پزشکی و سلامت ,علمی، پژوهشی و فناوری

رواج دیابت نوع 2 در کودکان؛

بیماری کبد چرب در کودکان بسیار شایع شده است!

بیماری کبد چرب غیر الکلی شایع ترین بیماری کبدی در کودکان است. والدین این موضوع را جدی بگیرند!

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : در این بیماری سلول های کبدی قطرات بزرگی از چربی را ذخیره می کنند که می تواند بر عملکرد کبد تاثیر بگذارد. پزشکان مدت‌هاست که ارتباط بین بیماری کبد چرب غیرالکلی و دیابت نوع 2 را در بزرگسالان مشاهده کرده‌اند. اما اطلاعات کمی در مورد چنین روابطی در کودکان وجود دارد.

میزان دیابت نوع 2 در کودکان در 20 سال گذشته دو برابر شده است. کودکان مبتلا به کبد چرب غیر الکلی دارای خواص مقاومت به انسولین هستند که یکی از ویژگی های کلیدی دیابت نوع 2 است و بنابراین ممکن است در معرض خطر ابتلا به این بیماری باشند.

دکتر جفری شومر گفت: ما باید درک بهتری از نقش بیماری کبد چرب غیرالکلی در خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در کودکان داشته باشیم تا بتوانیم به طور فعال برای پیشگیری از آن تلاش کنیم. دانشگاه کالیفرنیا.
در یک مطالعه جدید، محققان دریافتند که از 892 کودک مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی، 6.6 درصد به زودی دیابت نوع 2 را تشخیص داده اند. در پایان مطالعه، از هر شش کودک، یک کودک مبتلا به دیابت نوع 2 بود.

شمر گفت: «این عدد نگران کننده است. از آنجایی که دیابت نوع 2 در کودکان و نوجوانان بسیار تهاجمی تر از بزرگسالان است، عوارض و پیامدهای فوری و جدی تری دارد.

نویسندگان همچنین به عوامل خاصی اشاره می کنند که خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در کودکان مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی افزایش می دهد، رابطه جنسی (زنان بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 هستند)، چاقی و میزان چربی و بافت اسکار در کبد.

https://stnews.ir/short/VwJ9j
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: