علمی، پژوهشی و فناوری

دومین کنگره ملی عفونت در شیراز برگزار می‌شود

دومین کنگره ملی عفونت و ایمنی به میزبانی دانشگاه شیراز در روز‌های ۱۸ و ۱۹ مهرماه، با حضور پژوهشگران این حوزه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : فاطمه نمازی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهارداشت: این کنگره برای دومین‌بار و با هدف ایجاد بستری برای بحث و تبادل علمی بین اساتید و پژوهشگران داخلی و نیز بهره‌مندی از دانش و تجربه سخنرانان خارجی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: محور‌های کنگره شامل پاتولوژی، میکروبیولوژی، ویروس‌شناسی، انگل‌شناسی، ایمنی‌شناسی، بیوتکنولوژی و هوش مصنوعی است که در مقایسه با اولین دوره برگزاری هوش مصنوعی به محور‌های کنگره افزوده شده است.

دبیر علمی دومین کنگره ملی عفونت و ایمنی در دانشگاه شیراز اعلام کرد: این کنگره در دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز و با سخنرانی استاتید برجسته‌ای از دانشکده‌های دامپزشکی و پزشکی و همچنین استادان بین‌المللی برجسته‌ای از کشور‌های آلمان، استرالیا، اسپانیا و هند برگزار خواهد شد.

عضو هیئت‌علمی بخش پاتوبیولوژی دانشگاه شیراز با یادآوری اینکه گروه پاتوبیولوژی دانشکده دامپزشکی شیراز برگزارکننده اصلی این کنگره است، گفت: باتوجه به بیماری‌های مشترک انسان و دام، این کنگره مقاله‌های هر دو حوزه را دریافت کرده است.

نمازی بیان کرد: دبیرخانه علمی این کنگره بیش‌از 400 مقاله دریافت کرده و از این تعداد، 267 مقاله به شکل پوستر و 26 مقاله به صورت سخنرانی ارائه می‌شود. همچنین چکیده مقالات پذیرفته شده در کنگره، در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه خواهد شد که نه تنها به اعتبار علمی مقالات می‌افزاید، بلکه امکان دسترسی آسان‌تر به نتایج تحقیقات را برای سایر پژوهشگران و علاقه‌مندان فراهم می‌آورد.

https://stnews.ir/short/Nj1o7
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: