علمی، پژوهشی و فناوری

خراسان شمالی سومین استان به لحاظ اجرای فیبر نوری در تمامی شهرها

خراسان شمالی سومین استان در کشور به لحاظ اجرای فیبر نوری در تمامی شهرهای خود (۲۵ شهر) بوده که توسط شرکت مخابرات منطقه اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری : رسول علی‌اصغرپور، مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی در نشست با اصحاب رسانه گفت: دوره شبکه مسی به پایان رسیده و باید به سمت سرویس های به‌روزتر حرکت کنیم.

علی‌اصغرپور بیان کرد: پروژه فیبر نوری تمامی شهرستان‌های استان بجز بجنورد به عهده شرکت مخابرات بوده، علاوه براینکه فیبرکشی مرکز استان به عهده شرکت دیگری است ولی شرکت مخابرات جهت توسعه فعالیت‌های فیبر نوری خود اقداماتی را انجام خواهد داد.

او در ادامه افزود: مخابرات علاوه بر اجرای فیبر نوری در شهرستان ها، مجری فیبرکشی در روستاهای خراسان شمالی است.

مدیر شرکت مخابرات منطقه خراسان شمالی بیان کرد: یکی از فعالیت‌های مهم مخابرات تبدیل تمامی فیبرهای هوایی فرسوده کم ظرفیت استان به فیبر پرظرفیت تبدیل می‌باشد.

علی‌اصغرپور تصریح کرد: خراسان شمالی در اسفند سال ۱۴۰۰ و در ابتدای دولت سیزدهم در رنکینگ و ارزیابی مناطق مخابراتی رتبه ۲۱ کشوری را دارا بود، مخابرات ۲۰ شاخص مهم به لحاظ توسعه فنی، تجاری، مالی و ... دارد که شرکت مخابرات خراسان شمالی در پایان سال ۱۴۰۲ با توجه به این شاخص ها رتبه یک کشوری را کسب نموده است.

مدیر مخابرات استان گفت: پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۲۵ شهر استان اجرا شد که ۷۳۰ کیلومتر حفاری داشته و از این میان ۶۵۰ کیلومتر فیبرکشی انجام شده و این پروژه آماده واگذاری سرویس می باشد.

علی‌اصغرپور در ادامه اقدامات شاخص مخابرات خراسان شمالی در دولت سیزدهم را اینگونه عنوان کرد: ارتقا کلیه سایت های روستایی همراه اول به 4G (از ۲۴۵ تکنولوژی به ۵۳۱ تکنولوژی)، رشد ۱۲۰ درصدی اتصال روستاهای استان به اینترنت پرسرعت خانگی (از ۱۱۸ روستا به ۲۵۹ روستا)، اجرای ۶۴۹ کیلومتر فیبر نوری روستایی (USO) و اجرای ۶۱۴ کیلومتر فیبر نوری شهری (UNSP) از اقدامات شاخص و مهم مخابرات استان در دولت سیزدهم می باشند.

تعداد کل پروژه های مخابراتی منطقه در دولت سیزدهم تعداد 1349 پروژه به ارزش 9570 میلیارد ریال بوده است.

https://stnews.ir/short/VvgXN
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
دسته بندی ها
علم و فناوری
دانشگاه‌
رشد و نوآوری
مستندات علمی
همایش
دانش بنیان
سلامت