کتاب‌ها، مقالات و مجلات

مقاله بررسی انواع نرم‌افزارهای آموزشی و اهمیت آنها جهت تسریع در یادگیری

امروزه نرمافزارهای آموزشی شرایطی را مهیا نموده است که به وسیله آن کیفیت آموزشی ارتقا یافته است و باعث سهولت در فرایند یاددهی ، یادگیری شده است.

به گزارش «خبرگزاری علم و فناوری»؛ از آنجا که هدف نرم افزارهای آموزشی تسهیل و بهبود عملکرد یادگیری است ، در این راستا این نرم افزارهای آموزشی می توانند به عنوان تکنیک و یا رسانه ای موجب تحقق این هدف شوند. با توجه به این که امروزه دنیای کامپیوتر و فناوری اطلاعات، زندگی بشر را دگرگون ساخته و سیر جدیدی در پیشرفت و توسعه علوم به وجود آورده است مطمئنا این دگرگونی در علوم آموزشی نیز به وجود آمده که مطالعه و بررسی آن موسسه های آموزشی و مدارس را در بهبود کیفیت تدریسشان یاری می دهد.

 در مقاله حاضر نیز تلاش شده است که این موضوع با فیش برداری از سایر مطالعات بیشتر و دقیق تر بسط داده شود. امروزه نرمافزارهای آموزشی شرایطی را مهیا نموده است که به وسیله آن کیفیت آموزشی ارتقا یافته است و باعث سهولت در فرایند یاددهی ، یادگیری شده است.

 یافته های تحقیق نشان می دهد که نرمافزارهای آموزشی همانند اینترنت ، فیلم آموزشی ، رایانه و.... تاثیر بسزایی در آموزش دارد و موجب می شود فراگیران محتوای آموزشی را با دقت بالاتری آموزش ببینند و مطالب را بدون ایجاد شک و تردید درک می کنند.

محل انتشار: هشتمین همایش بین المللی مهندسی برق، علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات

سال انتشار:  1402

نوع سند:  مقاله کنفرانسی

زبان:  فارسی

نویسنده: علی حسینی

کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر، گرایش نرم افزار

برای دانلود و دریافت به سایت سیویلیکا مراجعه کنید.

https://stnews.ir/short/VwonV
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
دسته بندی ها
علم و فناوری
دانشگاه‌
رشد و نوآوری
مستندات علمی
همایش
دانش بنیان
سلامت