علمی، پژوهشی و فناوری

معرفی 7 اپلیکیشن برتر هوش مصنوعی در زمینه ساخت ویدئو

ابزارهای زیادی برای ساخت ویدیو وجود دارند که برای استفاده از آن‌ها باید حرفه‌ای باشید؛ اگر هم حرفه‌ای و متخصص کار باشید، قطعا زمان زیادی از شما خواهد گرفت. اما برخی ابزارهای هوش مصنوعی به مهارت خاصی نیاز ندارند و در کمترین زمان ممکن به شما یک ویدیو حرفه‌ا

به گزارش «خبرگزاری علم و فناوری»؛ ساخت ویدیو با ابزارهای امروزی کار سختی نیست، اما ساخت یک ویدیوی خوب، جذاب و متفاوت سخت است. ساخت و ویرایش یک ویدیوی خوب با جزئیات درست، حتی برای یک سازنده ویدیو هم می‌تواند زمان‌بر باشد. اما با ورود هوش مصنوعی به زمینه ساخت و طراحی ویدیو، قضیه به کلی تغییر کرده است.

این روزها صفحات اینستاگرام و شبکه های اجتماعی را که بالا و پایین می‌کنیم، ویدیوهای شگفت انگیزی به چشم می‌خورند که بدون شک ما را حیرت زده کردند؛ ویدیوهایی که علاوه بر جذاب بودن، متفاوت از نمونه‌هایی هستند که تا به حال داشتیم. در پشت پرده این ویدیوها قطعا هوش مصنوعی نقش داشته و همین موجب ایجاد تمایز ویدیوهای امروزی شده است. همانطور که انتظار می‌رفت، هوش مصنوعی هر روز پیشرفته‌تر و شگفتی‌های آن هم بیشتر می‌شود.

ابزارهای زیادی برای ساخت ویدیو وجود دارند که برای استفاده از آن‌ها باید حرفه‌ای باشید؛ اگر هم حرفه‌ای و متخصص کار باشید، قطعا زمان زیادی از شما خواهد گرفت. اما برخی ابزارهای هوش مصنوعی به مهارت خاصی نیاز ندارند و در کمترین زمان ممکن به شما یک ویدیو حرفه‌ای تحویل می‌دهند.

اگر سوال شما هم این است که “چگونه با هوش مصنوعی ویدیو بسازیم” درادامه این گزارش بهترین ابزارها را معرفی خواهیم کرد:

Runway .1، بهترین هوش مصنوعی ساخت ویدیو

Runway یکی از بهترین ابزارهای ساخت ویدئو با هوش مصنوعی است که رویای تولید ویدیو با متن را محقق کرد. Runway این امکان را به شما می‌دهد هر آنچه که در ذهن دارید، در قالب متن توصیف و یک ویدیوی باکیفیت دریافت کنید. این هوش مصنوعی قابلیت های هیجان انگیز زیادی دارد؛ مثلا می‌توانید با استفاده از ابزارهای مختلف ویرایش و فقط با تایپ درخواست خود در کادر متن، روی ویدیوی تولیدی ویرایش انجام دهید.

هوش مصنوعی ویدیو ساز Runway یکی از ابزارهای خوب برای ایجاد  محتوای آموزشی، بازاریابی و تبلیغاتی است. استفاده از این ابزار آسان است و می توانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید که البته توکن رایگانی را در اختیار شما می‌گذارد.

Runway از یک ابزار جذاب به نام «Motion Brush» رونمایی کرده که در هوش مصنوعی مولد Gen-2وجود دارد و به راحتی می‌تواند تصاویر را متحرک کند.

Pictory .2، ابزار رایگان برای ساخت ویدیو

با Pictory می‌توانید محتواهای متنی و ویدیوهای طولانی را به ویدیوهای کوتاه و قابل اشتراک گذاری در رسانه‌ها تبدیل کنید. با ایجاد یک حساب کاربری رایگان، می‌توانید متن خود را در آن قرار دهید تا آن را به یک استوری کوتاه و جذاب تبدیل کند. این ویدیوها قابلیت اشتراک در شبکه های اجتماعی را دارد.

HeyGen .3، تولید آواتار سفارشی

HeyGen ابزار هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو است که با آن می‌توانید یک ویدیو حرفه‌ای تولید کنید. این هوش مصنوعی این امکان را به شما می‌دهد که آواتار سفارشی بسازید و از 300 صدای مختلف از بین 40 زبان محبوب صدای مورد نظر را برای آواتار انتخاب کنید.

در بین این ابزارهای هوش مصنوعی ویدئوساز که در رقابت تنگاتنگی با هم هستند، 2 غول بزرگ هوش مصنوعی، یعنی میدجرنی و لئوناردو، اعلام کرده اند که به زودی نسخه های ویدیویی خود را عرضه خواهند کرد.

Pika lab.4، جدیدترین ابزار ساخت ویدیو با هوش مصنوعی

تا این لحظه،Pika lab  جدیدترین ابزار ساخت ویدئو با هوش مصنوعی است که تبدیل متن به ویدئو (Text-to-Video)، تبدیل تصویر به ویدئو (Image-to-Video) و تبدیل ویدئو به ویدئو قابلیت‌هایی است که این هوش مصنوعی در اختیار شما قرار می‌دهد. این هوش مصنوعی به شما در ساخت ویدیو و همچنین ویرایش آن، گسترش ابعاد ویدیو، تغییر عناصر محتوا، شخصیت‌ها و محیط کمک می‌کند. اگر به دنبال یک ابزار برای ساخت ویدیو با هوش مصنوعی با گوشی هستید، می‌توانید از pika استفاده کنید؛ خبر خوب اینکه هوش مصنوعی پیکا اکنون در دسترس همه است و می‌توانید از طریق دیسکورد یا کلیک بر روی pika.lab  از آن استفاده کنید.

کار کردن با آن هم بسیار ساده است، فقط کافیست پرامپت متنی خود را وارد کنید و کمی منتظر بمانید تا جنریت ویدیو شما انجام شود. طبق تست انجام شده، به این نتیجه رسیدیم که طول ویدیوهای پیکا به 3 ثانیه می رسد.

5.Genmo

 اگر تا همین چند ماه قبل بود، Kaiber را به عنوان اولین هوش مصنوعی ساخت ویدیو معرفی می‌کردیم. اما سرویس Kaiber اکنون به طور کامل پولی شده است و بسیاری از کاربران ایرانی خود را نیز از دست داده است. با این حال سرویس هوش مصنوعی Genmo جایگزین مناسبی برای Kaiber است که می‌تواند ویدیوهای جذابی را به صورت رایگان به شما تحویل دهد.

این سرویس یک سرویس تبدیل عکس به ویدیو است و تصاویر انیمیشنی جالبی را طراحی می‌کند. همچنین می‌توانید با دادن یک دستور یا prompt به این سرویس، ویدیویی که می‌خواهید را دریافت کنید.

برای استفاده از این سایت، باید ابتدا در آن عضو شوید. شما می‌توانید عضویت خود را با استفاده از گوگل یا دیسکورد انجام دهید. بعد از ورود به سایت، ابتدا پرامپت مدنظر خود را بنویسید تا این سرویس متوجه شود که چه چیزی می‌خواهید. هرچه prompt یا دستور شما با جزئیات بیشتری باشد، ویدیوی بهتری تحویل می‌گیرید. اگر در زبان انگلیسی خوب نیستید، برای نوشتن پرامپت ابتدا متن فارسی را بنویسید، سپس با استفاده از گوگل ترنسلیت، آن را به انگلیسی ترجمه کنید و در این سایت قرار دهید.

بعد از اینکه پرامپت خود را نوشتید، می‌توانید تنظیمات ویدیو را نیز تغییر دهید. زمان ویدیوهایی که با این ابزار می‌سازید می‌توان ۲، ۴ و ۶ ثانیه باشد. ویدیوی زیر نمونه کوتاهی از تصویر متحرک ساخته شده با این هوش مصنوعی است که می‌توانید آن را تماشا کنید.

6. Synthesia

ما می‌توانید با استفاده از این هوش مصنوعی، ویدیو‌های قدرتمند و واقعی را تهیه کنید. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا مانند گوگل از این سرویس برای ساخت ویدیو استفاده می‌کنند. به عبارتی با استفاده از این سرویس می‌توانید ویدیویی بسازید که در آن یک شخصیت مجازی برای شما صحبت می‌کند. شما با هر ایمیل می‌توانید یک ویدیوی کوتاه با این سرویس بسازید، اما برای استفاده بیشتر باید اشتراک آن را تهیه کنید.

برای شروع ابتدا وارد این سایت شوید و روی گزینه "Create a free AI Video" بزنید. سپس وارد صفحه‌ای می‌شوید که در آن می‌توانید متن دلخواه را برای بازگو شدن توسط این هوش مصنوعی انتخاب کنید. اگر ایمیل سازمانی داشته باشید، می‌توانید از هر سه حالت استفاده کنید. اما اگر ایمیل معمولی داشته باشید، فقط با استایل Compliment می‌توانید ویدیو خود را بسازید. سپس نام و نام خانوادگی و ایمیل خود را وارد می‌کنید و نتیجه برای شما ایمیل می‌شود.

7. Decoherence

رای استفاده از این سرویس هوش مصنوعی، روی گزینه "Start Free Trial" کلیک کنید تا وارد صفحه ثبت نام شوید. بعد از اینکه با ایمیل خود ثبت نام کردید، وارد صفحه کاربری خود در این سایت می‌شوید. از نوار ابزار سمت چپ گزینه‌های مختلفی قابل مشاهده هستند که مهم‌ترین آن‌ها Stable Video، Stylize Video و Create Project هستند.

برای ساخت اولین ویدیو روی گزینه Create Project کلیک کنید. سپس از شما سایز قاب (Frame) ویدیو را می‌پرسد. در نسخه رایگان تنها می‌توانید قاب ۱:۱ را انتخاب کنید. سپس وارد صفحه ساخت ویدیو می‌شوید. شما می‌توانید با قرار دادن یک دستور یا prompt مشخص در این قسمت، به این سرویس بگویید که چه ویدیویی می‌خواهید. همچنین از طریق این نوار ابزار می‌توانید استایل ویدیو و زمان آن را مشخص کنید.

شما برای استفاده از این سرویس ۳۰۰ سکه دارید. زمانی که سکه‌های شما تمام شود، دیگر نسخه رایگان قابل استفاده نیست. اما می‌توانید با ایمیل دیگری در این سایت ثبت نام کنید.

https://stnews.ir/short/NKQpe
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
دسته بندی ها
علم و فناوری
دانشگاه‌
رشد و نوآوری
مستندات علمی
همایش
دانش بنیان
سلامت