علمی، پژوهشی و فناوری

قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی به موتور جست‌وجوی بینگ اضافه شد

مایکروسافت ویژگی Bing Generative Search به موتور جست‌وجوی بینگ اضافه کرده که با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند از صفحات وب، خلاصه‌های مفید و مختصری ارائه دهد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : مایکروسافت با رونمایی Bing Generative Search، پاسخ مستقیمی به جست‌وجوهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی گوگل داد. پس از دوره‌ی آزمایشی در ماه جولای، این قابلیت که همچنان در حال توسعه است، از امروز صبح دردسترس تمامی کاربران آمریکایی قرار گرفت. ساده‌ترین راه برای دسترسی به این قابلیت، جست‌وجوی عبارت Bing Generative Search در خود موتور جست‌وجوی بینگ است. علاوه‌بر‌این، مایکروسافت در تلاش است تا فعال‌سازی این ویژگی را برای پرس‌و‌جوهای اطلاعاتی آسان‌تر کند.

تک‌کرانچ می‌نویسد که Bing Generative Search با بهره‌گیری از مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی، اطلاعات گسترده‌ای را از سراسر وب گردآوری و براساس هر جست‌وجوی خاص، پاسخ‌های خلاصه و شخصی‌سازی شده‌ای تولید می‌کند. به‌عنوان مثال، اگر کاربری عبارت «اسپگتی وسترن چیست؟» را جست‌وجو کند، Bing Generative Search به‌طور هوشمندانه خلاصه‌ای جامع از تاریخچه و ویژگی‌ها و نمونه‌های برجسته‌ی این ژانر سینمایی ارائه می‌دهد و درکنار آن، منابع معتبر برای کسب اطلاعات بیشتر را نیز معرفی می‌کند.

مانند ویژگی AI Overviews گوگل، کاربران می‌توانند خلاصه‌های تولید‌شده با هوش مصنوعی را کنار بگذارند و نتایج جست‌وجوی سنتی را مشاهده کنند.

مایکروسافت در وبلاگ خود اعلام کرد که Bing Generative Search صرفاً موتور جست‌وجوی معمولی نیست. این سیستم می‌تواند پرسش‌های پیچیده‌ی کاربران را درک و میلیون‌ها منبع اطلاعاتی را تحلیل کند و پاسخ‌های جامع و شخصی‌سازی‌شده را به‌سرعت ارائه دهد.

مایکروسافت ادعا می‌کند که Bing Generative Search با تکامل‌دادن پاسخ‌های چت مبتنی‌بر هوش مصنوعی که از فوریه‌ی ۲۰۲۳ در بینگ ارائه می‌شود، نیازهای کاربران را می‌تواند دقیق‌تر برآورده کند. با‌این‌حال، انتقادات بسیاری مبنی‌بر نادرست‌بودن نتایج تولید‌شده با هوش مصنوعی در جست‌وجو وجود دارد.

خلاصه‌های تولید‌شده با هوش مصنوعی به‌طور جدی ترافیک وب‌سایت‌ها را تهدید می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد که ویژگی‌هایی مانند AI Overviews گوگل، با کم‌اهمیت‌کردن لینک‌های مستقیم به منابع اصلی، تا ۲۵ درصد از ترافیک وب‌سایت‌ها را کاهش می‌دهند. این موضوع نگرانی‌هایی را درباره‌ی تأثیر هوش مصنوعی بر اکوسیستم محتوای آنلاین ایجاد کرده است.

مایکروسافت در ماه جولای تعهد داده بود که تأثیر جست‌وجوی مولد بر ترافیک وب‌سایت‌های منتشرکنندگان را به‌طور دقیق بررسی کند. اگرچه این شرکت ادعا کرده بود که داده‌های اولیه نشان‌دهنده‌ی حفظ تعداد کلیک‌ها روی وب‌سایت‌ها است؛ اما تاکنون اطلاعات جامع‌تری در این زمینه منتشر نکرده است.

با‌توجه‌به سهم بازار غالب گوگل در جست‌وجوی جهانی (۸۱/۹۵ درصد در سپتامبر ۲۰۲۴ طبق آمار Statista)، هرگونه تغییر در تجربه‌ی کاربری بینگ، به‌دلیل مقیاس بسیار کوچک‌تر آن (۱۰/۵۱ درصد)، تأثیر کمتری بر بازار کلی جست‌وجو خواهد گذاشت.

https://stnews.ir/short/4X7yg
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: