علمی، پژوهشی و فناوری

سرعت جهانی اینترنت،

رتبه جدید ایران در سرعت اینترنت اعلام شد

در جدیدترین گزارش اسپیدتست (ماه ژوئیه)که سرعت اینترنت ثابت و موبایل را در سطح کشورهای مختلف رصد می کند ایران علیرغم افزایش ناچیز سرعت باز هم با افت جایگاه روبرو شده است.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : بر اساس این گزارش میانگین جهانی سرعت اینترنت موبایل با کاهش روبرو بود این در حالی است که در بخش سرعت اینترنت ثابت شاهد افزایش بوده ایم.

آمارها درباره ایران گواه افزایش سرعت اینترنت موبایل و اینترنت ثابت است و این در حالی است که علیرغم این افزایش رتبه کشورمان در هر دو بخش افت را نشان می دهد .

بر اساس این گزارش سرعت اینترنت موبایل در ایران از ۳۶.۹۷ مگابیت‌برثانیه به ۳۷.۴۱ مگابیت‌برثانیه رسیده اما در رتبه بندی ۴ پله سقوط داشته ایم و به جایگاه ۶۹ جهان تنزل یافته ایم.

این آمار در بخش اینترنت ثابت هم افزایش سرعت را نشان می دهد. سرعت اینترنت ثابت در کشورمان از ۱۴.۷۷ مگابیت‌برثانیه طبق گزارش قبلی، به ۱۴.۹۵ مگابیت‌برثانیه رسیده، بااین‌حال اینترنت ثابت کشورمان ۲ رتبه کاهش نشان می دهد و رتبه ۱۴۶ جهان را در اختیار دارد.

سرعت اینترنت موبایل در ایران از ۳۶.۹۷ مگابیت‌برثانیه به ۳۷.۴۱ مگابیت‌برثانیه رسید

امارات درصدر پرسرعت ترین ها

طبق اعلام اسپیدتست همسایه کوچک ایران با ارائه پرسرعت ترین اینترنت جهان در جایگاه نخست قرار دارد.

میانگین سرعت اینترنت موبایل در این کشور عربی ۳۶۹.۸۵ مگابیت‌برثانیه است ونکته جالب اینکه در جایگاه دوم و سوم نیز دو کشور عربی و همسایه ایران یعنی قطر و کویت با سرعت ۳۴۳.۸۴ و ۲۳۲.۱۲ مگابیت‌برثانیه دیده می شوند.

در اینترنت ثابت بازهم جایگاه نخست در اختیار امارات متحده عربی است. میانگین سرعت در این کشور عربی ۲۹۱.۸۵ مگابیت‌برثانیه است و سنگاپور و هنگ‌کنگ با میانگین سرعت ۲۹۰.۸۶ و ۲۷۷.۲۶ مگابیت‌برثانیه در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

https://stnews.ir/short/erJgW
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: