علمی، پژوهشی و فناوری

دستیار استاندار بوشهر در امر مردمی سازی:

مسئولان استان بوشهر از نظرات نخبگان مردمی استفاده کنند

دستیار استاندار بوشهر در امر مردمی سازی دولت گفت: استفاده از نظرات و آرا نخبگان در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها امر واجب و ضروری است و مسئولان باید از نخبگان مردمی استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از بوشهر، روح الله اسماعیلی صبح دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دیلم اظهار داشت: اجرای مردمی سازی دولت بر اساس دستوری است که رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور شهید داده بودند و رئیس جمهور پس از مشورت با اندیشمندان این حوزه و برای اجرا کار به نحو ویژه و تخصصی دستیاری را در کشور انتخاب کردند و در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز این کار انجام شد.

دستیار استاندار بوشهر در امر مردمی سازی دولت با اشاره به وظایف دستیاران مردمی سازی گفت: شناسایی حلقه‌های میانی فعال در شهرستان‌ها و شناسایی ظرفیت‌های آنها، شناسایی و احصای مسائل قابل حل توسط ظرفیت‌های مردمی، بسترسازی برای ایفای نقش نظارتی مجموعه‌های مردمی بر عملکرد دستگاه‌ها و مسئولان، تعامل اساسی و زمینه سازی برای حضور نخبگان و گفتمان سازی بین مردم و مسئولان و ترویج مردمی سازی از جمله وظایف دستیاران است.

وی گفت: دستیاران باید تلاش کنند نقش مردم در چهار عرصه تصمیم سازی، تصمیم گیری، نظارت و اجرا از همیشه پررنگ‌تر شود و مأموریت مهم دستیاران نیز اجرای دقیق همین اصل است و ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز در اجرای این وظایف به دستیاران کمک و همکاری کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه به تعبیر فرمایش رهبری نخبگان مردمی نظرات و آرایی دارند که راهگشا است، گفت: استفاده از نظرات و آرا نخبگان در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها امر واجب و ضروری است و مسئولان باید از نخبگان مردمی استفاده کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه هشتم تیرماه انتخاباتی سرنوشت ساز را پیش رو داریم دستیاران فرمانداران در شهرستان‌های ده گانه استان بوشهر باید از تمام ظرفیت‌ها برای حضور حداکثری و مردم پایه بودن انتخابات مثل همیشه پای کار باشند و بستر لازم را فراهم نمایند.

در پایان این نشست» «حسین کرمی» از جوانان بومی، فعال و انقلابی این شهرستان به عنوان دستیار فرماندار در امر مردمی سازی دولت معرفی شد.

https://stnews.ir/short/VbAme
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
دسته بندی ها
علم و فناوری
دانشگاه‌
رشد و نوآوری
مستندات علمی
همایش
دانش بنیان
سلامت