پزشکی و سلامت

استاندار هرمزگان در شورای اجتماعی مطرح کرد

توسعه مدارس ویژه اوتیسم در شرق و غرب هرمزگان

استاندار هرمزگان از برنامه ریزی برای احداث مدارس ویژه اوتسیم در شرق و غرب استان خبر داد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز در جلسه شورای اجتماعی با تأکید ‌بر غربالگری صحیح برای شناسایی کودکان اوتیسم اظهار داشت: زمان آغاز خدمات آموزشی در مسئله اوتیسم بسیار اهمیت دارد و باید در سنین پایین اتفاق بیفتد درهمین راستا غربالگری در استان نیز باید بموقع، با ظرافت و دقت پیگیری شود.

  وی با اشاره به اهمیت نظر روانپزشکان و متخصصان در این حوزه افزود: با توجه به میانگین کشوری و پایین بودن میزان شناسایی کودکان اوتیسم، باید به اصلاح شیوه‌های غربالگری توجه داشت و تلاش کرد در روستاها نیز غربالگری و شناسایی انجام شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به راه اندازی مدارس ویژه دربحث آموزش اوتیسم گفت: با اعلام نتایج غربالگری توسط دانشگاه علوم پزشکی استان برنامه‌ریزی ساخت مدارس در شرق و غرب را آغاز خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: شهرداری، آموزش و پرورش و فرمانداری اقدامات متناسب سازی پارک ویژه کودکان را آغاز کرده اند و بزودی در اختیارشان قرار می گیرد.

گفتنی است در این جلسه چند دستور کار از جمله منابع مالی و اعتباری بهزیستی و کمپ های ترک اعتیاد، بررسی آسیب های اجتماعی در مدارس، وضعیت مراکز مشاوره دانش آموزی و بررسی مصوبات جلسات گذشته مورد بحث قرار گرفت.

https://stnews.ir/short/NEDqV
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
دسته بندی ها
علم و فناوری
دانشگاه‌
رشد و نوآوری
مستندات علمی
همایش
دانش بنیان
سلامت