علمی، پژوهشی و فناوری

دستگاه‌هایی که هنوز خدمات خود را هوشمند نکرده‌اند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پستی به وزاتخانه‌هایی اشاره کرد که هنوز خدمات خود را به صورت کامل هوشمند نکرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعاتی در گزارشی چند وزارتخانه که هنوز به صورت کامل خدمات خود را هوشمند نکرده‌اند.وزیر ارتباطات با اظهار امیدواری از اینکه وزارتخانه‌های باقیمانده هر چه سریع‌تر خدمات خود در سامانه هوشمندسازی دولت را به روز و تکمیل کنند، گفت: وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، جهاد کشاورزی و میراث‌ فرهنگی و دستگاه‌های تابعه آنها بین 40 تا 60 درصد خدمات خود را از طریق my.gov.ir به صورت الکترونیکی و بخشی را هم به صورت هوشمند ارائه می‌کنند.

زارع پور همچنین در بخش دیگری اظهار کرد: وزارت راه هم 80% خدمات خود را الکترونیکی و 22 % را به صورت هوشمند از طریق my.gov.ir ارائه می‌کند.وی درباره خدمات ارائه شده به صورت هوشمند گفت: از حمل و نقل و مسکن تا بنادر و هواشناسی، تنظیم رایگان قرارداد اجاره و خریدوفروش مسکن و پیگیری امور مسکن ملی از جمله خدمات کاربردی این روزها است.

سامانه خودنویس یکی از خدماتی است که بر بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه می‌شود. این سامانه با سهولت در تنظیم قرارداد، شفافیت در تمام مفاد و بندها و نیز ایجاد امنیت در معاملات ملکی نقش موثری بر بازار مسکن داشته و با ویژگی‌هایی همچون انجام خدمات ثبتی در سریع ترین زمان، تنظیم قرارداد اجاره ملک و ارائه کد رهگیری اجاره نامه به آرامش بازار و همچنین اعتماد موجر و مستاجر کمک می‌کند، از سوی دیگر اینکه عقد هر نوع قرارداد ملی در این سامانه برای مراجعین رایگان یا با حداقلی ترین هزینه ممکن است.

وزیر ارتباطات به خدمات وزارت اقتصاد نیز اشاره و گفت: وزارت اقتصاد هم بیش از 80%خدمات خود از حوزه مالیاتی و گمرک تا بورس و بیمه را بر بستر my.gov.ir ارائه می کند که جای قدردانی دارد. اغلب بانکها و همچنین بانک مرکزی هم به پنجره ملی پیوسته اند. امیدوارم طبق قانون هر چه سریعتر بانکها «اینترنت بانک» خود را هم متصل کنند.

https://stnews.ir/short/NBdvK
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: