علمی، پژوهشی و فناوری

ایلان ماسک هوش مصنوعی Grok 3 را قدرتمندترین هوش مصنوعی جهان می‌داند

ایلان ماسک به عنوان بنیانگذار استارتاپ xAI اعلام کرد هوش مصنوعی بعدی این شرکت می‌تواند قدرتمندترین هوش مصنوعی در جهان باشد. به گفته وی احتمالاً این هوش مصنوعی تا دسامبر ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایلان ماسک اخیراً تاریخ عرضه مدل‌های آینده هوش مصنوعی شرکت xAI را اعلام […]

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : ایلان ماسک به عنوان بنیانگذار استارتاپ xAI اعلام کرد هوش مصنوعی بعدی این شرکت می‌تواند قدرتمندترین هوش مصنوعی در جهان باشد. به گفته وی احتمالاً این هوش مصنوعی تا دسامبر ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد.

ایلان ماسک اخیراً تاریخ عرضه مدل‌های آینده هوش مصنوعی شرکت xAI را اعلام کرده و گفته است گراک ۳ قدرتمندترین هوش مصنوعی در جهان به زودی عرضه می‌شود. اخیراً شرکت xAI متعلق به ایلان ماسک با راه‌اندازی قوی‌ترین خوشه تراشه‌های آموزش هوش مصنوعی از فرایند توسعه و آموزش گراک ۳ خبر داده است.

در مصاحبه اخیر ایلان ماسک اعلام شد آموزش گراک ۲ به پایان رسید و اکنون مرحله رفع اشکال دنبال می‌شود. به گفته ماسک قرار است ماه آینده میلادی این هوش مصنوعی به طور رسمی منتشر شود. ماسک در ادامه قابلیت‌های گراک دو را با مدل‌های شرکت OpenAI مقایسه کرده و گفته است: احتمالاً گراک ۲ می‌تواند هم سطح GPT-4 عمل کند. ماسک از جمله کسانی بود که در سال ۲۰۱۵ نقش مهمی در تاسیس OpenAI داشته و در سال ۲۰۱۸ به دلیل برخی اختلافات موجود در این استارت‌آپ آن را ترک کرده است.

ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی گراک ۳ گفته در حال حاضر در مرکز داده منفیس دوره آموزشی را می‌گذراند و انتظار می‌رود تا دی ماه امسال منتشر شود. به گفته وی ۳ یا ۴ ماه طول می‌کشد تا هوش مصنوعی گراک ۳ به طور کامل آموزش ببیند. پس از آن فرایند تنظیمات دقیق و رفع اشکال انجام با توجه به آموزش این مدل از هوش مصنوعی با ابر خوشه ممفیس، ماسک در این مورد می گوید: گراک ۳ قدرتمندترین هوش مصنوعی دنیا است.

ابرخوشه ممفیس شامل ۱۰۰ هزار پردازشگر مدل H100 انویدیا است. در مقام مقایسه باید گفت بیش از این گراک ۲ با تنها ۱۵ هزار تراشه NVidia آموزش دیده بود. به طور کلی هوش مصنوعی جدید متعلق به xAI به شکل بهینه تقویت یافته و این شرکت قصد دارد ورودی‌های چند وجهی را نیز در گراک در اختیار کاربران قرار دهد.

https://stnews.ir/short/e8kqj
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: