علمی، پژوهشی و فناوری

فناوری جدید،

بهترین کارت گرافیک های ۲۰۲۴ متناسب با نیاز شما!

در دنیای تکنولوژی امروزی، چه برای طراحی‌های گرافیکی و چه برای مصارف گیمینگ، به کارت گرافیک قوی نیاز دارید. حتی برای استخراج بسیاری از ارزهای دیجیتالی نیز باید از کارت گرافیک‌های قدرتمند استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : اما نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که در سال 2024 چه کارت گرافیک‌هایی ارزش خرید دارند و کدامیک از آن‌ها می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشند؟

در این مطلب از مجموعه تک ناک، بهترین کارت گرافیک های 2024 را برای شما معرفی کرده‌ایم.

فهرست مطالب

    آشنایی با بهترین کارت گرافیک های گیمینگ 2024
    بهترین کارت گرافیک های 2024 در حوزه رندرینگ
    معرفی بهترین کارت گرافیک های 2024 برای ماینینگ
    بهترین و مقرون به صرفه‌ترین کارت گرافیک‌های 2024
    نکات مهم برای خرید بهترین کارت گرافیک
    تک ناک را برای مطالعه اخبار بیشتر مطالعه کنید

آشنایی با بهترین کارت گرافیک های گیمینگ 2024

اگر از آن دسته افراد علاقه‌مند به بازی‌های کامپیوتری هستید، پیشنهاد ما به شما این است که برای کامپیوتر خود، کارت گرافیکی را خریداری کنید که با هدف گیمینگ ساخته شده باشد. به این دلیل که کارت گرافیک‌های گیمینگ، طراحی متفاوتی نسبت به کارت گرافیک‌های معمولی دارند و می‌تواند در شرایط مشابه، عملکرد بهتری را از خود نشان دهند.

موردی که حتما باید درباره کارت گرافیک‌های گیمینگ در نظر داشته باشید، این است که این کارت گرافیک‌ها دارای تنوع مدل بالایی هستند. در نتیجه، ممکن است در زمان خرید از میان بهترین کارت گرافیک های 2024، برای انتخاب مدل مناسب گیج شوید. به همین خاطر، در ادامه این بخش بهترین مدل‌های کارت گرافیک‌های گیمینگ را معرفی کرده‌ایم.
کارت گرافیک GeForce RTX 4090؛ بهترین کارت گرافیک گیمینگ 2024

یکی از محبوب‌ترین و البته بهترین کارت گرافیک های 2024، کارت گرافیت GeForce RTX 4090 است که می‌تواند به بهترین شکل ممکن نیازهای گیمینگ شما را رفع کند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید جدیدترین بازی‌ها را با بالاترین گرافیک تجربه کنید و از بودجه مناسب نیز برخوردار هستید، این کارت گرافیک می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

کارت گرافیک RTX 4090 توانایی اجرای به‌روزترین بازی‌ها را با کیفیت 4K دارد و به عنوان رقیب کارت گرافیک‌های RX 7900 XTX  و 3090 Ti شناخته می‌شود که در شرایط مختلف می‌تواند عملکرد به مراتب بهتری داشته باشد.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که در بیشتر از 30 درصد بازی‌های امروزی، کارت گرافیک 4090 در بازی‌هایی با تنظیمات Rasterization می‌تواند عملکرد به مراتب بهتری در مقایسه با کارت گرافیک RTX 3090Ti از خود نشان دهد. در شرایط مشابه و با تنظیمات Ray Tracing، این برتری به 40 درصد نیز می‌رسد!

کارت گرافیک RTX 4090

از جمله معایب مربوط به کارت گرافیک GeForce RTX 4090 می‌توان به دمای بالاتر GPU نسبت به کارت گرافیک‌های هم‌رده و قیمت نسبتا بالای آن اشاره کرد. اما اگر با این موارد مشکلی ندارید، این مدل یک گزینه عالی برایتان خواهد بود.
کارت گرافیک GeForce RTX 4080؛ گزینه‌ای مقرون به صرفه با پرفورمنس عالی! ‍

اگر به هر دلیلی تمایل به خرید کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم نیم‌نگاهی به برادر کوچک‌تر و ارزان‌تر آن یعنی GeForce RTX 4080 داشته باشید. درست است که در حالت Ray Tracing خاموش، این کارت گرافیک تقریبا 26 فریم کمتر نسبت به 4090 ارائه می‌دهد، اما با توجه به بازه قیمتی در نظر گرفته شده برای آن، می‌تواند یک گزینه عالی برای گیمینگ باشد.

در مقایسه با GeForce RTX 4090، در کارت گرافیک 4080 هسته‌های CUDA تا 40 درصد کاهش پیدا کرده‌اند و پهنای باند کمتری نسبت به مدل قوی‌تر ارائه می‌دهند. اما در مقایسه با نسل قبلی یعنی مدل RTX 3090Ti، این کارت گرافیک تا 15 درصد عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد و همین باعث شده است تا ارزش خرید آن بالاتر برود.

به همین خاطر، اگر به دنبال انتخاب از میان بهترین کارت گرافیک های 2024 هستید، پیشنهاد می‌کنیم نیم‌نگاهی به این کارت گرافیک گیمینگ داشته باشید.
کارت گرافیک محبوب GeForce RTX 4070Ti

یکی از بهترین کارت گرافیک های 2024، کارت گرافیک GeForce RTX 4070Ti است. این کارت گرافیک به شما امکان تجربه گیمینگ 4K را می‌دهد اما باید به این نکته توجه داشته باشید که قدرت پردازی آن نسبت به 4080 به مراتب کمتر است.

این کارت گرافیک با ظرفیت 12 گیگابایتی خود می‌تواند تا حد زیادی از نیازهای شما را برطرف کند. با این حال، اگر می‌خواهید در بالاترین کیفیت ممکن، بالاترین سطح FPS را تجربه کنید و محدودیت بودجه ندارید، پیشنهاد ما به شما این است که به فکر خرید کارت گرافیک‌های 4080 یا 4090 باشید.

کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 4070 Super

یکی از محبوب‌ترین و بهترین کارت گرافیک های 2024، کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4070 Super است. این کارت گرافیک از جهات مختلف می‌تواند به بهترین شکل ممکن نیاز گیمینگ شما را برطرف کند.

یکی از مهم‌ترین مزایای مربوط به NVIDIA GeForce RTX 4070 Super، عملکرد عالی آن نسبت به قیمت است. همین باعث شده است تا این کارت گرافیت در دسته کارت گرافیک‌های بالارده قرار بگیرد. به گونه‌ای که می‌توانید به‌روزترین بازی‌های دنیا را با رزولوشن 1080 یا حتی 1440 تجربه کنید. حتی برخی از بازی‌ها با این کارت گرافیک امکان اجرا با رزولوشن 4K را نیز دارند!

البته درست مانند همه کارت گرافیک‌ها، کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4070 Super نیز معایب خاص خود را دارد. به عنوان مثال، ممکن است در پردازش وضعیت شطرنجی در حین بازی، کمی ضعف در عملکرد آن دیده شود. اما به طور کلی، می‌توان NVIDIA GeForce RTX 4070 Super را به عنوان یکی از بهترین کارت گرافیک های 2024 معرفی کرد.
کارت گرافیک RX 6900 XT؛ رقیب 4070Ti

از جمله بهترین کارت گرافیک های 2024 شرکت AMD که امکان تجربه بازی‌ها را در رزولوشن 4K ارائه می‌دهد، می‌توان به کارت گرافیک RX 6900 XT اشاره کرد.

برخلاف برادر بزرگ‌تر خود یعنی مدل RX 7900 XTX، این مدل به وفور در بازار پیدا می‌شود و امکان خرید آن را از فروشگاه‌های معتبر دارید.

این کارت گرافیک که به عنوان پرچمداری از کارت گرافیک‌های نسل قبلی AMD شناخته می‌شود، حافظه GDDR6 و 16 گیگابایتی دارد که با 5120 هسته Stream خود می‌تواند عملکرد مشابهی با کارت گرافیک‌های برتر NVIDIA ارائه دهد.

رقیب مستقیم کارت گرافیک RX 6900 XT، کارت گرافیک GeForce RTX 4070Ti است که پیش‌تر آن را معرفی کردیم. این کارت گرافیک می‌تواند عملکرد تقریبا مشابهی را با حدودا 10 میلیون تومان قیمت کمتر ارائه دهد. در نتیجه، اگر بودجه محدودی دارید و می‌خواهید تجربه‌ای بی‌نظیر از گیمینگ را متناسب با نیازتان تجربه کنید، پیشنهاد ما به شما RX 6900 XT خواهد بود.
کارت گرافیک GeForce RTX 3060Ti؛ قدیمی اما همچنان پرقدرت!

یکی از کارت گرافیک‌های نسل قبلی NVIDIA که همچنان از توان مناسبی برخوردار است و می‌تواند تا حد زیادی از نیازهای گیمینگ شما را برطرف کند، کارت گرافیک GeForce RTX 3060Ti است. این کارت گرافیک از این جهت در لیست بهترین کارت گرافیک های 2024 قرار می‌گیرد که نسبت به عملکرد خود، برچسب قیمتی فوق‌العاده‌ای دارد و می‌توانید به‌روزترین بازی‌های دنیای را با رزولوشن 1440p تجربه کنید.

همچنین در بازه قیمتی مشابه نسبت به RX 6700 XT، این کارت گرافیک عملکرد Ray Tracing تا 50 درصد بهتری را ارائه می‌دهد. به همین خاطر، اگر با بودجه محدود به دنبال یک کارت گرافیک گیمینگ هستید، پیشنهاد ما به شما، این مدل خواهد بود.

بهترین کارت گرافیک های 2024 در حوزه رندرینگ

یکی از زمینه‌های کاری که برای آن به کارت گرافیک قدرتمند و مخصوص نیاز دارید، رندرینگ است. برای این زمینه کاری، باید در نظر داشته باشید که کارت گرافیک‌ها به دو دسته ورک استیشن (حرفه‌ای) و گیمینگ (معمولی) تقسیم می‌شوند.

همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است، اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهند رندرینگ معمولی و متوسط انجام دهند، باید به سراغ کارت گرافیک‌های گیمینگ بروید. اما برای فعالیت‌های حرفه‌ای‌تر، به کارت گرافیک‌های اختصاصی در این حوزه نیاز خواهید داشت.

برای انتخاب از میان بهترین کارت گرافیک های 2024 برای رندرینگ، باید به این نکته توجه داشته باشید که کارت گرافیک‌های حرفه‌ای قیمت به مراتب بالاتری از کارت گرافیک‌های گیمینگ دارند و ممکن است هرکسی امکان خرید آن‌ها را نداشته باشد.

به همین خاطر است که اگر به تازگی وارد این حوزه شده‌اید و فعالیت سنگینی در این زمینه دارید، پیشنهاد ما به شما انتخاب از میان کارت گرافیک‌های گیمینگ است.

از جمله بهترین کارت گرافیک‌های گیمینگ در سال 2024 برای رندرینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    کارت گرافیک GeForce RTX 4090
    کار‌ت گرافیک GeForce RTX 4080 Super
    کار‌ت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER
    کارت گرافیک GeForce RTX 3090

اگر به فکر خرید کارت گرافیک مخصوص رندرینگ هستید، باید در نظر داشته باشید که شاید این کارت گرافیک‌‌ها نسبت به کارت گرافیک‌های گیمینگ از ظرفیت، مشخصات کلی و قیمت بالاتری برخوردار باشند، اما به هیچ عنوان نمی‌توان برای مصارف جانبی مانند گیمینگ از آن‌ها استفاده کرد.

در ادامه این بخش برخی از بهترین کارت گرافیک‌های مخصوص رندرینگ را معرفی کرده‌ایم.
کارت گرافیک NVIDIA Quadro RTX 4000

یکی از کارت گرافیک‌های مخصوص رندر و مقرون به صرفه، کارت گرافیک NVIDIA Quadro RTX 4000 است. این کارت گرافیک که ظرفیت 8 گیگابایتی و GDDR6 دارد، با معماری NVIDIA Turing کار می‌کند و تعداد هسته‌های CUDA آن به 2304 می‌رسد.

همچنین این کارت گرافیک 36 هسته RTX دارد که می‌تواند از پس کارهای رندرینگ معمولی به راحتی بربیاید. در نتیجه، اگر به دنبال خرید یک کارت گرافیک در سال 2024، ارزان‌قیمت و مخصوص فعالیت‌های رندرینگ هستید، پیشنهاد ما به شما کارت گرافیک NVIDIA Quadro RTX 4000 خواهد بود.

کارت گرافیک NVIDIA Quadro RTX 5000

اگر همچنان بودجه نسبتا محدودی برای خرید کارت گرافیک مخصوص رندرینگ دارید و فکر می‌کنید که مدل RTX 4000 توانایی پاسخگویی به نیازتان را ندارد، پیشنهاد ما به شما، کارت گرافیک RTX 5000 است.

این کارت گرافیک یک رده بالاتر از مدل 4000 قرار دارد و می‌تواند تا حد زیادی از نیازهای رندرینگ شما را به خوبی برطرف کند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که برای فعالیت‌های سنگین، ممکن است همچنان به کارت گرافیک قوی‌تری نیاز داشته باشید.

نکته‌ای که درباره کارت گرافیک NVIDIA Quadro RTX 5000 وجود دارد و آن را در لیست بهترین کارت گرافیک های 2024 قرار می‌دهد، ظرفیت و تعداد هسته‌های آن است. این کارت گرافیک نسبت به مدل 4000، دو برابر ظرفیت بیشتر دارد و حافظه آن به 16 گیگابایت رسیده است.

همچنین تعداد هسته‌های CUDA و RTX در این مدل به مراتب بیشتر و به ترتیب، 3072 و 48 هستند. همین باعث شده است تا ارزش خرید این کارت گرافیک به مراتب بیشتر از مدل 4000 باشد.

کارت گرافیک NVIDIA RTX A4000

کارت گرافیک NVIDIA RTX A4000 را از این جهت می‌تواند به عنوان یکی از بهترین کارت گرافیک های 2024 معرفی کرد که تعداد هسته‌های بیشتری نسبت به مدل RTX 5000 دارد و می‌تواند عملکرد رندرینگ بهتری را در شرایط مشابه ارائه دهد.

به این صورت که به ترتیب تعداد هسته‌های CUDA و RTX، 6144 و 48 هستند. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که هسته‌های RTX مورد استفاده در این کارت گرافیک از نسل دوم این هسته‌ها هستند و با تعداد مشابه نسبت به مدل 5000، پرفورمنس بهتری دارند.

البته در رابطه با کارت گرافیک NVIDIA RTX A4000 باید این نکته را در نظر داشته باشید که مقدار حافظه این کارت گرافیک با مدل 5000 یکسان و 16 گیگابایت است. با این تفاوت که معماری مورد استفاده در این کارت گرافیک، برخلاف مدل 5000، Turing نبوده و NVIDIA Ampere است.

کارت گرافیک NVIDIA RTX A5000

کارت گرافیک NVIDIA RTX A5000 به عنوان یک کارت گرافیک رندرینگ تقریبا بالارده شناخته می‌شود که برای فعالیت‌های نسبتا سنگین می‌تواند روی آن حساب باز کرد.

اگر کارت گرافیک NVIDIA RTX A4000 به دلایل مختلفی مخصوصا ظرفیت نتوانست نیاز شما را برطرف کند، این مدل گزینه‌ای مناسب برایتان خواهد بود. چرا که ظرفیت آن از 16 گیگابایت به 25 گیگابایت افزایش پیدا کرده است.

تعداد هسته‌های CUDA و RTX مورد استفاده در کارت گرافیک NVIDIA RTX A5000 نسبت به مدل قبلی بیشتر و به ترتیب، 8192 و 62 شده است که هسته‌های RTX از نسل دوم هستند. همین باعث شده است تا عملکرد رندرینگ در این کارت گرافیک بسیار بهتر از مدل A4000 باشد.
کارت گرافیت NVIDIA RTX A6000؛ یکی از بهترین کارت گرافیک های 2024 برای رندرینگ

پرچم‌دار نسل قبلی کارت گرافیک‌های انویدیا برای رندرینگ، کارت گرافیک NVIDIA RTX A6000 است که همچنان از پرفورمنس فوق‌العاده‌ای برخوردار است و می‌تواند نیاز رندرینگ شما را به بهترین شکل ممکن رفع کند.

این کارت گرافیک به عنوان نسخه ضعیف‌تر از مدل ADA خود، عملکرد بسیار بهتری از مدل A5000 دارد. به گونه‌ای که ظرفیت آن به 48 گیگابایت رسیده است و تعداد هسته‌های CUDA و RTX این کارت گرافیک به ترتیب، 10752 و 84 از نسل دوم هستند. همه این موارد دست به دست هم داده‌اند تا این کارت گرافیک بتواند به بهترین شکل ممکن نیازهای رندرینگ سنگین را برطرف کند.

کارت گرافیک NVIDIA RTX 6000 ADA؛ هر آنچه که نیاز دارید!

از جهات مختلف می‌توان NVIDIA RTX 6000 ADA را به عنوان بهترین کارت گرافیک شرکت NVIDIA برای مصارف رندرینگ معرفی کرد. این کارت گرافیک که به عنوان نسل جدید از مدل RTX 6000 شناخته می‌شود، بر پایه معماری نسل ADA Lovelace ساخته و معرفی شده است. به نوعی، می‌توان این کارت گرافیک را به عنوان یک نوع آنلاک شده از مدل 4090 معرفی کرد که ظرفیت آن دو برابر و معادل 48 گیگابایت شده است. به عبارتی دیگر، تمرکز انجام شده روی این کارت گرافیک، بهره‌وری می‌باشد.

کارت گرافیک NVIDIA RTX 6000 ADA نسبت به رقبای خود و مخصوصا مدل RTX 4090 از هسته‌های CUDA بیشتری برخوردار است که همین باعث شده است تا بتواند روی مدل‌ها و محیط‌های سه بعدی، طراحی متراکم‌تری داشته باشد که این منجر به سرعت بیشتر رندر خواهد شد.

معرفی بهترین کارت گرافیک های 2024 برای ماینینگ

با گذر از تب و تاب ارزهای دیجیتالی و استخراج آن‌ها، همچنان افرادی هستند که به فکر ماین کردن ارزهای دیجیتالی می‌باشند. برای این منظور، ابتدا باید در نظر بگیرید که به دنبال استخراج چه نوع ارز دیجیتالی هستید؟ چرا که برخی از ارزهای دیجیتالی برای استخراج به تعداد هارد SSD زیاد نیاز دارند. در حالی که برای استخراج برخی دیگر ممکن است به تعداد کارت گرافیک بالا نیاز داشته باشید. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که برای استخراج بسیاری از ارزهای دیجیتالی از کارت گرافیک به تعداد بالا و به صورت اسمبل شده روی ریگ ماین استفاده می‌شود.

برای انتخاب از میان بهترین کارت گرافیک های 2024 برای ماینینگ باید در نظر داشته باشید که مصرف انرژی در میان کردن بسیار بالا است و باید به سراغ کارت گرافیکی بروید که در عین کارایی مناسب، مصرف برقی به مراتب پایین‌تری دارد. همچنین کارت گرافیک‌هایی که برای ماین مورد استفاده قرار می‌گیرند، به دلیل پردازش مداوم داده‌های رمزنگاری شده، طول عمر کمتری دارند. به همین خاطر، باید در زمان خرید به سراغ برندهای معتبر با کیفیت بالاتر بروید.

نکته جالب توجه درباره کارت گرافیک‌های ماینینگ این است که در حال حاضر برندهای خاصی اقدام به تولید کارت گرافیک‌های اختصاصی ماینینگ کرده‌اند. از جمله این برندها می‌توان به Canaan Creative، Innosilicon، Ebang، MicroBT، StrongU Tech، Baikal و Pangolin اشاره کرد. اما متاسفانه در داخل کشور ما این کارت گرافیک‌ها موجود نیستند و با قیمت بسیار بالایی باید برای خرید سفارشی آن‌ها اقدام کنید. به همین خاطر، خرید کارت گرافیک گیمینگ برای این منظور منطقی‌تر خواهد بود.

به طور کلی، در حال حاضر برای فعالیت‌های ماینینگ می‌توان از کارت گرافیک‌های گیمینگ استفاده کرد. اما با توجه به تنوع بالای این مدل‌ها، ممکن است این سوال مطرح شود که کدام مدل‌ها می‌توانند نیاز ما را برطرف کنند؟ در ادامه این بخش بهترین کارت گرافیک های 2024 برای ماینینگ را معرفی کرده‌ایم.

کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3090

کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3090 را می‌توان به عنوان یکی از بهترین کارت گرافیک‌ها چه برای مصرف گیمینگ و چه برای مصرف ماینینگ معرفی کرد. این کارت گرافیک که بر اساس معماری آمپر NVIDIA ساخته شده است، می‌تواند برای استخراج ارزهای دیجیتالی و توکن‌های مختلف مانند سوال، ریون کوین و گرین مورد استفاده قرار بگیرد. تنها موردی که باید درباره این کارت گرافیک در نظر بگیرید، قیمت آن است که شاید برای خرید به تعداد بالا برای ساخت ریگ ماین چندان مقرون به صرفه نباشد.

از جمله مشخصات Nvidia GeForce RTX 3090 برای ماینینگ می‌توان به توان مصرفی 350 وات، هش‌ریت 125 MH/S و سوددهی روزانه 0.67 دلار اشاره کرد. در حال حاضر نیز می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر این کارت گرافیک را تهیه کنید.
کارت گرافیک AMD Radeon RX 5700 XT؛ یکی از بهترین‌ها برای ماینینگ در سال 2024

یکی از کارت گرافیک‌های محبوب شرکت AMD که در سال 2019 به بازار جهانی معرفی شد، مدل AMD Radeon RX 5700 XT بود. این کارت گرافیک به دلیل استفاده از فناوری محبوب FinFET توان مصرفی بسیار پایین‌تری از رقبای خود مانند RTX 3090 دارد. به گونه‌ای که توان مصرفی آن به 225 وات رسیده است. البته باید در نظر داشته باشید که هش‌ریت این کارت گرافیک در حدود 54 MH/S است و سوددهی روزانه 0.37 دلار دارد.

اگر به دنبال استخراج ارزهای دیجیتالی مانند ETH، GRIN، ZEL، XHV، ETC و BEAM هستید، AMD Radeon RX 5700 XT می‌تواند به بهترین شکل ممکن نیاز شما را برطرف کند. اما اگر به دنبال درآمد بیشتر هستید و محدودیت بودجه ندارید، مدل 3090 گزینه بهتری خواهد بود.

کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti؛ پیرمرد توانمند!

مدت زیادی از عرضه رسمی کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1080 Ti به بازار جهانی گذشته است. اما این کارت گرافیک، چه برای گیمینگ و چه برای ماینینگ توانسته است محبوبیت خود را حفظ کند. اگر به دنبال خرید یک کارت گرافیک مقرون به صرفه برای ماینینگ هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به این مدل نیم‌نگاهی داشته باشید.

از جمله مشخصات کارت گرافیت GTX 1080 Ti برای ماینینگ می‌توان به توان مصرفی حدودا 213 وات، مقدار هش‌ریت 34 MH/S و سوددهی روزانه معادل 0.2 دلار اشاره کرد. اگر بودجه محدودی دارید، این کارت گرافیک می‌تواند گزینه‌ای عالی برایتان باشد.

استفاده از کارت گرافیک AMD RX 6800 برای ماینینگ

یکی از بهترین کارت گرافیک‌ها در سال 2024 که می‌توان از آن برای مصارف ماینینگ استفاده کرد، کارت گرافیک AMD RX 6800 است. این کارت گرافیک مصرف برق بسیار پایین دارد ولی می‌تواند عملکرد مشابهی با یک کارت گرافیک بالارده را ارائه دهد که این یک ویژگی برتر به شمار می‌رود. با این حال، باید این نکته را در نظر داشته باشید که این کارت گرافیک تنها در مواقعی می‌تواند بالاترین میزان کارایی و سوددهی را داشته باشد که به بهترین شکل ممکن نصب و بهینه‌سازی شده باشد. از جمله مشخصات فنی AMD RX 6800 برای ماینینگ می‌توان به توان مصرفی 145 واتی، هش‌ریت 32 MH/S و سوددهی روزانه معادل 0.53 دلار اشاره کرد.

بهترین و مقرون به صرفه‌ترین کارت گرافیک‌های 2024

اگر به فکر خرید کارت گرافیک هستید و بودجه محدودی دارید، پیشنهاد ما به شما این است که به دنبال خرید کارت گرافیک‌های مقرون به صرفه باشید. این کارت گرافیک‌ها می‌توانند متناسب با قیمتی که دارند، عملکرد مناسبی را نیز ارائه دهند.

اگر به فکر خرید ارزان‌ترین کارت گرافیک‌های بازار هستید، پیشنهاد ما به شما کارت گرافیک‌های RX 580، GTX 1080TI و RTX 3050 هستند. این کارت گرافیک‌ها می‌توانند با قیمتی مناسب، عملکردی عالی ارائه دهند و نیاز شما را برطرف کنند.

از جمله دیگر کارت گرافیک‌های مقرون به صرفه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    کار‌ت گرافیک GeForce RTX 3060
    کارت گرافیک GeForce RTX 3050 OC
    کار‌ت گرافیک GeForce RTX 4060 OC
    کار‌ت گرافیک GeForce GTX 1660 SUPER

درست است که کارت گرافیک‌هایی مانند 1660 و 1080 تقریبا از رده خارج هستند و دیگر تولید نمی‌شوند، اما به دلیل توانمندی بالا، همچنان می‌توانند پاسخگوی نیاز شما باشند و چه برای گیمینگ و چه برای ماین می‌توانید روی آن‌ها حساب ویژه باز کنید.
نکات مهم برای خرید بهترین کارت گرافیک

اگر به فکر خرید از میان بهترین کارت گرافیک های 2024 هستید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که متناسب با بودجه و نیاز شما، کارت گرافیک‌های مختلفی در بازار وجود دارند. به همین خاطر، پیشنهاد می‌کنیم که با در نظر گرفتن سه نکته مهم اقدام به خرید بهترین کارت گرافیک کنید که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم.
در نظر گرفتن نوع کاربری

اولین موردی که باید در رابطه با خرید کارت گرافیک در نظر بگیرید، نوع کاربری است. همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره کردیم، کارت گرافیک‌ها متناسب با کاربری به انواع مختلفی از جمله ماینینگ، گیمینگ و رندرینگ تقسیم می‌شوند. در نتیجه، باید به فکر خرید بهترین کارت گرافیک متناسب با نیاز خود باشید. به عنوان مثال، نمی‌توان برای مصرف گیمینگ به سراغ کارت گرافیک‌های رندرینگ رفت.

اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که کارت گرافیک‌های گیمینگ با توجه به توانمندی‌های بالای خود، امکان استفاده در زمینه‌هایی به‌جز گیمینگ را دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به ماینینگ و رندرینگ اشاره کرد. اما برای فعالیت حرفه‌ای، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ کارت گرافیک‌های اختصاصی بروید.
در نظر گرفتن بازه قیمتی و بودجه خرید

مورد دیگری که باید برای انتخاب از میان بهترین کارت گرافیک های 2024 در نظر داشته باشید، بازه قیمتی و بودجه خرید است. همیشه باید در زمان خرید بودجه خود را مشخص کنید تا بتوانید متناسب با قیمت، بهترین محصول را انتخاب و خریداری کنید.
توجه به ظرفیت کارت گرافیک

از جمله دیگر مواردی که پیشنهاد می‌کنیم حتما در زمان خرید کارت گرافیک به آن توجه کنید، ظرفیت کارت گرافیک است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که برای خرید کارت گرافیک باید به موارد دیگری مانند نوع معماری و باس نیز توجه داشته باشید؛ اما این موضوع یکی از موارد مهم و قابل توجه است که نباید به هیچ عنوان از آن گذر کرد.

تک ناک را برای مطالعه اخبار بیشتر مطالعه کنید

از جمله بهترین کارت گرافیک های 2024 در زمینه‌های مختلف می‌توان به AMD RX 6800، AMD Radeon RX 5700 XT، RTX A6000، RTX 6000 Ada، GeForce RTX 3090 و کارت گرافیک  RTX 4090 اشاره کرد. شما می‌توانید این کارت گرافیک‌ها را از فروشگاه‌های معتبر با قیمت مناسب خریداری کنید. اگر به دنبال مطالعه اخبار بیشتر و کامل در حوزه تکنولوژی هستید، ما در مجموعه تک ناک آماده ارائه خدمات به شما هستیم و می‌توانید از طریق منوی سایت، مطالب دلخواهتان را مطالعه کنید.

https://stnews.ir/short/N2dWb
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: