پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری ,علمی، پژوهشی و فناوری

در یازدهمین جلسه قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان استان اصفهان؛

تاکید استاندار اصفهان برای حمایت از اکوسیستم دانش‌بنیان استان با ظرفیت‌ کلیه ارگان‌ها

استاندار اصفهان، در یازدهمین جلسه قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان استان گفت: ضرورت دارد تا اکوسیستم دانش‌بنیان استان با حداکثر ظرفیت‌ موجود در کلیه ارگان‌ها حمایت و تقویت شوند. حمایت‌ها به گونه‌ای باید باشد که چنانچه نیاز به بازتعریف مجدد برخی رویه‌ها وجود دارد، در سریع‌ترین زمان انجام پذیرد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از اصفهان : یازدهمین جلسه قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان استان با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان و قاسم مصلحی رئیس در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد؛ همزمان با این نشست «توافق‎نامه همکاري مشترک معاونت علمی، فناوري و اقتصاد دانش‌بنيان رياست جمهوری و استانداری اصفهان در حمايت از توسعه اقتصاد دانش‌بنيان» به امضا رسید.

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، در یازدهمین جلسه قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان استان با اشاره به بازدید رییس جمهور شهید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: آیت الله رئیسی بعد از بازدید از نمایشگاه و گفت‌و‌گو با کارمندان شرکت‌های مستقر در شهرک عنوان کرده بودند که «الحق قطب علم و فناوری کشور اینجاست و باید قدردان این ظرفیت باشیم.» و همچنین تاکید کردند که اولین تکلیف این قرارگاه، ایجاد شرایطی برای رشد و تکرار و افزایش اقتصاد دانش‌بنیان‌ها است.

مرتضوی ادامه داد: یازدهمین نشست قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان استان به منظور امضای «توافق‎نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنيان رياست جمهوری و استانداری اصفهان در حمايت از توسعه اقتصاد دانش‌بنيان» برگزار شده است.

 

 وی افزود: علاوه بر این که توافق‌نامه در حمایت از توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تدوین شده است؛ شاهد این هستیم که رویکردهای ارزشمندی توسط معاونت علمی ریاست جمهوری در پیش گرفته شده و رویه‌های جدیدی را برای این نگاه منطقه‌ای تعریف و ارائه داده‌اند.

مرتضوی گفت: تمامی این  فعالیت ها در راستای توجه به ظرفیت‌های موجود است تا تمرکزمان روی موضوعات دیگر باعث غفلت ما از استعدادها و بضاعت‌ها و پتانسیل‌ها که در مناطق مختلف کشور هست؛ نشود. 

استاندار اصفهان عنوان کرد: ما بعنوان دستگاه‌های اداری و حکمرانی در استان ماموریت‌هایی داریم و باید متناسب با ماموریت‌ها و اهدافی که تعریف کرده‌ایم در بخش‌های مختلف مشکلات را رفع و شرایط تسهیل در فرایندها را ایجاد کنیم. 

وی تاکید کرد: همچنین بایستی تلاش گردد تا اکوسیستم دانش‌بنیان استان را با ظرفیت‌هایی که همه دستگاه‌ها به میدان می‌آوردند؛ حمایت کرده و در صورت نیاز برخی رویه‌های جدید را تعریف کنیم تا جایی که دغدغه عزیزانی که در این حوزه وارد می‌شوند غیر از ماموریتی که شرکت برای خودش تعریف می‌کند، چیز دیگری نباشد.  

استاندار اصفهان به موضوع مهم جذب منابع انسانی کارآمد در مراکز و سازمان ها و شرکت‌ها  تاکید کرد و بیان داشت: گاهی به علت عدم وجود ظرفیت‌های جذب، نیروی انسانی کارآمد، تحصیلکرده و نخبه دچار سرخوردگی شده و به دلیل عدم تعلق خاطر به حل مسائل و مشکلات و ایجاد نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها؛  سبب فرار مغزها می‌شود.

وی افزود: ضرورت دارد با انجام ظرفیت‌سازی‌های ضروری،  بستری برای حفظ منابع انسانی فراهم کنیم. 

مرتضوی گفت: همچنین در حوزه زیرساخت‌ها و ایجاد بنگاه‌های مختلف استان برای حمایت از ظرفیت‌هایی که وجود دارد و ایجاد می‌شود؛ باید کمک کنیم. 

استاندار اصفهان تصریح کرد: در طی سه سال گذشته تلاش‌های بسیاری در خصوص ورود شرکت‌های بزرگ در تعاملات اقتصادی با هدف استفاده از ظرفیت‌های فناوری استان در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان و ظرفیت‌سازی برای استفاده از ظرفیت‌های فناور استان صورت گرفته است که می‌توان آغاز این تحول را با فولاد مبارکه و پالایشگاه دانست و در ادامه چند قرارداد و تفاهمنامه با معاونت علمی رییس جمهور بسته و در دست اقدام است.

 

وی خاطرنشان کرد: با حرکت راهبردی که معاونت علمی بستر آن را فراهم کرده، آینده درخشانی در پیش‌رو خواهیم داشت و بایستی قدردان این ظرفیت‌های بسیار خوب‌ باشیم و این توافق‌نامه وجه التزامی برای تمامی افراد باشد و بتوانیم در آتیه نزدیک اهداف کمی که در تفاهم نامه قید شده را حتی زودتر از زمان آن محقق سازیم.

انتهای پیام/

https://stnews.ir/short/NKQ6a
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
دسته بندی ها
علم و فناوری
دانشگاه‌
رشد و نوآوری
مستندات علمی
همایش
دانش بنیان
سلامت