علمی، پژوهشی و فناوری

ربات انسان‌نمای «ایو» به‌روزرسانی شد/ آزمون سخت کار‌های پیچیده

ربات انسان‌نمای «ایو» به مرحله انجام وظایف خودکار رسیده و قرار است برای انجام چندین وظیفه زنجیره‌ای آزمایش شود.

 به گزارش «خبرگزاری علم و فناوری»؛ شرکت رباتیک اکس ۱ (۱X) ربات انسان‌نمای خود به نام «ایو» (Eve) را که مجهز به هوش مصنوعی است به‌روزرسانی کرده و این ریات دیگر می‌تواند چندین کار پشت سر هم را به‌طور مستقل انجام دهد.

شرکت اکس ۱ قصد دارد با توسعه اندروید‌های ایمن و هوشمند، نیروی کار فیزیکی را تأمین کند. این سیستم، از طریق فرمان‌های صوتی، وظایف ساده را به کار‌های پیچیده تبدیل می‌کند و امکان کنترل یکپارچه چندعملکردی از راه دور را فراهم می‌کند.

اندروید‌های اکس ۱ از یادگیری تجسم‌یافته (Embodied Learning) استفاده می‌کنند. در این روش، نرم‌افزار هوش مصنوعی به‌طور مستقیم در اشکال فیزیکی و برای قابلیت‌های پیشرفته در سیستم ادغام می‌شود.

این پیشرفت پس از آن صورت گرفت که نسل قبلی ربات‌های اکس ۱ توانایی خود در کار کردن با اشیاء ساده را اثبات کرده بودند. توسعه جدید این ربات متمرکز بر این است که بتواند زنجیره‌ای از وظایف را به‌طور هم‌زمان انجام دهد تا بتواند به یک ربات خدماتی کارآمد تبدیل شود.

برای رسیدن به این هدف، شرکت اکس۱ یک رابط زبان طبیعی با کنترل صدا ایجاد کرده است تا قابلیت‌های ربات در چندین مدل کوچک را به مدل‌های طولانی‌تر زنجیره‌ای تبدیل کند. این رابط زبان سطح بالا، تجربه کاربری جدیدی را برای جمع‌آوری داده‌ها فراهم می‌کند و به اپراتور‌ها این امکان را می‌دهد تا چندین ربات را با زبان سطح بالا هدایت کنند.


ارتقای این ربات نشان‌دهنده جهش قابل توجهی در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی است و این پتانسیل را دارد که روش انجام کار فیزیکی را از طریق استفاده از اندروید‌های هوشمند متحول کند.

https://stnews.ir/short/V7r9e
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
دسته بندی ها
علم و فناوری
دانشگاه‌
رشد و نوآوری
مستندات علمی
همایش
دانش بنیان
سلامت