علمی، پژوهشی و فناوری

مسئول سازمان بسیج علمی استان اصفهان:

تشریح اقدامات بسیج علمی اصفهان در مسیر انجام موفق و مطلوب فعالیت‌ها ‌و ماموریت‌ها در 1402

مسئول سازمان بسیج علمی استان اصفهان ضمن تشریح اقدامات بسیج علمی اصفهان در مسیر انجام موفق و مطلوب فعالیت‌ها ‌و ماموریت‌ها از راه اندازی پنج مرکز رشد و همچنین چهار مرکز مرکز هدایت حمایت از تحقیقات کاربردی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از اصفهان، مسئول سازمان بسیج علمی استان اصفهان ضمن تشریح اقدامات بسیج علمی اصفهان در مسیر انجام موفق و مطلوب فعالیت‌ها ‌و ماموریت‌ها از راه اندازی پنج مرکز رشد و همچنین چهار مرکز مرکز هدایت حمایت از تحقیقات کاربردی خبر داد. 

ایجاد زیر ساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای انجام موفق و مطلوب فعالیت‌ها ‌و ماموریت‌ها

مسعود نیلی در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری به تصریح برنامه‌ها و اقدامات این سازمان در سال 1402 پرداخت و گفت: سال 1402 در ادامه فعالیت‌های سال 1401 که به دنبال ایجاد زیر ساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای انجام موفق و مطلوب فعالیت‌ها ‌و ماموریت‌ها بودیم که در چند حوزه بطور خاص و ویژه اهتمام و توجه ویژه صورت گرفت. 

 

توجه و اهتمام خاص در ترمیم و تقویت شبکه مدیریتی

وی تصریح کرد: یکی از موارد که توجه و اهتمام خاص داشتیم بحث ترمیم و تقویت شبکه مدیریتی در استان بود که در سطوح و لایه‌های مختلف از نواحی تا حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج این موضوع دنبال شد.

سال گذشته تقریبا 60 تا 70 درصد تقویت شبکه مدیریت محقق شد

نیلی در ادامه با بیان این که همچنین یکی از سرفصل‌های اصلی و اساسی ما در انجام ماموریت‌ها بود؛ افزود: با اهتمامی که داشتیم این مهم در سال گذشته تا جاهای خوبی پیش رفت و تقریبا 60 تا 70 درصد  بهبود و تقویت شبکه مدیریت خصوصا در سطح ناحیه اتفاق افتاد و به لایه‌های پایین‌تر حوزه و پایگاه هم تعمیم پیدا کرد.  

سازماندهی شبکه حل نظام مسائل‌ 

وی ادامه داد: یکی دیگر از  رویکردها  که دنبال می‌کنیم این است که شبکه حل نظام مسائل‌مان را سازماندهی کنیم و از ظرفیت خیلی خوب اقشار تخصصی استفاده نماییم هم در جهت تشکیل بانک نخبگانی و هم در جهت شناسایی و حل مسائل؛ که سال گذشته این مهم را دنبال می‌کردیم.  

 

تقویت و توسعه زیر ساخت‌های بسیج علمی اصفهان با تهیه مقدمات و راه‌اندازی 5 مرکز رشد   

مسئول سازمان بسیج علمی استان اصفهان تقویت و توسعه زیر ساخت‌های علمی و تشکل‌های علمی بسیج علمی اصفهان را ‌در راس فعالیت‌های سال 1402 عنوان کرد و گفت: سال گذشته سه مرکز رشد در شهر اصفهان شامل مرکز رشد چهل ستون در دانشگاه صنعتی اصفهان و مرکز رشد علوم انسانی در دانشگاه اصفهان و مرکز رشد صامد در مرکز شهر راه‌اندازی شد همچنین دو مرکز رشد در خمینی شهر و شاهین شهر هم مقدمات فراهم شده است. 

 

تشکل‌های تخصصی و راه اندازی چهار مرکز هدایت حمایت 

نیلی در ادامه با اشاره به اینکه علاوه براینها؛ در سال گذشته تشکل‌های  تخصصی هدایت حمایت از تحقیقات کاربردی را پیگیری کردیم و موفق به اخذ مجوزها شدیم؛ گفت: چهار مرکز هدایت حمایت راه‌اندازی شده و مرکز هدایت حمایت پنجم هم مجوز گرفته شده مراحل اداری را طی می‌کند و بزودی راه اندازی خواهد شد. 

 

گام‌های بلندبسیج علمی اصفهان برای راه‌اندازی مرکز رشد هدایت و حمایت خودروهای برقی و هیبریدی

مسئول سازمان بسیج علمی استان اصفهان؛ توضیح داد: این چهار مرکز شامل مرکز هدایت حمایت از تحقیقات کاربردی کشاورزی، آب و منابع طبیعی، هوش مصنوعی، گردشگری و صنایع دست شیمی و باد و بازیافت مواد و صنایع تبدیلی است و مرکز پنجم مرکز رشد هدایت و حمایت خودروهای برقی و هیبریدی است که مجوزها برای این مرکز هم اخذ شده و به زودی راه اندازی خواهد شد.

 

برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری بعنوان فعالیت شاخص 1402

نیلی ادامه داد: سال گذشته یک فعالیت شاخص هم بصورت گسترده در سطح استان با هماهنگی و وحدت‌رویه مربوط به برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری بود که یک موج خوب علمی را در سطح استان شاهد بودیم.   

برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری در راستای تجلیل و تشویق فعالان این حوزه 

وی با بیان اینکه برای این جشنواره اعتباری در نظر گرفته شد؛ اظهار کرد: جشنواره کاری نمادین و سمبلیک بود در راستای اینکه مردم با دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری بسیج آشنا شوند همچنین فعالان این حوزه که در سطح دانش‌آموزی و دانشجویی و استادان فعالیت‌ها خوبی انجام داده بودند که این جشنواره فرصتی برای قدردانی و تجلیل و تشویق برای فعالیتهای بعدی این جوانان و نخبگان بود. 

 

برگزاری شش جلسه قرارگاه علم و فناوری در سال 1402

مسئول بسیج علمی استان اصفهان در ادامه از برگزاری شش جلسه قرارگاه علم و فناوری در سال گذشته با حضور رئیس قرارگاه و اعضای و مدعوین بیرونی خبر داد. 

 

برگزاری همایش یک روزه پایگاه‌های نخبه‌پرور با حضور تقریبا 90 پایگاه بسیج

وی برگزاری چند همایش تخصصی را از دیگر فعالیت‌ها در سال گذشته عنوان کرد و گفت: همایش یک روزه پایگاه‌های نخبه پرور را با حضور تقریبا 90 پایگاه برگزار کردیم. 

 

برگزاری همایش پایگاه‌های کارآفرین با حضور‌70 پایگاه بسیج

نیلی افزود: همچنین همایش پایگاه‌های کارآفرین را با حضور 70 پایگاه برگزار کردیم و همه در جهت تخصصی کردن پایگاه‌هاست؛ در این رابطه پایگاه‌هایی که توان و بضاعت و سرمایه‌های ارزشمندی در یک حوزه تخصصی دارند دعوت می‌شوند و کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی برای آنها برگزار می‌کنیم و با شبکه‌سازی در سال‌های آینده ثمرات آن را خواهیم دید.  

حضور فعال بسیج علمی استان در نمایشگاه‌های بیرونی

 وی در ادامه شرکت و حضور فعال بسیج علمی استان در نمایشگاه‌های بیرونی را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: بعنوان مثال در نمایشگاه فن نما و همچنین در نمایشگاه به توان مردم در هفته بسیج شرکت داشتیم؛ نمایشگاه گردشگری نیزغرفه مرکز هدایت حمایت گردشگری ما برپا و فعال بود همینطور در نمایشگاه هفته بزرگداشت مقام زن شرکت نمودیم؛ غرفه‌های هوش مصنوعی را در نمایشگاه هوش مصنوعی برپا کرده بودیم. 

برگزاری گردهمایی‌ها و کارگاه‌های آموزشی

 وی با اشاره به سه گردهمایی‌ تفریحی آموزشی در طول سال گذشته که در اصفهان و شهرستانها برگزار شده است؛ گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای توانمندسازی پرسشگران علمی پژوهشی را نیز با حضور 120 نفر در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار کردیم.

 

طراحی و راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت علمی برای تسریع و تسهیل ارتباط بین رده‌ای

نیلی گفت: سال گذشته دو تا سامانه از جمله سامانه جامع مدیریت علمی طراحی و در نواحی اصفهان و کاشان راه اندازی شده است که خیلی تسریع کننده و تسهیل کننده است برای ارتباط بین رده‌ای و هم ارتباط عمودی و هم افقی را تسریع و تسهیل می‌کند. 

طراحی و راه‌اندازی تسهیل فرآیندهای مربوط به اردوهای راهیان پیشرفت  

وی افزود: سامانه دیگری که  به نتیجه رسیده در راستای تسهیل فرآیندهای مربوط به اردوهای راهیان پیشرفت  طراحی نمودیم که بعد به دلیل واگذاری این فعالیت به معاونت اردویی تحویل داده شد و این سامانه نیز شامل دو بخش میزبان شو و میهمان شو می‌باشد. 

 

چند تفاهمنامه در راستای اهداف و ماموریت‌های بسیج علمی اصفهان امضا شده و سال 1403 اجرایی می‌شود 

مسئول بسیج علمی استان اصفهان ادامه داد: بسیج علمی استان در راستای اهداف و ماموریت‌هایش تفاهمنامه‌هایی هم با آموزش و پرورش، دانشگاه صنعتی اصفهان و همچنین با اداره کل منابع طبیعی و شهرداری در سال گذشته امضا کرده و در 1403 عملیاتی خواهد شد.  

وی تدوین و تهیه و ابلاغ چند دستورالعمل را نیز بعنوان دیگر اقدامات این سازمان در سال 1402 برشمرد و  گفت:  از جمله این دستورالعمل‌ها دستورالعمل دیده‌بانی جشنواره جهادگران علم و فناوری است که قابلیت ابلاغ کشوری آن هم پیگیری و انشالله انجام خواهد شد همچنین دستورالعمل راهیان پیشرفت و موجی نو هم تدوین و ابلاغ شده است. 

 

جدیت در برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و اتاق فکر و اندیشه‌ورز  

نیلی تصریح کرد: طبق برنامه و در راستای تحقق هر چه بهتر ماموریت‌ها نشست‌های هم‌اندیشی و اتاق فکر و اندیشه‌ورز را در سطوح مختلف به جد پیگیری نمودیم و همچنان هم با قوت ادامه دارد. 

وی  با اشاره به برنامه‌های انجام شده بسیج علمی اصفهان جهت برگزاری جشنواره روشنای علم که براساس الگوی تعالی فرهنگی جهاد علمی است؛ گفت: امسال این جشنواره را برگزار خواهیم کرد و طبق ارزیابی مربوطه برگزیدگان از سطوح و اقشار انتخاب و معرفی خواهند شد.   

 

 انتهای پیام/

https://stnews.ir/short/NB3d4
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
دسته بندی ها
علم و فناوری
دانشگاه‌
رشد و نوآوری
مستندات علمی
همایش
دانش بنیان
سلامت