علمی، پژوهشی و فناوری

معرفی دوربین اکشن،

دوربین Insta360 Ace Pro 2، رقیب جدی GoPro، معرفی شد

دوربین Insta360 Ace Pro 2 با ارتقای چشمگیر خود، به رقابت جدی با GoPro پرداخته است. این دوربین اکشن قدرتمند، مجهز به یک صفحه نمایش لمسی بزرگ‌تر برای کنترل آسان‌تر و پیش‌نمایشی شفاف‌تر است.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : شرکت Insta360 جدیدترین محصول خود، یعنی دوربین اکشن Ace Pro 2 را معرفی کرد. این دوربین نسخه‌ای ارتقا‌یافته‌ رقیب GoPro Hero است که با ویژگی‌های بهبود‌یافته و قیمت رقابتی به بازار عرضه شده است. این دوربین جدید با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، امکان چرخش ۱۸۰ درجه‌ای را برای فیلم‌برداری سلفی فراهم می‌کند و با قیمت ۳۹۹/۹۹ دلار (۵۰ دلار ارزان‌تر از نسخه اصلی Ace Pro) عرضه می‌شود.

طراحی دوربین Insta360 Ace Pro 2 همچنان شباهت زیادی به سری GoPro Hero و DJI Osmo Action دارد. این شباهت شامل لنز جانبی می‌شود که فضای لازم برای صفحه‌نمایش اضافی در جلو دوربین را فراهم می‌کند. باوجوداین، در‌حالی‌که دوربین‌های رقیب قابلیت نمایش ویدئو رنگی کامل را دارند، صفحه‌نمایش جلویی Ace Pro 2 فقط به صورت تک‌رنگ اطلاعات را نمایش می‌دهد.

فهرست مطالب

    صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و وضوح 8K
    بهبود کیفیت ویدئو با استفاده از هوش مصنوعی
    مقاومت بیشتر و بهبود کیفیت صدا
    آینده محصولات Insta360

صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و وضوح 8K
Ace Pro 2 با ارتقای چشمگیر خود، به رقابت جدی با GoPro پرداخته است.


Insta360 به‌دلیل اهمیت قابلیت نمایش، صفحه‌نمایش لولادار را از نسخه قبلی Ace Pro حفظ کرده و اندازه آن را از ۲/۴۲ به ۲/۵ اینچ افزایش داده است. این تغییر باعث می‌شود کاربر بتواند به‌راحتی از زاویه‌های مختلف قاب‌بندی کند. البته این صفحه نمایش لولادار ممکن است بسته به نوع استفاده، با مشکلات پایداری و مقاومت روبه‌رو شود.

یکی از ویژگی‌های بارز دوربین Insta360 Ace Pro 2، قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت 8K است. این دوربین می‌تواند ویدئویی با کیفیت 8K و سرعت ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند که درمقایسه‌با نسخه قبلی بهبود یافته است. این دوربین از لنز زاویه عریض ۱۵۷ درجه Leica Summarit و حسگر تصویر ۱/۱.۳ اینچ نسل جدید بهره می‌برد. حسگر عکاسی نیز در این مدل به ۵۰ مگاپیکسل افزایش یافته است. در‌صورت کاهش وضوح به 4K، سرعت ضبط به ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه می‌رسد و در حالت 1080p تا ۲۴۰ فریم‌بر‌ثانیه برای ضبط ویدئوهای اسلوموشن امکان‌پذیر است.

بهبود کیفیت ویدئو با استفاده از هوش مصنوعی

به‌گفته Insta360، دوربین Ace Pro 2 از تراشه Pro Imaging برای پردازش تصویر و کاهش نویز استفاده می‌کند. همچنین، به تراشه هوش مصنوعی مجهز است که از شبکه عصبی سفارشی و پیچیده بهره می‌برد. این ویژگی حالت ضبط PureVideo را تقویت می‌کند. هنگام ضبط در محیط‌های کم‌نور، حالت PureVideo می‌تواند روشنایی و جزئیات ویدئو را بهبود ببخشد. دوربین نیز با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی خود، به‌صورت خودکار کلیپ‌های ویرایش‌شده از بهترین لحظات ویدئو ایجاد می‌کند.

مقاومت بیشتر و بهبود کیفیت صدا

Ace Pro 2 با ارتقای چشمگیر خود، به رقابت جدی با GoPro پرداخته است.

ورج می‌نویسد که مقاومت در‌برابر آب دوربین Insta360 Ace Pro 2 به ۳۹ فوت افزایش یافته است که در‌صورت استفاده از کیس ضدآب Dive Case به ۱۹۷ فوت می‌رسد. Insta360 محافظ باد جدیدی به جلو دوربین اضافه کرده است تا کیفیت صدا را در فعالیت‌های پرسرعت بهبود ببخشد. این محافظ با استفاده از پایه مغناطیسی طراحی شده است تا به‌راحتی در شرایط آرام‌تر قابلیت جداشدن داشته باشد.

از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به باتری حجیم‌تر با ظرفیت ۱۸۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت اشاره کرد که به‌گفته Insta360، تا ۱۸۰ دقیقه در حالت ضبط ویدئو 1080p با سرعت ۲۴ فریم‌بر‌ثانیه دوام می‌آورد؛ البته در حالت ضبط 8K عمر باتری کوتاه‌تر خواهد بود. Ace Pro 2 قابلیت ثبت مداوم تا ۱۲۰ ثانیه قبل از شروع ضبط را دارد تا احتمال از‌دست‌دادن لحظات مهم کاهش یابد. این دوربین =امکان مکث ضبط بدون ایجاد فایل جدید و پشتیبانی از ژست دست و فرمان‌های صوتی برای کنترل از راه دور را نیز فراهم می‌کند.

آینده محصولات Insta360

این شرکت اطلاعاتی درباره نسخه به‌روزرسانی‌شده دوربین Ace که به‌همراه Ace Pro اصلی عرضه شده بود، ارائه نکرده است. دوربین Ace اصلی با قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت 6K و قیمت ۷۰ دلار ارزان‌تر از نسخه Pro، گزینه اقتصادی‌تری بود. اگر نسخه جدیدی از این دوربین با همان کاهش قیمت ۵۰ دلاری معرفی می‌شد، می‌توانست به‌عنوان جایگزینی ارزان‌تر برای Osmo Action 5 Pro و GoPro Hero 13 Black، با قابلیت‌های بهتر برای ضبط ویدئو، به بازار عرضه شود.

https://stnews.ir/short/VMz3P
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: