علمی، پژوهشی و فناوری

سایه قوانین ضدانحصار فرانسه روی بزرگترین سازنده تراشه جهان

منابع آگاه اعلام کردند شرکت انویدیا به دلیل اقدامات ضد رقابتی از سوی فرانسه مجرم شناخته شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : به گفته منابع آگاه قرار است انویدیا توسط رگولاتور ضد انحصار فرانسه به دلیل اقدامات ضد رقابتی متهم شود.

بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌ جهان که محصولاتش برای هوش مصنوعی و گرافیک رایانه‌ای استفاده می‌شود، پس از انتشار اپلیکیشن مولد هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی، شاهد افزایش تقاضا بوده که همین امر بررسی‌های دقیق نظارتی روی انویدیا را بیشتر کرده است.

این شرکت در پرونده نظارتی سال گذشته گفت که رگولاتورها در اتحادیه اروپا، چین و فرانسه اطلاعات مربوط به کارت های گرافیک این شرکت را درخواست کرده‌اند.

منابع آگاه گفتند بعید است کمیسیون اروپا فعلاً بررسی اولیه خود را در مورد این شرکت گسترش دهد، زیرا مقامات فرانسوی در حال بررسی انویدیا هستند.

رگولاتور فرانسه طی گزارش روز جمعه گذشته خود در مورد رقابت در حوزه هوش مصنوعی مولد، به خطر سوء استفاده از سوی ارائه دهندگان تراشه اشاره کرد.

این سازمان نگرانی‌های خود را در مورد وابستگی به نرم‌افزار برنامه‌نویسی CUDA انویدیا ابراز کرد. این مدل برنامه‌نویسی تنها سیستمی است که 100درصد با پردازنده‌های گرافیکی که برای محاسبات سریع ضروری شده‌ سازگار است.

رگولاتور فرانسه همچنین به نارضایتی خود از سرمایه گذاری های اخیر انویدیا روی ارائه دهندگان خدمات ابری متمرکز بر هوش مصنوعی مانند CoreWeave اشاره کرد.

اکنون برخی شرکت‌ها به دلیل نقض قوانین ضد انحصار فرانسه در معرض جریمه هایی تا 10 درصد از گردش مالی سالانه جهانی خود هستند.

https://stnews.ir/short/erXMp
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
دسته بندی ها
علم و فناوری
دانشگاه‌
رشد و نوآوری
مستندات علمی
همایش
دانش بنیان
سلامت