علمی، پژوهشی و فناوری

بنابر اعلام روابط عمومی شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان؛

حضور نماینده جوان اصفهانی در اجلاس جوانان بریکس کشور روسیه

دبیر شبکه ملی خلاق، نوآور و کارآفرینی تشکل‌های جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور و دبیر سمن علم پژوهان جوان نصف جهان اصفهان بعنوان یکی از نمایندگان جوانان کشور ایران برای شرکت در اجلاس جوانان بریکس کشور روسیه اعزام شد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اصهان: روابط عمومی شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان؛ اعلام کرد: با تعاملات و هماهنگی وزارت ورزش جوانان ایران و کشور روسیه، هیئت چهار نفری از جوانان ایران عازم این اجلاس شدند؛ منصوره صادقی دبیر شبکه ملی خلاق، نوآور و کارآفرینی تشکل‌های جوانان وزارت ورزش و جوانان  کشور و دبیر سمن علم پژوهان جوان نصف جهان اصفهان بعنوان یکی از نمایندگان جوانان کشور ایران در این اجلاس  حضور دارد. 

 در راستای اهداف اجلاس بریکس، وزارت ورزش و جوانان روسیه اجلاسی با حضور جوانان نماینده کشورهای عضو بریکس در تاریخ ۲۲ جولای تا ۲۵ جولای (2 تا5 مردادماه)  در روسیه برگزار می‌کند

هدف از این اجلاس فرصت‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و غیره بین کشورهای عضو بریکس است که در پایان این اجلاس بیانیه مشترکی توسط جوانان کشورهای عضو طراحی و ارائه می‌شود.

بریکس ((BRICS ، نام گروهی از کشورها به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) است؛ فعالیت گروه بریکس در سال ۲۰۰۹ به صورت غیررسمی و با هدایت روسیه آغاز شد و هدف آن فراهم کردن بستری بود تا اعضای آن نظم جهانی تحت سلطه آمریکا و دولت‌های غربی را به چالش بکشند.

برزیل، روسیه، هند و چین اعضای موسس این گروه هستند. آفریقای جنوبی کوچک‌ترین و کم‌جمعیت‌ترین اقتصاد عضو این گروه در سال ۲۰۱۰ به جمع آن‌ها پیوست و در نتیجه با اضافه شدن حرف S، نام گروه به «بریکس» تغییر کرد.

ایران نیز  بتازگی از اواخر سال ۱۴۰۲ عضو  اجلاس بریکس شده است. کشورهای عضو بریکس شش کشور آرژانتین، اتیوپی، امارات متحده عربی، ایران، عربستان سعودی و مصر ، روسیه چین ، افریقای جنوبی برزیل و هند هستند.

این کشورها در مجموع ۴۰ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و کنترل یک چهارم اقتصاد بین‌المللی را بر عهده دارند.

این گروه به غیر از مسائل و نفوذ ژئوپولتیک بر همکاری‌های اقتصادی و افزایش تجارت و توسعه چند‌جانبه متمرکز است.

همچنین تصمیمات بریکس با اجماع آرا اتخاذ می‌شود و تمام کشورهای عضو آن در گروه ۲۰ متشکل از اقتصاد‌های بزرگ جهان عضویت دارند.

لازم به ذکر است؛ معیار انتخاب جوانان شرکت کننده در این اجلاس از طرف خود وزارت ورزش و جوانان بوده است و از استان اصفهان منصوره صادقی دبیر شبکه فعالیت‌های خلاق ، نوآور و کارافرینی به این اجلاس اعزام شد؛ وی  دبیر ملی یکی از فعال‌ترین شبکه های تخصصی تشکل های جوان است و از نخبگان حوزه‌های علمی و اجتماعی محسوب می‌شود.

 انتهای پیام/

 

https://stnews.ir/short/VJ5jp
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: