علمی، پژوهشی و فناوری

راه‌اندازی اولین هنرستان بهیاری شمال‌غرب کشور

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خلخال از راه‌اندازی اولین هنرستان بهیاری شمال غرب کشور در شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اردبیل: عمران خسروی  رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خلخال از اخذ و راه‌اندازی اولین هنرستان بهیاری شمال غرب کشور در شهرستان خلخال خبر داد.

وی گفت: طی حکمی از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با راه‌اندازی اولین هنرستان بهیاری شمال غرب کشور موافقت شده است.

 رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خلخال تشریح کرد: این اتفاق مهم بر اساس تربیت نیروی انسانی و نیاز منطقه شکل گرفته است و تاسیس این هنرستان می‌تواند جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای مراکز درمانی بسیار ارزشمند باشد.

وی اخذ مجوز و راه‌اندازی هنرستان بهیاری را نمونه‌ای بارز از همکاری میان‌بخشی در شهرستان خلخال دانست و گفت: تلاش‌های دانشکده علوم پزشکی خلخال و اداره آموزش و پرورش این شهرستان باعث به ثمر نشستن این موفقیت شده است.

خسروی خاطر نشان کرد: بهیاران عضوی از یک تیم پرستاری است و می‌توانند در بیمارستان‌ها، اورژانس‌ها، آسایشگاه‌ها، درمانگاه‌ها، کلینیک‌های خصوصی مشغول بکار شوند.

وی گفت: بهیاری به‌عنوان یکی از شاخه‌های علوم وخدمات پزشکی آمیزه‌ای است از دانش پرستاری، مهارت فنی، اخلاق و عواطف انسانی و انضباط ویژه که در قالب شرح وظایف خاص خدمات بهداشتی درمانی در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، آسایشگاه‌ها، اورژانس‌ها و مراکز بهداشتی درمانی به مددجویان ارائه خدمات می‌کنند.

https://stnews.ir/short/4xlY1
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: