علمی، پژوهشی و فناوری

مسؤول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان سمنان معرفی شد

«میثم شکاریان» به عنوان مسؤول جدید سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان سمنان معرفی شد

مراسم تکریم و معارفه مسؤول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان سمنان با حضور سرهنگ علی خالقیان معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان سمنان و اعضای قرارگاه جهاد علمی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان برگزار شد.

در این آئین از زحمات سرهنگ دوم پاسدار مصطفی خانی تقدیر و سرهنگ پاسدار میثم شکاریان به عنوان مسؤول جدید سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان سمنان معارفه شد.

مسؤول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان سمنان پس از معارفه و در وهله نخست با شماری از نخبگان بسیجی در دفتر خبرگزاری علم و فناوری استان سمنان دیدار و گفتگو کرد. 

وی ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان سمنان، از موضوعات علمی به عنوان اولویت و دغدغه مهم نظام و رهبری یاد کرد و افزود: توجه به مؤلفه دانش و پژوهش، همواره از تأکیدات مقام معظم رهبری بوده و از آنجایی که اتکا به علم و پژوهش، زمینه‌ساز پیشرفت کشور است، میدان‌داری در این حوزه هم باید مورد اهتمام دغدغه‌مندان این عرصه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت علم و دانش از نگاه مولای متقیان علی (ع) که از علم به عنوان عنصر اصلی ایجاد قدرت یاد کردند، افزود: راهبرد و سیاست ما نیز پرورش علم با اتکا به ظرفیت و شبکه‌های ایجاد شده در بدنه این سازمان در استان است.

شکاریان با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیتِ تیم‌ها و شبکه‌های علمی ایجاد شده در این معاونت، اظهار کرد: منش و سبک مدیریتی این مجموعه در استان، تلاش برای تحقق چشم‌انداز و دغدغه رهبر در مباحث علمی است و همچون گذشته حمایت از جریان علم و فناوری و شناخت ظرفیت‌های جدید در دستور کار قرار خواهد گرفت و از مسیر و ریل گذاری گذشته خارج نخواهیم شد.

معاون جدید علمی پژوهشی و فناوری سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در نخستین اقدام خود با برخی از نخبگان بسیجی در دفتر خبرگزاری علم و فناوری استان سمنان دیدار کردند.

در این نشست رضا کیپور، رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان و مسؤول گروه آموزش، تحقیقات و فناوری مجمع بسیج ضمن تقدیر از اقدامات، سیاست‌ها و روحیه بسیجی و جهادی ایجاد شده در این معاونت در استان به هم‌افزایی و شکل‌گیری ارتباط دوسویه بسیج علمی استان با سایر ارگان‌ها همچون بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری و... اشاره کرد و گفت: این ظرفیت منسجم علمی که به برکت زحمات همکاران و بسیجیان شبکه علمی بسیج شکل گرفته است باید تقویت شود.

مصطفی خانی، مسؤول پیشین سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان و مسؤول معاونت اجتماعی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان نیز در این آیین از بسیج به عنوان یک ظرفیت مهم، خلاق، پویا و بانشاط یاد کرد و گفت: با بسیج کردن ظرفیت‌ها، خلأها در همه حوزه‌ها از جمله عرصه علمی پر خواهد شد و کار بسیج در این مجموعه هماهنگ کردن ظرفیت‌ها برای رفع نواقص موجود است.

وی با بیان اینکه شأن و جایگاه سازمان علمی، بسیج کردن ظرفیت‌ها برای توسعه علمی کشور است، گفت: تقویت ارتباط با حوزه‌ها، پایگاه‌های علمی بسیج، ایجاد و توسعه شبکه تربیتی صالحین و تعامل با مراکز علمی و شناسایی ظرفیت‌های علمی برای حل مشکلات موجود در استان از اقدامات این معاونت در استان بوده است.

مسؤول معاونت اجتماعی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه اقدامات بسیج در حوزه حل مشکلات، با اتکا به ظرفیت نخبگانی امکان‌پذیر است، بر استمرار بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها تأکید کرد.

https://stnews.ir/short/4A25e
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
دسته بندی ها
علم و فناوری
دانشگاه‌
رشد و نوآوری
مستندات علمی
همایش
دانش بنیان
سلامت