علمی، پژوهشی و فناوری

مسدود شدن دسترسی کاربران چین به محصولات اپن‌ای‌آی

ظاهرا شرکت اپن‌ای‌آی درحال مسدودسازی دسترسی توسعه دهندگان چینی به محصولات خود است.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : شرکت اپن‌ای‌آی در حال برداشتن گام‌های بیشتری جهت محدود کردن دسترسی چین به نرم‌افزارهای هوش مصنوعی است.

ظاهرا این شرکت درحال اعمال سیاستی برای مسدود کردن کاربران در کشورهای خارج از قلمرو مورد حمایت خود است.

بر اساس اسکرین شات‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، استارت‌آپ تحت حمایت شرکت مایکروسافت، برای توسعه دهندگان چینی یادداشت‌هایی ارسال و آنها را از تصمیم خود باخبر ساخته است.

اپن‌ای آی درمورد شروع مسدود شدن دسترسی توسعه دهندگان به ابزار و نرم افزار خود از ماه جولای(تیر_مرداد) خبر داده است. 

در این راستا شرکت های چینی رقیب اپن‌ای‌آی مانند علی‌بابا اعلامیه‌هایی منتشر کرده و توسعه دهندگان را تشویق به استفاده از محصولات خود کرده‌اند.

سخنگوی اپن‌ای‌آی طی بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه گفت: ما در حال انجام اقدامات اضافی برای مسدود کردن ترافیک API درمناطقی هستیم که از دسترسی به خدمات خود پشتیبانی نمی‌کنیم.

شرکت اپن‌ای‌آی از دسترسی به خدمات خود در برخی کشورها پشتیبانی می‌کند. بر اساس دستورالعمل‌های این شرکت، افرادی که از کشورهای دیگر به محصولات آن دسترسی دارند، ممکن است حسابشان مسدود یا تعلیق شود.

این یادداشت همزمان با فشار فزاینده واشنگتن برای محدود کردن دسترسی چین به فناوری پیشرفته هوش مصنوعی منتشر شده است. در حالی که اپن‌ای‌آی به طور رسمی در چین در دسترس نیست، بسیاری از توسعه دهندگان از طریق شبکه‌های خصوصی مجازی و ابزارهای دیگر به ابزارهای آن دسترسی دارند.

 

https://stnews.ir/short/4ORaP
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
دسته بندی ها
علم و فناوری
دانشگاه‌
رشد و نوآوری
مستندات علمی
همایش
دانش بنیان
سلامت