علمی، پژوهشی و فناوری

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

دانش‌آموزان المپیاد فیزیک: هیچ جای دنیا به اندازه ایران میزبان خوبی برای ما نبوده/المپیادها قله مسائل علمی دانش‌آموزی است

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در گفتگوهایی که با دانش‌آموزان شرکت‌کننده در المپیاد جهانی فیزیک 2024 داشتم می‌گفتند ما المپیادهای مختلفی شرکت کرده‌ایم اما هیچ جای دنیا به اندازه ایران میزبان خوبی برای ما نبوده است؛ گفت: المپیادها قله مسائل علمی دانش‌آموزی است و اثرگذاری آن در پیشرفت علمی کشورها بخصوص کشور ما خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اصفهان : محمدرضا ابراهمی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان همزمان با پایان اختتامیه المپیاد جهانی فیزیک 2024 در دانشگاه صنعتی اصفهان و در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری پیرامون این المپیاد؛ گفت: یکی از رویدادهای بسیار مهم در جوامع المپیادهای علمی است خصوصا المپیاد دانش‌آموزی المپیاد پایه است و اگر در کشوری المپیادهای دانش‌آموزی جدی گرفته شود تاثیر خوبی بر المپیادهای دانشگاه‌ها خواهد داشت و تولید علم افزایش پیدا می‌کند. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان؛  افزود: ایران و اصفهان از استاندارهای لازم برای المپیادها برخوردار است؛ همچنین ایران همیشه یک عضو فعال المپیادهای مختلف بوده است.  

وی ادامه داد: سال 2007 توانستیم استاندارهای لازم را برای میزبانی المپیاد فیزیک به دست بیاوریم که میزبانی بسیار خوبی انجام شد و همان میزبانی باعث شد مسئولین جهانی ایران را بعنوان گزینه میزبان المپیاد جهانی فیزیک 2024 معرفی کنند و باز اصفهان میزبانی را پذیرفت. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان؛ با تاکید براینکه الان در این المپیاد هم توانستیم میزبان خوبی باشیم؛ تصریح کرد: در گفتگوهایی که با دانش‌آموزان شرکت‌کننده در المپیاد جهانی فیزیک 2024 داشتم می‌گفتند ما المپیادهای مختلفی را در کشورهای متعدد رفته و شرکت کرده‌ایم اما هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران میزبان خوبی برای ما نبوده است. 

ابراهیمی این رضایت‌مندی شرکت‌کنندگان المپیاد جهانی فیزیک 2024 که به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد را به دلیل برخورد خوب عوامل برگزار کننده؛ نوع پذیرایی؛ برنامه‌های فرهنگی و کارهایی که پیوست بحث المپیاده شده بود دانست و افزود: همچنین استاندارهای لازم در طراحی سوالات و مباحث علمی و آزمون‌ها با بالاترین استاندارها همه اینها باعث شد که ایران بتواند میزبان بسیار خوبی برای المپیاد جهانی فیزیک 2024 باشد. 

وی خاطرنشان کرد: دوستان در دانشگاه صنعتی اصفهان بیشترین زحمت را برای این المپیاد داشتند اما به لحاظ اقداماتی به هر جهت آموزش و پرورش کارهایی انجام داد. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان؛ اظهار کرد:  این مباحث علمی و رویدادها اثر مثبت خودش را در پیشرفت علمی در کشورها می‌گذارد خصوصا در کشور ما؛ اینها الگو‌سازی می‌شوند و دانش‌آموزان بعنوان الگو به آنها نگاه می‌کنند و رشد علمی خواهند داشت و جایگاه علمی کشورمان از این که هست بهتر خواهد شد. 

وی در خصوص نقش آموزش و پرورش استان اصفهان برای دانش آموزان دررابطه با مباحث علوم پایه و بحث المپیادهای؛ گفت: یکی از ویژگی‌های آموزش و پرورش استان اصفهان خصوصا در سه سال اخیر توجه ویژه به بحث المپیادها؛ مسابقات علمی و جشنواره‌های مختلف مثل جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی و ارتقا معدل نهایی دانش آموزان بود که ما جزو رده‌های برتر بحث نمره کتبی و دیپلم هستیم و این المپیاد هم اثر ویژه‌ای دارد.

ابراهیمی ادامه داد: همانطور که اشاره شد حضور دانش‌آموزان در المپیاد فیزیک الگوسازی می‌کند وقتی بخواهیم دانش‌آموزان را هدایت کنیم در مسیرحرکت کنند باید یک قله را نشان بدهیم و المپیادها قله مسائل علمی دانش‌آموزی است. 

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان نگاه می‌کنند به هم سن و سال‌های خودشان و به تعبیری همکلاسی‌های خودشان توانسته‌اند به مراتب برتر المپیادی مثلا کسب مدال‌ها دست پیدا کنند این اعتماد به نفس در آنها ایجاد می‌شود که می‌توانند این کار را انجام دهند.  

 مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان؛ با اشاره به این که شرکت‌کننده‌ای از استان اصفهان در المپیاد فیزیک نداشتیم؛ بیان کرد: اما در المپیاد زیست شناسی مدال نقره جهانی را بعد از 7 سال کسب کردیم. 

وی در خصوص دغدغه آموزش و پرورش برای حضور دانش‌آموزان در رویدادها و المپیادها؛ گفت:  کلاس‌های مختلفی در راستای کمک به دانش‌آموزان المپیادی برگزار می‌کنیم و با تلاش‌هایی که صورت گرفته تعداد المپیادی‌های استان اصفهان در سه سال گذشته 61 درصد افزایش پیدا کرد. 

انتهای پیام/ 

https://stnews.ir/short/4aow5
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: