واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان ,علمی، پژوهشی و فناوری

جهاد دانشگاهی آمادگی ایجاد اشتغال فناورانه و توسعه روستایی در استان اردبیل دارد

رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی آمادگی لازم برای ایجاد اشتغال فناورانه و توسعه روستایی در این استان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اردبیل:مسعود ابراهیمی روز چهارشنبه در نشست شورای فناوری مرکز رشد فرآوری گیاهان دارویی استان اردبیل اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در چند سال گذشته توانست ۵۶ هزار اشتغال پایدار شناسنامه‌دار در کشور ایجاد کند و در همین راستا آمادگی وجود دارد تا ویژند (برند) علمی اصلاح شده به استان اردبیل عرضه و به تعداد قابل ملاحظه‌ای اشتغال پایدار تضمین شده ایجاد شود.

 

وی به اجرای توسعه روستایی مبنی بر اقلیم، فرهنگ و ظرفیت هر روستا از سوی سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: این طرح به صورت آزمایشی در اصفهان در حال اجرا است و در صورت صلاحدید مسئولان استان اردبیل آمادگی برای اجرای آن در چند روستای این استان وجود دارد.

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی همچنین با اشاره به ضرورت درآمدزایی در شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تصریح کرد: باید نگاه درآمدی به حوزه فناوری داشته باشیم و مانند پارک علم و فناوری یا مرکزهای علمی دیگر جهاد دانشگاهی که از بودجه دولتی برخوردار نیستند، برای آموزش کسب و کار به فناوران باید همانند یک بنگاه اقتصادی عمل کنیم.

وی تاکید کرد: این آمادگی وجود دارد که هرجا خلاء احساس شود، به عنوان جهاد دانشگاهی وارد عمل شویم و نسبت به حل مشکل‌ها اقدام کنیم.

جهاد دانشگاهی آمادگی ایجاد اشتغال فناورانه و توسعه روستایی در استان اردبیل دارد

آمادگی جهاد دانشگاهی برای حضور فعال در بوم‌سازگان فناوری استان اردبیل

ابراهیمی همچنین در نشست هم‌اندیشی با مسئولان دانشگاه‌ها، مرکزهای علمی و دانش‌بنیان استان اردبیل گفت: جهاد دانشگاهی در بیش از چهار دهه در حوزه بوم‌سازگان فعالیت‌های مناسبی را داشته و امروز آماده حمایت و حضور فعال‌تر در بوم‌سازگان و فناوری این استان است.

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در بیش از چهار دهه در حوزه زیست‌بوم و بوم‌سازگان فناوری فعالیت‌های مناسبی داشته و در زمینه‌های پزشکی، مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی و حتی حوزه‌های آموزشی، پژوهش و فناوری توانسته است خدمات مناسبی را به کشور ارائه نماید.

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی، پژوهشگاه رویان را خط‌شکن فعالیت‌های پزشکی و حوزه درمان ناباروری دانست و اظهار کرد: این پژوهشگاه در زمینه شبیه‌سازی دام و سلول‌های بنیادی جزو موسسه‌های بین‌المللی معتبر و معروف است.

وی در ادامه پژوهشکده درمان سرطان، دکل‌های نفتی و مته‌های حفاری را از جمله خدمات جهاد دانشگاهی ذکر و اظهار کرد: با وجود موسسه‌های آموزشی خصوصی پر زرق و برق همچنان جهاد دانشگاهی ویژند معتبر و مورد وثوق مردم در کشور است و عموم مردم می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

ابراهیمی با اشاره به فعالیت ۷۰ مرکز رشد و نوآوری در جهاد دانشگاهی بیان کرد: جهاد دانشگاهی دارای ۱۷۰ گروه پژوهشی در حوزه فناوری، سه پارک فناور در استان‌های البرز، کرمانشاه و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در تهران است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز در این نشست با اشاره به فعالیت چند مرکز خدمات تخصصی در واحد اردبیل گفت: اصلی‌ترین مرکز خدمات تخصصی در زمینه درمان ناباروری و بانک خون بندناف نوزادان در استان به مردم ارائه خدمات می‌کند.

حسام رسولی مرکز خدمات زیست‌فناوری صنعتی و مرکز خدمات تخصصی مطالعات شهری را از مرکزهای تخصصی فعال دیگر این سازمان برشمرد و افزود: در هر یک از این مرکزها برنامه‌های تحولی طراحی شده است و تلاش می‌شود تا تاثیرگذاری مناسبی در استان داشته باشند.

https://stnews.ir/short/NE9jX
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: