علمی، پژوهشی و فناوری

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

نقش فناوری در تحول آموزش؛از انتقال اطلاعات تا تربیت نسل خلاق

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، تأکید کرد فناوری ابزار انتقال اطلاعات و حل مسائل است، اما نمی‌تواند جایگزین تربیت انسانی شود. او بر ضرورت بازنگری در نقش آموزش و بهره‌گیری هوشمندانه از علم و فناوری برای پرورش دانش‌آموزان خلاق و مسئله‌گرا در عصر هوش مصنوعی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : از زنجان، رضوان حکیم‌زاده امروز در دوره استانی توانمندسازی نیروی انسانی توانا گفت: فناوری می‌تواند اطلاعات را منتقل کند و مسائل را حل کند، اما نمی‌تواند تربیت کند. بنابراین برای حفظ مرجعیت تربیتی، باید در نقش خود تجدیدنظر کنیم.

وی تصریح کرد: دسترسی به اطلاعات از طریق فناوری‌های نوین بسیار آسان‌تر شده است و روش‌های سنتی آموزش دیگر کارایی ندارند. ما نیازمند آنیم که از قید و بند روش‌های کهنه رها شده و با نگاهی نو و رویکردی تحول‌گرا که مبتنی بر علم و فناوری است، مسیر پیشرفت را هموار سازیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه پایدار و همه‌جانبه کشور نیازمند ایجاد تغییرات اساسی است. این تحول، فراتر از اصلاحات سطحی، مستلزم دگرگونی‌های بنیادین در نگرش‌ها، رویکردها و شیوه‌های عمل است. با برداشتن این گام جسورانه که مبتنی بر بهره‌گیری از فناوری‌های نوین است، می‌توانیم آینده‌ای روشن‌تر و سرشار از پیشرفت برای میهن عزیزمان رقم بزنیم.

وی تصریح کرد: این رویکرد که از مدرسه آغاز می‌شود و بر پایه تجربه جهانی و فناوری‌های نوین استوار است، پیش از این بیشتر در پروژه‌های عمرانی و زیرساختی دیده می‌شد، اما این بار دولت با پذیرش ریسک، معتقد است که توسعه همه‌جانبه از طریق آموزش و فناوری، مسیری درست و پایدار است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: هدف ما در آموزش و پرورش ایجاد امید و تحول در نظام آموزشی است. این هدف چراغ راه ما در مسیر پرفراز و نشیب خواهد بود. ما معتقدیم که سرمایه‌گذاری در مدارس و بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، کلید اصلی پیشرفت و توسعه آینده کشور است. باید با تمام توان، منابع و امکانات خود را در جهت ارتقای زیرساخت‌ها، تجهیزات آموزشی فناورانه و تربیت نیروی انسانی کارآمد به کار گیریم. ما به آینده‌ای روشن برای فرزندان این سرزمین ایمان داریم و این مهم جز با تلاش و همت جمعی محقق نخواهد شد.

وی در پایان گفت: برنامه تحول ما یک ضرورت است. در عصر هوش مصنوعی دیگر مدرسه نمی‌تواند مکانی باشد که معلم فقط درس می‌دهد و امتحان می‌گیرد. اگر می‌خواهیم تمدن ایرانی اسلامی را متحول کنیم، باید دانش‌آموزانی خلاق، مسئله‌گرا و توانمند در کار تیمی تربیت کنیم که این مهم با بهره‌گیری هوشمندانه از علم و فناوری ممکن خواهد شد.

https://stnews.ir/short/eq8vj
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: