علمی، پژوهشی و فناوری

هوش مصنوعی،

راه‌اندازی موتور جستجوی OpenAI در ChatGPT

با اضافه‌شدن موتور جستجوی OpenAI به ChatGPT، حالا کاربران می‌توانند بدون نیاز به بازکردن چندین تب، تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در یک جا پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : موتور جستجوی OpenAI به‌طور رسمی در ChatGPT فعال شده است و اکنون این پلتفرم به‌عنوان موتور جستجوی مبتنی‌بر هوش مصنوعی، به کاربران خود اطلاعات به‌روز و Real-time ارائه می‌دهد. این قابلیت جدید ابتدا برای کاربران اشتراکی پولی و افراد حاضر در لیست انتظار SearchGPT فعال شده است. انتظار می‌رود که کاربران رایگان و سازمانی و آموزشی نیز در هفته‌های آتی به این ویژگی دسترسی پیدا کنند.

برخلاف راه‌اندازی محصول جداگانه، OpenAI تصمیم گرفته است تا موتوری جستجوی وب را به‌طور مستقیم در رابط کاربری ChatGPT ادغام کند. این ویژگی به‌گونه‌ای طراحی شده است تا براساس نوع پرسش‌ها تصمیم می‌گیرد که چه زمانی از نتایج وب استفاده کند؛ هرچند کاربران می‌توانند به‌صورت دستی نیز جستجوهای وب را فعال کنند. این ادغام جدید به ChatGPT کمک می‌کند تا فاصله رقابتی خود را با رقبای قدرتمندی همچون Copilot مایکروسافت و Gemini گوگل کاهش دهد. این ابزارها مدت‌ها است برای کاربران خود امکان دسترسی به اینترنت را فراهم کرده‌اند.

فهرست مطالب

    نمایش قابلیت‌های جدید ChatGPT
    نگرانی‌های حقوقی و همکاری با رسانه‌ها
    اهمیت دقت ChatGPT در آستانه انتخابات آمریکا

نمایش قابلیت‌های جدید ChatGPT

آدام فرای، مسئول بخش جستجوی ChatGPT در OpenAI، در دمویی پیش از راه‌اندازی، ویژگی جستجوی جدید را با جستجوی اطلاعات سهام اپل و اخبار مرتبط به نمایش گذاشت. نتایج این جستجو شامل نمودار سهام تعاملی و اطلاعات درآمدهای آینده و مقالات خبری با استناد به منابع اصلی بود. همچنین، کاربران می‌توانند در نوار کناری منابع، وب‌سایت‌های مرتبط با موضوع جستجو را مشاهده کنند. در مثال دیگری، فرای با جستجوی رستوران‌های ایتالیایی در سن‌فرانسیسکو به نقشه‌ای تعاملی دست یافت که رستوران‌های پیشنهادی را نمایش می‌داد.

موتور جستجوی OpenAI در تمام پلتفرم‌های ChatGPT از‌جمله iOS و اندروید و نسخه‌های دسکتاپ برای macOS و ویندوز در‌ دسترس قرار گرفته است. قابلیت یادشده بر‌پایه فناوری‌های جستجوی مختلف از جمله بینگ ساخته شده و نسخه بهینه‌سازی‌شده‌ای از مدل GPT-4o را به کار می‌گیرد. این قابلیت ابتدا در ماه جولای به‌عنوان نمونه‌ای با نام SearchGPT به ۱۰ هزار کاربر آزمایشی ارائه شد.

OpenAI ، سازنده‌ی ChatGPT، با اضافه کردن موتور جستجو به این پلتفرم، تجربه کاربری را به سطح جدیدی ارتقا داده است.

نگرانی‌های حقوقی و همکاری با رسانه‌ها

ورج می‌نویسد که با وجود این پیشرفت‌ها، OpenAI با برخی مشکلات حقوقی نیز مواجه شده است. به‌عنوان مثال، News Corp و نیویورک تایمز علیه استارتاپ جستجوی مبتنی‌بر هوش مصنوعی Perplexity به‌دلیل نقض حقوق کپی‌رایت شکایت کرده‌اند. نیویورک تایمز از OpenAI نیز به‌دلیل استفاده از محتوای این شرکت برای آموزش مدل‌های زبان بزرگ خود شکایت کرده است. در پاسخ به این نگرانی‌ها، فرای به مشارکت‌های خبری OpenAI اشاره کرد و افزود که ناشران می‌توانند به‌راحتی از خزنده وب OpenAI خارج شوند و این خزنده از دیوارهای پرداخت عبور نمی‌کند.

سال گذشته، OpenAI مشارکت‌های رسانه‌ای متعددی ا‌زجمله همکاری با نام‌های بزرگی همچون Hearst ،‌Condé Nast ،‌Axel Springer و News Corp را به دست آورده است. این همکاری‌ها به شرکای OpenAI کنترل بیشتری بر نمایش محتوای خود در ChatGPT می‌دهند؛ اما اولویت بیشتری در نمایش نتایج به آن‌ها داده نمی‌شود.

اهمیت دقت ChatGPT در آستانه انتخابات آمریکا

با توجه به نزدیک‌شدن انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دقت اطلاعات ارائه‌شده ChatGPT اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. فرای در این زمینه گفت:

    امیدواریم با این ابزار بتوانیم منابع معتبر را برای دریافت اطلاعات انتخاباتی برجسته کنیم. شرکت ما توجه ویژه‌ای به پرسش‌های انتخاباتی نشان می‌دهد.

ChatGPT هم‌اکنون در حال رقابت با غول‌های فناوری همچون گوگل و متا است که به‌سرعت در حال توسعه راه‌حل‌های جستجوی مبتنی‌بر هوش مصنوعی خود هستند.

اسما کلهر

https://stnews.ir/short/Vdjzl
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: