علمی، پژوهشی و فناوری

بهره برداری 135 نیروگاه خورشیدی در استان مرکزی

نصب و راه‌اندازی ۱۳۵ نیروگاه خورشیدی خانگی توسط مددجویان کمیته امداد در استان مرکزی نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری علم وفناوری از استان مرکزی؛ محمود محمودی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: ۱۳۵ نیروگاه خورشیدی خانگی با ظرفیت تولید ۷۰۰ کیلووات توسط مددجویان کمیته امداد استان به بهره‌برداری رسیده است.

محمودی در نشست با مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی گفت: مددجویان کمیته امداد می‌توانند با احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت پنج کیلووات، ماهانه حداقل سی میلیون ریال درآمد کسب کنند. این مبلغ سالیانه با توجه به نرخ تورم افزایش خواهد یافت و وزارت نیرو خرید تضمینی برق تولیدی به مدت ۲۰ سال را تضمین می‌کند.

وی گفت: ۶۵ پنل خورشیدی با ظرفیت تولید ۳۴۰ کیلووات به زودی توسط مددجویان کمیته وارد مدار می‌شود و به شبکه توزیع برق متصل خواهد شد.

سید مهدی عبادی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی اظهار داشت: این طرح با هدف اصلی کمیته امداد یعنی توانمندسازی پایدار محرومان و ایجاد خودکفایی و استقلال مالی برای مددجویان اجرا می‌شود و تاکنون از سوی خانواده‌های نیازمند و وزارت نیرو با استقبال مواجه شده است.

عبادی گفت: جهت تولید برق با استفاده از پنل‌های خورشیدی، به مددجویان کمیته امداد تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا می‌شود.

 وی افزود: به منظور اجرای این طرح، مبالغی در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

عبادی در پایان با تأکید بر اینکه بهره‌گیری از پنل‌های خورشیدی موجب خودکفایی در تولید برق می‌شود، بیان کرد: این طرح شامل یک تفاهم‌نامه چهار جانبه بین کمیته امداد امام خمینی(ره)، شرکت توزیع برق، بانک و مددجو است و طبق این تفاهم‌نامه، برق تولیدی توسط پنل‌های خورشیدی به صورت تضمینی برای مدت ۲۰ سال خریداری خواهد شد.

https://stnews.ir/short/46aMN
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: