واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان ,علمی، پژوهشی و فناوری

رونمایی از ۷ محصول جدید دانش‌بنیان در مشهد

با حضور سردار مهدی‌نژاد نوری، معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیرو‌های مسلح، دکتر رضوی‌نژاد، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور، سردار هاشم غیاثی، فرمانده سپاه استان خراسان رضوی و سردار عیسایی معاون دانش و پژوهش سپاه از ۷ محصول دانش‌بنیان جدید در مشهد رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : ۷ محصول دانش‌بنیان جدید با حمایت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان رضوی تولید و در مراسمی از این محصولات رونمایی شد.

این مراسم با حضور سردار مهدی‌نژاد نوری، معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیرو‌های مسلح، دکتر رضوی‌نژاد، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور، سردار هاشم غیاثی، فرمانده سپاه استان خراسان رضوی و سردار عیسایی معاون دانش و پژوهش سپاه برگزار گردید. 

رونمایی از ۷ محصول جدید دانش‌بنیان در مشهد

 در این مراسم از بخشی از این محصولات رونمایی شد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1-    پهپاد سیمرغ موسوم به پرنده آتش‌نشان که قابلیت اطفای حریق در ارتفاع ۱۵۰ متری و قابلیت برآورد خسارت را دارد. این پهپاد هم‌اکنون آماده عرضه در بازار می‌باشد. 

2-    فوم ضدشپش نیز از محصولات دیگری است که برای اولین بار به بازار ارائه می‌شود و نسبت به فوم‌های شیمیایی پیشین کارآیی زیادی دارد. این محصول علاوه بر شپش ها، هرگونه تخم شپش را هم از بین خواهد برد. 

3-    سیستم مراقبت از راه دور نوزاد با دقت بالای 80 درصد نیز از دیگر محصولاتی بود که در مشهد رونمایی شده است‌.

رونمایی از ۷ محصول جدید دانش‌بنیان در مشهد

دکتر رضوی‌نژاد رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: انقلاب اسلامی در کمتر از نیم قرن در شرایطی که همه مستکبران عالم درصدد متوقف کردن آن بودند، معجزه علم و ایمان را رقم زد. این کار با نفس امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری صورت پذیرفت.

رضوی‌نژاد گفت: باید بدانیم که پیمودن مسیر عزت ما را به سرمنزل سعادت می‌رساند. باید اذعان کنیم که ما بدهکار انقلاب هستیم.

وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری بارها بیان داشتند که هر جا کاری به مردم سپرده شد، آن کار به نحو احسن انجام گرفته است. رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیازمند قدرت است و این قدرت را علم ایجاد می کند. در تمدن نوین اسلامی جهاد علمی و مرجعیت علمی رکن و ستون اصلی می‌باشد. 

رونمایی از ۷ محصول جدید دانش‌بنیان در مشهد

سردار مهدی نژاد نوری، معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این مراسم گفت: مشاوره، فراهم نمودن زیرساخت‌ها، ایجاد بازار و حمایت‌های تسهیلاتی بخشی از فعالیت‌های سازمان بسیج علمی در مسیر توسعه دانش‌بنیان‌ها است. در زمینه‌های مختلف کشاورزی، عمران، سلامت، فضایی و دریایی طرح و پروژه‌های متعددی داریم که در حال افتتاح و یا معرفی است.

رونمایی از ۷ محصول جدید دانش‌بنیان در مشهد

دکتر کفاش، معاون علمی، پژوهشی و فناوری استان خراسان رضوی در این مراسم گفت: در سال ۱۴۰۳ برای تولید اولیه آزمایشی یک محصول قریب به ۵.۵ میلیارد تومن تسهیلات قرض الحسنه به فناوران داده شد. از دیگر ظرفیت‌های ایجاد شده نیز ایجاد بازار برای محصولات فناوران است.

ضمنا در این مراسم از جمعی از فناوران برتر نیز تجلیل شده است.

رونمایی از ۷ محصول جدید دانش‌بنیان در مشهد
https://stnews.ir/short/Vm879
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: