علمی، پژوهشی و فناوری

نصب رام سفارشی غیرممکن می‌شود؟

تغییر بزرگ در انتظار گوشی‌های شیائومی

شیائومی احتمالاً می‌خواهد تغییرات اساسی در اکوسیستم نرم‌افزاری خود ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : گفته می‌شود که شیائومی در حال بررسی تغییر بزرگی در سیاست‌های نرم‌افزاری گوشی‌هایش است. طبق پست یکی از افشاگران در ایکس، این شرکت احتمالاً فرایند آنلاک‌کردن بوت‌لودر را برای کاربران جهانی خود متوقف خواهد کرد. اگر این تصمیم تأیید شود، می‌تواند پیامدهای عمیقی برای جامعه‌ی شیائومی به‌دنبال داشته باشد که همیشه از امکان شخصی‌سازی رابط کاربری گوشی شیائومی بهره‌مند بوده‌اند.

بازکردن قفل بوت‌لودر ویژگی مهمی محسوب می‌شود که امکاناتی مانند روت‌کردن گوشی و نصب کاستوم‌رام و آزمایش نسخه‌های جدید سیستم‌عامل را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. این مسئله یکی از ویژگی‌های اصلی شیائومی به‌شمار می‌رود؛ با‌این‌حال، تصمیم غول فناوری چینی برای محدود‌کردن آنلاک بوت‌لودر در چین، نگرانی‌هایی را درباره‌ی برنامه‌های آینده‌اش برای بازارهای جهانی ایجاد کرده است.

اگر شیائومی تصمیم بگیرد ممنوعیت جهانی را بر قفل‌گشایی بوت‌لودر اجرا کند، گزینه‌های شخصی‌سازی موجود برای کاربران را بسیار محدود خواهد کرد. بسیاری از کاربران به رام‌های سفارشی برای بهبود عملکرد، نصب به‌روزرسانی‌های امنیتی یا ایجاد ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد وابسته‌اند. قطع دسترسی به بوت‌لودر عملاً کاربران را به سیستم‌عامل رسمی شیائومی محدود می‌کند.

تصمیم شیائومی برای جلوگیری از آنلاک‌کردن بوت‌لودر در چین، ممکن است نشانه‌ای از تغییر در رویکرد نرم‌افزاری آن‌ها به‌دلیل مقررات سخت‌گیرانه‌تر این کشور درباره‌ی داده‌های کاربر و امنیت دستگاه باشد. انتظار می‌رود نسخه‌ی جدید HyperOS 2.0 که هم‌زمان با عرضه‌ی سری پرچم‌دار شیائومی ۱۵ منتشر می‌شود، قفل کامل بوت‌لودر را پیاده‌سازی کند.

کاربران شیائومی اکنون در نگرانی و حدس‌و‌گمان به‌سر می‌برند. هنوز شیائومی ممنوعیت آنلاک‌کردن بوت‌لودر را به‌طور رسمی تأیید یا رد نکرده است و بسیاری امیدوارند که دوباره به برنامه‌هایش فکر کند و همچنان آزادی کاربر را در اولویت قرار دهد. تصمیم این شرکت تأثیر عمیقی بر آینده‌ی اکوسیستم اندروید خواهد گذاشت.

https://stnews.ir/short/VvBJ3
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: