علمی، پژوهشی و فناوری

بهبود تجربه مرور وب با نسخه دوم مرورگر Opera One

شرکت اپرا نسخه‌ی دوم مرورگر Opera One را با هدف بهبود تجربه‌ی مرور وب برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : شرکت اپرا امروز اعلام کرد که نسخه‌ی دوم مرورگر Opera One را با امکانات جدیدی از‌جمله کنترل‌های چندرسانه‌ای جدید و تب‌های تقسیم‌شده و قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید در‌دسترس توسعه‌دهندگان قرار داده است. این شرکت برای دادن ظاهری تازه به Opera One R2، تم‌ها و عناصر طراحی جدیدی را معرفی کرده است.

پیش‌ازاین، اپرا کنترل‌های چندرسانه‌ای را در نوار کناری قرار می‌داد؛ اما در نسخه‌ی جدید، کنترل می‌تواند در پنجره‌ی شناور جداگانه، درست مانند ماژول ویدئو تصویر‌درتصویر باشد. شرکت اپرا اعلام کرده است که کنترل‌های شناور با قابلیت تغییر اندازه، با تم مرورگری مطابقت خواهند داشت که شما تنظیم کرده‌اید. پخش‌کننده‌ی چندرسانه‌ای درمقایسه‌با اندازه، کنترل‌هایی مانند پخش و توقف، به عقب و جلو بردن، خروج و گزینه‌های صدا خواهد داشت.

علاوه‌براین، Opera One R2 کنترل‌های جدیدی برای تب‌ها را با قابلیت برجسته‌ی «تقسیم پنجره‌ی تب‌ها» ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد هم‌زمان روی دو صفحه‌ی وب کار کنید. برخی از مرورگرهای جدیدتر، مانند Arc و SigmaOS، این قابلیت را به‌طور کامل در محصولات خود تعبیه کرده‌اند.

بهبود تجربه مرور وب با نسخه دوم مرورگر Opera One

براساس گزارش تک‌کرانچ، نسخه‌ی بازطراحی‌شده نشانگری جدید به‌شکل زیرخط برای برجسته‌کردن تب بسته‌شده‌ی اخیر اضافه می‌کند. این نشانگرها که «Traces» نامیده می‌شوند، بسته به مدت‌زمان گذشته از بستن تب، روشن یا تیره خواهند بود. این برای افرادی ظاهر می‌شود که بیش از 30 تب باز دارند.

اپرا در حال آزمایش قابلیت‌های هوش مصنوعی مختلفی مانند نوار کناری با دستیار «آریا» (Aria) و خلاصه‌سازی با هوش مصنوعی و امکان استفاده محلی از مدل‌های زبانی بزرگ (LLMs) است. این شرکت برخی از ویژگی‌ها مانند تصویرسازی و تولید صدا و قابلیت‌های درک تصویر ازطریق برنامه‌ی آزمایشی ویژگی‌های هوش مصنوعی خود را با آریا ارائه کرده است. این ویژگی‌ها در Opera One R2 تعبیه خواهند شد.

بهبود تجربه مرور وب با نسخه دوم مرورگر Opera One

با نسخه‌ی جدید، اپرا حالت زمینه‌ی صفحه را ارائه می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد تا سؤالاتی از‌جمله یافتن، ترجمه یا خلاصه کردن بخش خاصی از اطلاعات را از دستیار صوتی «آریا» درباره‌ی صفحه‌ی وب بپرسند. اپرا قصد دارد Opera One R2 را در اواخر امسال برای عموم کاربران منتشر کند.

https://stnews.ir/short/VJqOM
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
دسته بندی ها
علم و فناوری
دانشگاه‌
رشد و نوآوری
مستندات علمی
همایش
دانش بنیان
سلامت