پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری ,علمی، پژوهشی و فناوری

رئیس پارک علم و فناوری خراسان عنوان کرد:

حضور 10 شرکت فناور و دانش بنیان درنمایشگاه تخصصی صادرات محصولات به آسیای میانه مشهد/ افزایش صادرات و انتقال فناوری و دانش فنی هدف نمایشگاه

رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: توسعه صادرات، افزایش درآمدهای ارزی کشور و انتقال فناوری و دانش فنی به داخل کشور از اهداف نمایشگاه تخصصی صادرات محصولات به آسیای میانه است.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : از خراسان رضوی، «علی اسماعیلی» رئیس پارک علم و فناوری خراسان در مراسم فتتاح اولین نمایشگاه تخصصی صادرات به آسیای میانه و افغانستان،گفت: پارک علم و فناوری خراسان با حضور 10 شرکت فناور و دانش بنیان در این نمایشگاه تخصصی حضور فعال دارد.

وی  هدف اصلی از حضور در این نمایشگاه را معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک خراسان به بازارهای آسیای میانه و افغانستان دانست.

 اسماعیلی بیان داشت: این نمایشگاه فرصتی بی‌نظیر برای ایجاد ارتباطات تجاری و علمی با کشورهای همسایه فراهم می‌کند و می‌تواند به توسعه صادرات محصولات و خدمات فناورانه کمک شایانی کند.

توجه به نیازها و تقاضاهای بازار برای محصولات دانش بنیان 

رئیس پارک علم و فناوری خراسان یادآورشد: این نمایشگاه به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان این امکان را می‌دهد که با نیازها و تقاضاهای بازارهای جدید آشنا شوند و محصولات خود را به مشتریان بالقوه معرفی کنند.

وی ادامه داد: همکاری مشترک با شرکت‌های مشابه در کشورهای دیگر و آغاز پروژه‌های تحقیق و توسعه‌ای و تعاملات می‌تواند به افزایش توان رقابتی و نوآوری شرکت‌ها کمک کند. 

اسماعیلی ضمن تاکید نگاه ویژه پارک علم و فناوری خراسان در حوزه بازار شرکت‌های فناور به خصوص ایجاد حمایت‌های ویژه در بخش صادرات گفت: حضور در این نمایشگاه‌ها نه تنها به توسعه صادرات و افزایش درآمدهای ارزی کشور کمک می‌کند، بلکه باعث انتقال فناوری و دانش فنی به داخل کشور نیز می‌شود.

وی تصریح کرد: این امر می‌تواند به رشد و توسعه پایدار اقتصادی کمک کرده و جایگاه ایران را در بازارهای بین‌المللی تقویت کند. همچنین، ایجاد ارتباطات بین‌المللی می‌تواند به بهبود روابط دیپلماتیک و اقتصادی با کشورهای همسایه منجر شود. 

انتهای پیام/ 

https://stnews.ir/short/Vp3JQ
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: