علمی، پژوهشی و فناوری

تصاویر پیکسل 9a،

میان‌رده جدید گوگل، فاش شد

پیکسل 9a احتمالاً با نمایشگر ۶/۱ اینچی، ۸ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، پردازنده‌ی تنسور G4، باتری ۴,۴۹۲ میلی‌آمپرساعتی و دوربین دوگانه معرفی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری :  سری پیکسل ۹ گوگل به‌تازگی رونمایی شده و اکنون گوگل با معرفی پیکسل 9a، به‌دنبال تکمیل بخش میان‌رده‌ی خود است. انتظار می‌رود این دستگاه در رویداد Google I/O سال آینده رونمایی شود. براساس رندرهای منتشر‌شده، گوشی آینده‌ی گوگل از طراحی مینیمالیستی با خطوط ساده و پرداخت باکیفیت بهره خواهد برد. تغییرات مهمی در طراحی ماژول دوربین و ابعاد کلی دستگاه به‌چشم می‌خورد.

یکی از تغییرات درخورتوجه در طراحی پیکسل 9a، ماژول دوربین یکپارچه شده است. این ماژول تقریباً هم‌سطح با پنل پشتی دستگاه بوده و احتمالاً با حاشیه‌ای اندک برجسته شده است. طراحی کلی ماژول دوربین شباهت زیادی به گوشی V60 ThinQ ال‌جی دارد. Pixel 9a نیز مانند مدل پرچم‌د‌ار سری، از ترکیب دوربین اصلی و اولتراواید بهره می‌برد. با وجود قیمت مقرون‌به‌صرفه پیش‌بینی‌شده، حاشیه‌های اطراف نمایشگر نسبتاً بزرگ هستند.

اندروید هدلاینز می‌نویسد که پیکسل 9a اولین دستگاهی در سری پیکسل ۹ خواهد بود که با اندروید ۱۵، جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل موبایلی گوگل، عرضه می‌شود. این در حالی است که اندروید ۱۵ هنوز به‌طور رسمی منتشر نشده است و عرضه‌ی آن از ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) آغاز خواهد شد.

علاوه‌براین، گوشی آینده‌ی گوگل از پشتیبانی طولانی‌مدت نرم‌افزاری برخوردار است و به‌مدت هفت سال به‌روزرسانی‌های امنیتی و ویژگی‌های جدید را دریافت خواهد کرد. این ویژگی پیکسل 9a را به انتخابی ایدئال برای کاربران گوناگون تبدیل می‌کند.

شایان ذکر است که Pixel 9a ممکن است آخرین نسل از گوشی‌های پیکسل باشد که از چیپست‌های توسعه‌یافته‌ی سامسونگ بهره می‌برد. با‌توجه‌به برنامه‌های گوگل برای استفاده از پردازنده‌ی سفارشی تنسور G2 که TSMC تولید می‌کند، در سری پیکسل  ۱۰ انتظار می‌رود شاهد جهشی درخورتوجه در عملکرد و ویژگی‌های نرم‌افزاری در نسل بعدی باشیم.

بااین‌حال، پیکسل 9a با بهره‌گیری از تازه‌ترین دستاوردهای فناوری و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری، می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی برای کاربرانی باشد که به‌دنبال گوشی هوشمند قدرتمند و مقرون‌به‌صرفه هستند.

بر‌اساس اطلاعات موجود، انتظار می‌رود پیکسل 9a مشخصات فنی مشابهی با نسل قبلی خود، یعنی پیکسل 8a، داشته باشد. این یعنی می‌توانیم منتظر مواجهه با نمایشگری ۶/۱ اینچی و ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی باشیم.

بااین‌حال، به‌روزرسانی به تراشه‌ی تنسور  G4 و احتمال افزایش ظرفیت باتری به بیش از ۴,۴۹۲ میلی‌آمپر‌ساعت، بهبود عملکرد و دوام باتری را نوید می‌دهد. با‌توجه‌به تاریخ معرفی پیکسل 8a در ۷ می ۲۰۲۴، می‌توان پیش‌بینی کرد که Pixel 9a نیز در همین بازه زمانی در سال ۲۰۲۵ رونمایی شود.

https://stnews.ir/short/V9rBl
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: