علمی، پژوهشی و فناوری

سمنان، آماده پذیرایی از فناوری‌های نو در حوزه تولید انرژی‌ خورشیدی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به پتانسیل استان سمنان در حوزه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و به ویژه نیروگاه‌های خورشیدی، گفت:سمنان، آماده پذیرایی از فناوری‌های نو در حوزه تولید انرژی‌ خورشیدی است.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری :فرج‌الله معماری در نشست فعالان اقتصادی استان سمنان با سفیر چین ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران چینی به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف این استان و خصوصا در حوزه توسعه نیروگاه‌های خورشیدی مدرن و با فناوری روز، اظهار داشت: استان سمنان از حیث توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و به ویژه نیروگاه‌های خورشیدی قابلیت منحصری دارد و با توجه به نقش کشور چین در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر این کشور طی چند دهه گذشته توجه ویژه‌ای به توسعه انرژی‌های پاک داشته که استان سمنان نیز بستر مناسبی برای نیروگاه‌های بزرگ خورشیدی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ضمن اعلام آمادگی بخش خصوصی استان برای توسعه همکاری‌ها با چین، ابراز امیدواری کرد که طرف چینی ساخت و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ‌مقیاس و کوچک مقیاس، تولید و تامین پنل‌های خورشیدی و کمک به تجهیز نیروگاه‌های خورشیدی فعال در استان، کمک به انتقال دانش فنی در این بخش را در دستور کار خود قرار دهند.

معماری به آمادگی استان سمنان برای پذیرش فناوری‌های نو در حوزه تولید انرژی‌ خورشیدی با توجه به ظرفیت دانشگاه سمنان خبر داد و یادآور شد: این استان آماده اجرای پروژه‌های مشترک تحقیق و توسعه در بخش‌های مختلف و از جمله در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، تولید و توسعه سلول‌های خورشیدی، سلول‌های خورشیدی ارگانیک و... است.

معماری از آماده سازی یک بسته ۴۰ پروژه‌ای برای تعمیق روابط بین استان سمنان و طرف چینی خبر داد و رسما از سفر فعالان بخش خصوصی و هیات های تجاری چینی دعوت به عمل آورد. 

رئیس پارلمان بخش خصوصی با اشاره به پتانسیل بالای استان سمنان در زمینه های مختلف، گفت: استان سمنان به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی در یک چهارراه مبادلاتی مهم قرار گرفته و از طرفی نزدیکی استان به پایتخت و مراکز بزرگ جمعیتی و بهره‌مندی از افزون بر ۳۰۰۰ واحد صنعتی و معدنی فعال، ظرفیت بالقوه بسیاری در استان ایجاد کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به وجود ۶۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی معدنی تنها به عنوان یکی از ظرفیت‌های این استان، یادآور شد: بیش از ۴۰ نوع از ۷۱ ماده معدنی موجود در کشور در استان سمنان وجود دارد که گچ، نمک، مس، سیلیستین، زئولیت، زغال سنگ، سنگ آهن و...از جمله آنهاست.

وی از جاده تاریخی ابریشم به عنوان یک افق بزرگ در دنیای قدیم نام برد و اظهار کرد: چین امروزه نیز با احیای دوباره طرح کمربند جاده ابریشم و ایجاد اتحادیه شهرهای جاده ابریشم افق دیگری در ورای اقتصاد جهان ترسیم کرده است.

https://stnews.ir/short/NBm0A
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: