علمی، پژوهشی و فناوری

علم و فرهنگ دو بال پیشرفت و آبادانی کشور هستند

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: علم و فرهنگ دو بال پیشرفت و آبادانی کشور هستند و به برکت شهدا و تلاقی هفته دفاع مقدس با شروع مدارس، این تقارن، ممکن شد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اردبیل، احد بیوته،  در مراسم زنگ مهر، ایثار و مقاومت که در مدرسه الزهرا اردبیل برگزار شد ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع‌مقدس، اظهار کرد: امروز به یمن برکت شهدا توانستیم جشنی برای دانش‌آموزان در مدارس داشته باشیم و تقارن علم و فرهنگ، همواره به آینده‌ای روشن ختم می‌شود، اتفاقی که امروز همزمان با هفته‌ دفاع‌مقدس و آغاز مدارس، شکل گرفت.

وی افزود: برخلاف بسیاری از مراکز علمی دنیا، بستر علم و آموزش ما بستر فرهنگ است و باید به عزیزان خود فرهنگ ایثار و شهادت و اهل‌بیت را یاد بدهیم.

دختران دانش‌آموز امروز، مادران فردای کشور هستند

بیوته عنوان کرد: حجاب را باید از طریق فرهنگ دفاع مقدس به دانش‌آموزان آموزش داده و به دختران و مادران آینده بگوییم شهدایی که امروز تقارن علم و فرهنگ و ایثار را با آنها معنا می‌کنیم، از دامن مادرانی به جامعه تحویل داده شده‌اند که با فرهنگ عاشورایی و ائمه بزرگ شدند.

وی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم در بستر آموزش و پرورش، تنها یک بال امید پر بگیرد بلکه برای پرواز جهانی شدن و آسمانی شدن و صدور فرهنگ انقلاب، باید دو بال این فرهنگ همزمان شکل بگیرد و این از اعجاز شهدا و الطاف خداوند است که تقارن فرهنگ و آموزش، در یک زمان در کشور ما اتفاق افتاد.

دشمن در صدد آسیب به نسل آینده از شکاف فرهنگی است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین ادامه داد: دشمن درصدد آسیب به نیل آینده با شکاف فرهنگی است و البته هیچ گاه به این هدف خود نمی‌رسند چرا که به برکت خون شهدا و تقارن نسلی که با مکتب حسینی شکل گرفته، آینده‌ای حسینی شکل می‌گیرد.

وی در انتهای سخنان خود خطاب به دانش‌آموزان گفت: امید و آینده کشور به همین حرکات و سرودها و مقاله‌خوانی ها و ارادت و بوسه بر پرچم میهن گره خورده و آینده کشور را با اراده و قلم شما دانش‌آموزان، روشن می‌بینیم.

https://stnews.ir/short/NgKap
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: