علمی، پژوهشی و فناوری

مضرات خودروهای خودران،

تشدید نگرانی ها از رانندگی خطرناک خودروهای خودران

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) اعلام کرد که تحقیقات خود در رابطه با عملکرد خودروهای خودران ویمو Waymo (زیرمجموعه شرکت آلفابت) را تشدید کرده و خواستار پاسخگویی بیشتر این شرکت شده است.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : NHTSA پس از دریافت گزارش‌هایی نگران کننده تحقیقاتی را آغاز کرده است. این گزارش‌ها حاکی از بروز 22 مورد حادثه بود که در آن‌ها تاکسی‌های بدون راننده ویمو رفتارهای رانندگی بالقوه خطرناکی از خود نشان داده بودند، رفتارهایی که ظاهرا قوانین راهنمایی و رانندگی را نقض می‌کردند یا به طور کلی “غیرمنتظره” به نظر می‌رسیدند. این گزارش‌ها شامل ۱۷ مورد برخورد نیز می‌شدند.

با بالا گرفتن نگرانی‌ها، NHTSA اعلام کرد که ویمو باید تا تاریخ ۶ آگوست به لیستی از سوالات دقیق و جامع پاسخ دهد. این سوالات طیف وسیعی از جزئیات را در بر می‌گیرند، از جمله اطلاعات کامل در خصوص تمامی ترددهای خودروهای بدون راننده ویمو در معابر عمومی.

این اقدام NHTSA نشان‌دهنده‌ی افزایش جدیت این سازمان در بررسی عملکرد و ایمنی فناوری خودروهای خودران ویمو است. پاسخ‌های ویمو به سوالات مطرح شده می‌تواند بر روند تحقیقات و حتی محدودیت‌های احتمالی برای فعالیت خودروهای خودران این شرکت در آینده تاثیر بگذارد.

https://stnews.ir/short/NKQJE
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: