علمی، پژوهشی و فناوری

معرفی باتری با قابلیت شارژ فوق سریع برای خودروهای سنگین

باتری‌ جدید شرکت توشیبا اتوبوس‌های برقی را تنها در ۱۰ دقیقه 80 درصد شارژ می‌کند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری : سلول‌های باتری توشیبا قبلاً در خودروهای برقی مختلف آزمایش شده‌اند، اما مدل‌های جدید می‌توانند برای اتوبوس‌های برقی و وسایل نقلیه سنگین مفید باشند.

شرکت توشیبا به همراه دو شرکت دیگر از نمونه اولیه اتوبوس برقی رونمایی کردند که با باتری های نسل بعدی SCiB کار می کند. دستگاه ذخیره انرژی جدید با طول عمر بسیار بالا تنها در 10 دقیقه 80 درصد شارژ می شود.

این باتری مناسب برای وسایل نقلیه کاملاً الکتریکی، هیبریدی، سبک و سنگین، می تواند هزینه های سرمایه‌ای و عملیاتی را کاهش دهد. همچنین خطر آتش سوزی و انفجار را به حداقل می‌رساند و سرعت عملیات را بهبود می‌بخشد. باتری همچنین قدرت بیشتری برای شتاب گیری سریعتر ارائه می‌دهد.

سلول‌های SCiB Nb توشیبا می‌توانند در طیف وسیعی از دماها کار کنند. نسخه قدیمی باتری چگالی انرژی ضعیفی داشت. با این حال، نسل بعدی باتری‌های SCiB تا ۵۰ درصد چگالی انرژی بیشتری دارند. 

سلول‌های توشیبا قبلاً در خودروهای برقی مختلف آزمایش شده‌اند، اما این سلول‌های جدید می‌توانند برای اتوبوس‌های برقی یا وسایل نقلیه سنگین مفید باشند، زیرا می‌توانند به راحتی در دمای 30- تا 60+ درجه سانتیگراد کار کنند.

قابلیت شارژ فوق سریع این سلول ها نیز مزیت اضافی این باتری هاست.

توشیبا با همکاری شرکت سوجیتز و CBMM در 20 ژوئن(۳۱خرداد) از نمونه اولیه اتوبوس برقی با شارژ فوق سریع و باتری‌های نسل بعدی لیتیوم یونی در برزیل رونمایی کرد.

به گفته توشیبا، باتری جدید SCiB Nb تا سال 2025 وارد بازار می‌شود.

https://stnews.ir/short/VMmjP
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
دسته بندی ها
علم و فناوری
دانشگاه‌
رشد و نوآوری
مستندات علمی
همایش
دانش بنیان
سلامت