دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ,علمی، پژوهشی و فناوری

تفاهم نامه جمع آوری مدارس کانکسی و سنگی هرمزگان امضاء شد

تفاهم نامه احداث ۳۰ کلاس درس در قالب جمع آوری مدارس کانکسی و سنگی استان هرمزگان نیز بین استاندار هرمزگان، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، مدیرکل نوسازی مدارس استان و مجمع خیرین مدرسه ساز به امضا رسید

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری :استاندار هرمزگان ضمن ارزیابی کیفیت اردوهای دانش‌آموزی بر برنامه‌ریزی برای بازدید دانش‌آموزان از بوموسی در قالب راهیان نور تأکید داشت.

 محمد آشوری تازیانی عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش با اشاره به فرابخشی بودن این شورا، گفت: انسجام در پشتیبانی از آموزش و پرورش یکی از موضوعاتی است که باید در استان جدی گرفته شود.

تفاهم نامه احداث ۳۰ کلاس درس در قالب جمع آوری مدارس کانکسی و سنگی استان هرمزگان نیز بین استاندار هرمزگان، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، مدیرکل نوسازی مدارس استان و مجمع خیرین مدرسه ساز به امضا رسید

 وی با تأکید بر لزوم تقویت نگاه مشترک و آمار سنجی دقیق در حوزه آموزش و پرورش، افزود: ضرورت دارد تحلیل کیفی وضعیت موجود آموزش و پرورش استان ارائه شود. استاندار هرمزگان ادامه داد: ارزیابی دقیقی از اردوهای راهیان نور، راهیان پیشرفت و اردوهای آموزش و پرورش تهیه شود ضمن اینکه تأکید داریم در هرمزگان باید راهیان نور بوموسی نیز راه‌اندازی شود

وی راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنایع را ابتکاری مثبت دانست و گفت: باید ارتباط بخش آموزش و صنعت تقویت شود، بر همین اساس مدل دفتر ارتباط آموزش و پرورش با صنایع در استان پیاده خواهد شد.

آشوری با تأکید بر لزوم بهره‌برداری از ظرفیت‌های قانونی برای استفاده از درآمدهای معطل مانده، بیان داشت: تأسیس صندوق حمایت از برنامه‌های توسعه‌ای استان با مشارکت بنگاه‌های اقتصادی می‌تواند به خلق منابع جدیدی در استان منجر شود. وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه و اقتصاد و دارایی استان مکلف شده‌اند که طرحی را آماده کنند تا سطح درآمدهای قانونی استان را ارتقاء دهند تا با کمک ساختار ملی و استانی بتوانیم این منابع را جذب استان کنیم. استاندار هرمزگان ارزیابی کیفیت محتوایی فوق برنامه‌ها در مدارس را مهم برشمرد و تصریح کرد: اثربخشی اردوها باید به طور دقیق ارزیابی شود چرا که یکی از رسالت‌های اساسی آموزش و پرورش، تربیت است و ما باید بتوانیم برای راهبری  برنامه‌های توسعه‌، انسان‌های توسعه یافته تربیت کنیم.

 وی ادامه داد:  اختلالاتی که دانش آموزان را به چالش‌های اجتماعی، روانی، واگرایی و طرد اجتماعی دچار می کند باید بررسی و حل شود تا زمینه‌ساز تبدیل تهدیدات استان به فرصت باشد و برای این مهم بایستی برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت  را بر اساس اسناد بالادستی تنظیم کنیم. آشوری تازیانی با اشاره به گفتمان دولت چهاردهم، افزود: عدالت آموزشی را باید در عرصه‌های کمی و کیفی مدنظر قرار دهیم و فرآیندی را ایجاد کنیم که سرمایه اجتماعی در جامعه افزایش یابد. نماینده عالی دولت در هرمزگان همچنین بر لزوم استحکام تبیین عملکردها و دستاوردهای آموزش و پرورش استان تاکید کرد. گفتنی است در پایان این نشست حکم ریاست استاندار هرمزگان بر شورای آموزش و پرورش استان که توسط وزیر آموزش و پرورش صادر شده به وی اهدا شد.

 

https://stnews.ir/short/4aXvq
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: