علمی، پژوهشی و فناوری

هوش مصنوعی،

دستیار هوشمند AI Buddy لنوو معرفی شد

AI Buddy، دستیار هوشمند لنوو، از نمایشگر چرخشی بهره می‌برد و می‌تواند به‌‌مرور‌زمان با ترجیحات کاربران سازگار شود.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : لنوو در رویداد Tech World 2024 نمونه‌ی اولیه‌ی دستیار هوشمند خانگی خود با نام AI Buddy را رونمایی کرد. اگرچه این محصول برای رقابت با دستگاه‌هایی همچون دستیار هوشمند Echo آمازون طراحی شده است، با ویژگی‌های نوآورانه و طراحی منحصربه‌فردش از سایر دستیارهای هوشمند موجود در بازار متمایز می‌شود.

ظاهر AI Buddy شبیه به پایه‌ی شارژر مگ‌سیف بزرگ و تاشو است که نمایشگر دایره‌ای نیز دارد. این نمایشگر چشم‌های متحرکی را نشان می‌دهد که به‌عنوان اموجی‌هایی برای شبیه‌سازی احساسات و افزایش تعامل با کاربر ایجاد شده‌اند.

دستیار هوشمند لنوو AI Buddy
Lenovo

حالت چهره‌ی دستیار هوشمند AI Buddy به ربات JoyfulRobotics شباهت دارد که سال گذشته یکی‌از کارمندان سابق شیائومی آن را ساخت. نمایشگر دستیار هوشمند لنوو اطلاعاتی مانند ساعت، وضعیت آب‌وهوا، موسیقی و تصاویر شخصی را نشان می‌دهد.

AI Buddy امکان استفاده از درگاه‌های USB-A و USB-C و نیز جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون را فراهم کرده است. این دستگاه بسیار شیک و مینیمال طراحی شده است و قابلیت‌های ضروری را در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد.

یانگ یوان‌کینگ، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل لنوو، از همکاری این شرکت با متا برای راه‌اندازی AI Now، دستیار شخصی هوش مصنوعی برای کامپیوتر براساس مدل بزرگ Llama، خبر داد. AI Buddy از این فناوری پیشرفته برای ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری طبیعی‌تر و سازگارتر بهره می‌برد.

AI Buddy از هوش مصنوعی مبتنی‌بر احساسات (sentiment-based AI) برای سفارشی‌سازی پاسخ‌ها، رسیدگی به وظایفی مانند زمان‌بندی، یادآوری رویدادها و فعالیت‌های روزانه استفاده می‌کند. علاوه‌بر این قابلیت، دستیار هوشمند لنوو در طول زمان یاد می‌گیرد و با آنچه کاربر ترجیح می‌دهد، سازگار می‌شود.

دستیار هوشمند لنوو از نمایشگر چرخشی برای حفظ ارتباط بصری با کاربر بهره می‌برد و حرکت کاربران را دنبال می‌کند. لنوو بر امنیت داده‌ها تأکید زیادی می‌کند و به کاربران اطمینان می‌دهد که اطلاعات حساس را با دقت مدیریت می‌کند و تعاملاتشان با AI Buddy خصوصی باقی خواهد ماند. لنوو علاوه‌بر دستیار هوشمند جدید خود AI Mouse را رونمایی کرده است که شامل دکمه‌ای اختصاصی برای AI Now می‌شود.

https://stnews.ir/short/V10bP
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: