علمی، پژوهشی و فناوری

سامسونگ با استفاده از هوش مصنوعی تنظیمات گوشی را بهینه می‌کند

سامسونگ در حال توسعه ویژگی جدیدی برپایه هوش مصنوعی است که به‌صورت خودکار تنظیمات گوشی هوشمند گلکسی را طبق عادات و رفتار کاربر تغییر می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : شرکت سامسونگ به‌دنبال توسعه فناوری پیشرفته‌ای است تا کاربران در آینده‌ نزدیک به ورود به منو تنظیمات نیازی نداشته باشند. هوش مصنوعی به‌صورت هوشمندانه و براساس الگوهای استفاده کاربر، تنظیمات گوشی سامسونگ را بهینه می‌کند.

سامسونگ در تلاش است تا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، تجربه کاربران از تنظیمات گوشی‌های گلکسی را ارتقا دهند. در گام نخست، این شرکت روی دو بخش حیاتی، یعنی صفحه‌کلید و دوربین، تمرکز کرده است. با کمک هوش مصنوعی، گوشی‌های گلکسی خواهند توانست تا الگوهای استفاده کاربران را تحلیل و به‌صورت خودکار بهترین تنظیمات را برای آن‌ها اعمال کنند. به عبارت دیگر، هوش مصنوعی نیازهای کاربران را پیش‌بینی و به‌صورت هوشمندانه تنظیمات را بهینه‌سازی می‌کند تا بهترین تجربه کاربری را فراهم آورد.

این ویژگی جدید گام مهمی در جهت پیشرفت هوش مصنوعی در دستگاه‌های گلکسی محسوب می‌شود. در‌حال‌حاضر، ویژگی‌های هوش مصنوعی در گوشی‌های سامسونگ بر‌اساس درخواست کاربران فعال می‌شوند؛ اما در آینده، هوش مصنوعی به‌قدری پیشرفته خواهد شد تا بتواند به‌صورت پیش‌بینی‌کننده و بدون نیاز به دخالت کاربر، تصمیم‌گیری و تنظیمات را بهینه‌سازی کند.

این ویژگی جدید، گام مهمی در جهت پیشرفت هوش مصنوعی در دستگاه‌های گلکسی محسوب می‌شود. در حال حاضر، ویژگی‌های هوش مصنوعی در گوشی‌های سامسونگ بر اساس درخواست کاربران فعال می‌شوند؛
به‌نقل از اندروید هدلاینز، در‌صورت موفقیت‌آمیز‌بودن این پروژه، سامسونگ احتمالاً هوش مصنوعی تطبیقی را به سایر بخش‌های تنظیمات گوشی‌های گلکسی نیز گسترش خواهد داد. این امر می‌تواند به حذف کامل منو تنظیمات در آینده منجر شود. باین‌حال، هنوز برای قضاوت درباره چنین تغییری مهمی زود است؛ زیرا هوش مصنوعی باید بتواند تمامی نیازهای شخصی‌سازی کاربران را برآورده کند.

هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه این ویژگی پیشرفته اعلام نشده است. باوجوداین‌، انتظار می‌رود در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر شود. نسخه بعدی رابط کاربری سامسونگ، یعنی One UI 7، سال آینده منتشر خواهد شد؛ اما تاکنون نشانه‌ای از وجود چنین قابلیتی در این نسخه مشاهده نشده است. بنابراین، احتمالاً باید مدتی منتظر بمانیم تا شاهد تحقق این نوآوری باشیم.

https://stnews.ir/short/Vdgm6
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: