علمی، پژوهشی و فناوری

هوش مصنوعی،

برنامه انویدیا برای سرور هوش مصنوعی GB200 درادامه ۲۰۲۴ و اوایل ۲۰۲۵

انویدیا قصد دارد در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۴، بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار و در سه‌ماهه اول ۲۰۲۵ بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار واحد سرور هوش مصنوعی GB200 بلک‌ول را به بازار عرضه کند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری :  انویدیا برنامه‌ای بزرگ برای فروش سرور هوش مصنوعی GB200 بلک‌ول در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۴ دارد. بر‌اساس گزارش‌های موجود، این شرکت قصد دارد تنها در این بازه زمانی بین ۱۵۰,۰۰۰ تا ۲۰۰,۰۰۰ واحد از این سرورها را بفروشد. در سه‌ماهه اول ۲۰۲۵ نیز این تعداد به ۵۰۰,۰۰۰ تا ۵۵۰,۰۰۰ واحد خواهد رسید. مایکروسافت به‌عنوان بزرگ‌ترین خریدار این سرورها شناخته می‌شود. تقاضای فراوان ردموندی‌ها برای این سرورها نشان‌دهنده افزایش علاقه و سرمایه‌گذاری گسترده این شرکت در حوزه هوش مصنوعی است.

فهرست مطالب

    گسترش چشمگیر سرور هوش مصنوعی GB200 بلک‌ول انویدیا
    تقاضای فراوان و برنامه‌های مایکروسافت
    سایر سفارش‌ها و نقش فاکسکان و کوانتا

گسترش چشمگیر سرور هوش مصنوعی GB200 بلک‌ول انویدیا

Wccftech می‌نویسد که سرور های جدید GB200 بلک‌ول انویدیا در آستانه تبدیل به جریان اصلی در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۴ قرار دارند. انتظار می‌رود این معماری جدید قدرت محاسباتی بیشتری برای شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی به‌ارمغان بیاورد و سرعت توسعه این فناوری را افزایش دهد. بر‌اساس گزارش مینگ‌چی کوئو، تحلیلگر مشهور دنیای فناوری‌، رشد فصلی فروش این سرورها تا ۲۵۰ درصد نیز پیش‌بینی شده است. این موضوع از تقاضای شدید صنعت و تمایل شرکت‌های بزرگ فناوری به استفاده از این سرورهای جدید حکایت می‌کند.
تقاضای فراوان و برنامه‌های مایکروسافت

مایکروسافت به‌عنوان یکی از پیشتازان خرید سرورهای هوش مصنوعی Blackwell، در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۴ سفارش‌های خود را از ۳۰۰ تا ۵۰۰ رک به حدود ۱,۴۰۰ تا ۱,۵۰۰ رک افزایش داده است. بیشتر این سفارش‌ها شامل نوع NVL72 است که نشان‌دهنده تمرکز و سرمایه‌گذاری جدی این شرکت روی فناوری‌های جدید انویدیا است.

همچنین، شرکت‌هایی مانند آمازون و متا سفارش‌هایی برای سرورهای GB200 داده‌اند؛ اما حجم سفارش‌هایشان کمتر از مایکروسافت است. این تفاوت در حجم سفارش‌ها به‌معنای تقاضای بسیار زیاد و نیاز مبرم مایکروسافت به سرورهای انویدیا برای گسترش قابلیت‌های هوش مصنوعی و افزایش ظرفیت محاسباتی آن‌ها است.
سرور هوش مصنوعی GB200 انویدیا
سایر سفارش‌ها و نقش فاکسکان و کوانتا

فاکسکان (Foxconn) و کوانتا (Quanta) به‌عنوان دو شرکت مسئول در تحویل سرورهای Blackwell به مایکروسافت شناخته شده‌اند. بررسی‌های مستقل نشان می‌دهد که مایکروسافت بزرگ‌ترین مشتری این سرورها است. این شرکت به سرعت در حال گسترش ظرفیت‌های محاسباتی خود است، به‌ویژه با ظهور بلک‌ول که می‌تواند به تسریع توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی کمک کند.

با‌توجه‌به این شرایط، انتظار می‌رود Blackwell انویدیا به‌عنوان استانداردی جدید در حوزه سرورهای هوش مصنوعی تبدیل شود و شرکت‌های فناوری به‌خصوص مایکروسافت، به‌شدت روی این سرورها سرمایه‌گذاری کنند. این موضوع می‌تواند به تحول و پیشرفت چشمگیری در صنعت هوش مصنوعی منجر شود و قدرت محاسباتی بیشتری برای شرکت‌ها فراهم کند.

https://stnews.ir/short/4a5vd
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: