علمی، پژوهشی و فناوری

اپل در سال ۲۰۲۶ به دنیای دستگاه‌های تاشو قدم می‌گذارد

اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۶ دو دستگاه تاشو جدید را روانه بازار کند: یکی آیفون تاشو با طراحی صدفی مشابه گلکسی زد فلیپ سامسونگ و دیگری دستگاهی ترکیبی از آیپد و مک.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : اپل در حال کار روی دو دستگاه تاشو از‌جمله آیفون تاشو صدفی با کد V68 است که هنگام باز‌شدن به آیفونی با طراحی و ابعاد استاندارد آیفون‌های معمولی تبدیل می‌شود. دستگاه تاشو دوم ترکیبی از آیپد و مک با پردازنده‌ی M5 است که هنگام باز‌شدن کامل صفحه‌نمایشی ۲۰.۳ اینچی حواهد داشت.

طبق شایعاتی که پیش‌تر منتشر شده بود، آیفون تاشو با نام مستعار آیفون فلیپ در سال ۲۰۲۶ و دستگاه ترکیبی آیپد و مک تاشو یک سال بعد عرضه خواهد شد. بااین‌حال، گزارش جدیدی از جف پو، تحلیلگر محصولات اپل، می‌گوید که هر دو دستگاه تاشو در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهند شد.

پو در یادداشتی گفته است که اپل ابتدا در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۶ دستگاه تاشو ترکیبی از آیپد و مک تاشو را عرضه خواهد کرد و آیفون تاشو در اواخر سال منتشر خواهد شد. ظاهراً اپل به‌دلیل نگرانی موجود درباره‌ی دوام نمایشگرهای استفاده‌شده در چنین دستگاه‌هایی، دیرتر از سایرین وارد بازار دستگاه‌های تاشو خواهد شد.

براساس گزارش‌ها، اپل در ماه می با سامسونگ برای تولید نمایشگرهای تاشو قرارداد امضا کرده است. در ماه جولای نیز، به اپل پتنتی با عنوان «دستگاه‌های الکترونیکی با نمایشگرهای تاشو بادوام» برای ایجاد پنل شیشه‌ای بادوام‌تر اعطا شد.

این پنل در گوشه‌ها و لبه‌ها ضخیم‌تر است و در جایی که نمایشگر با صفحه‌نمایش دوم در تماس است و تا می‌شود، نازک‌تر می‌شود. ظاهراً اپل تصمیم گرفته است ابتدا ترکیبی از آیپد و مک تاشو را تولید کند تا زمان بیشتری به سامسونگ برای تولید نمایشگرهای کافی برای آیفون تاشو بدهد.

اپل در حال کار روی دو دستگاه تاشو از جمله یک آیفون تاشو صدفی ویک دستگاه ترکیبی از آیپد و مک
فون‌آرنا می‌نویسد که در اوایل سال جاری، گزارش‌ها حاکی از آن بود که اپل دو نمونه‌ی اولیه‌ی آیفون تاشو را تولید کرده است. یکی از این نمونه‌ها به‌سبک کتاب و مشابه با سری گلکسی زد فولد سامسونگ و دیگری به‌شکل صدفی مشابه با سری گلکسی زد فلیپ طراحی شده است.

مدل‌های گلکسی زد فلیپ سامسونگ سالانه به‌عنوان محبوب‌ترین گوشی‌های تاشو شناخته می‌شوند که می‌تواند دلایل انتخاب فرم فاکتور صدفی برای اولین آیفون تاشو اپل را توجیه کند.

آیفون تاشو با فرم فاکتور صدفی در سال ۲۰۲۶ نه‌تنها با گلکسی زد فلیپ ۸ سامسونگ، بلکه با موتورولا Razr سال ۲۰۲۶ و Razr پلاس (۲۰۲۶) رقابت خواهد کرد. علاوه‌براین، دستگاه‌های رقیب دیگری نیز از چین وارد بازار خواهند شد که شامل نسخه‌های به‌روزشده ویوو ایکس فلیپ و شیائومی میکس فلیپ می‌شود.

https://stnews.ir/short/4z3Bd
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: