علمی، پژوهشی و فناوری

هوش‌مصنوعی علیه هوش‌مصنوعی!

شرکت متا مدل هوش‌مصنوعی را منتشر می‌کند که می‌تواند کار سایر مدل‌های هوش‌مصنوعی را بررسی کند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : شرکت متا اعلام کرد که مجموعه‌ای از مدل‌های جدید هوش‌مصنوعی را از بخش تحقیقات خود منتشر می‌کند، از جمله یک "ارزیابی‌کننده خودآموز" که ممکن است راهی برای مشارکت کم‌تر انسان در فرآیند توسعه هوش‌مصنوعی ارائه دهد.

محققان متا از داده‌های کاملا تولید شده توسط هوش‌مصنوعی برای آموزش مدل ارزیابی‌کننده استفاده کردند و همچنین ورودی انسان را در آن مرحله حذف کردند.

دو نفر از محققان این پروژه اعلام کردند که توانایی استفاده از هوش‌مصنوعی برای ارزیابی هوش‌مصنوعی به طور قابل اعتماد، یک نگاه اجمالی به مسیر احتمالی برای ساخت عوامل مستقل هوش‌مصنوعی که می‌توانند از اشتباهات خود درس بگیرند، ارائه می‌دهد. بسیاری از افراد در زمینه هوش‌مصنوعی، عوامل مانند دستیاران دیجیتال را تصور می‌کنند که به اندازه کافی باهوش هستند تا طیف گسترده‌ای از وظایف را بدون مداخله انسان انجام دهند.

جیسون وستون، یکی از محققان گفت: ما امیدواریم، همانطور که هوش‌مصنوعی بیش‌تر و بیش‌تر فوق انسانی می‌شود، در بررسی کار خود بهتر و بهتر شود، به طوری که در واقع بهتر از انسان متوسط باشد.

وی همچنین اعلام کرد: فکر خودآموزی و توانایی ارزیابی خود اساسا برای ایده رسیدن به این نوع سطح فوق انسانی هوش‌مصنوعی بسیار مهم است.

https://stnews.ir/short/NEbzG
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: