علمی، پژوهشی و فناوری

نرم افزار و اپلیکیشن ؛

نحوه ذخیره مخاطبین در واتساپ متحول می‌شود

کاربران با قابلیت جدید واتساپ می‌توانند مخاطبین خود را درون اپلیکیشن و به‌صورت مستقل از مخاطبین گوشی ذخیره کنند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : واتساپ قابلیت مدیریت مخاطبین در داخل اپلیکیشن خود را دریافت خواهد کرد که به کاربران امکان می‌دهد مخاطبین را در بستر اپلیکیشن ذخیره کنند. براساس وب‌سایت واتساپ، با استفاده از مدیریت داخلی مخاطبین، کاربران حتی درصورت تعویض گوشی‌هایشان، مخاطبین خود را دیگر از دست نخواهند داد.

واتساپ معمولا برای مدیریت و ذخیره‌ی مخاطبین در اپلیکیشن خود از دفترچه تلفن (address book) گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کند؛ اما اگر کاربری بدون ایجاد نسخه‌ی پشتیبان گوشی خود را گم کرده باشد، دیگر نمی‌تواند به مخاطبین مدنظر خود دسترسی پیدا کند.

کاربران می‌توانند مخاطبین خود را در نسخه‌ی وب و نسخه‌ی ویندوز واتساپ ذخیره کنند. متا اعلام کرد که درنهایت امکان ذخیره‌ی مخاطبین در سایر دستگاه‌‌های متصل را نیز ایجاد خواهد کرد.

واتساپ برای ذخیره‌ی مخاطبین از فناوری حفظ حریم خصوصی جدیدی با نام Identity Proof Linked Storage (IPLS) استفاده می‌کند. متا درباره‌ی این فناوری جدید گفت که نام‌‌ها و اعداد رمزگذاری‌ می‌شوند و فقط خود کاربر می‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد. جسیکا مَسکِل، نماینده‌ی مطبوعات واتساپ، اعلام کرد که قابلیت جدید با سیستم مبتنی‌بر نام کاربری همراه خواهد بود که دیگر نیازی به شماره‌تلفن نخواهد داشت.

https://stnews.ir/short/4a58A
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: