علمی، پژوهشی و فناوری

هوش مصنوعی،

هوش مصنوعی Claude 3.5 Sonnet شرکت آنتروپیک می‌تواند کامپیوتر شما را کنترل کند

شرکت آنتروپیک مدل جدید هوش مصنوعی خود به نام Claude 3.5 Sonnet را معرفی کرده است که می‌تواند ازپس کنترل کامپیوتر شما بربیاید.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری :  شرکت آنتروپیک در بهار گذشته اعلام کرد که قصد دارد مدل جدیدی از هوش مصنوعی بسازد که به دستیاران مجازی امکان می‌دهد که به‌تنهایی تحقیق کنند و به ایمیل‌ها پاسخ و کارهای دفتری انجام دهند. این مدل به‌عنوان «الگوریتم نسل بعدی برای آموزش خودآموز هوش مصنوعی» توصیف شد که ممکن است در آینده بخش‌های بزرگی از اقتصاد را خودکار کند.

پس از گذشت مدتی، این فناوری اکنون در‌دسترس قرار گرفته است. آنتروپیک امروز نسخه به‌روزرسانی‌شده‌ای از مدل Claude 3.5 Sonnet را منتشر کرده است که قابلیت درک و تعامل با هر برنامه دسکتاپی را دارد. از‌طریق API جدیدی به نام Computer Use، این مدل می‌تواند کی‌استروک‌ها و کلیک‌های دکمه و حرکات ماوس را تقلید کند و شخصی را شبیه‌سازی کند که در حال کار با کامپیوتر است.
شرکت Anthropic اخیراً مدل جدیدی از هوش مصنوعی خود را معرفی کرده است که قابلیت کنترل کامپیوتر را دارد.

آنتروپیک با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد که Claude 3.5 Sonnet به‌گونه‌ای آموزش دیده است که از‌طریق مشاهده صفحه‌نمایش، از ابزارهای نرم‌افزاری موجود برای انجام کارها استفاده کند. این مدل می‌تواند دستورهای کاربر را به دستورهای کامپیوتری تبدیل کند و به‌راحتی کارهای مختلف را انجام دهد.

توسعه‌دهندگان می‌توانند از طریق API Anthropic و Amazon Bedrock و پلتفرم Vertex AI گوگل، این قابلیت را آزمایش کند. مدل جدید Claude 3.5 Sonnet بدون Computer Use در حال عرضه برای برنامه‌های Claude است و بهبودهای متعددی در عملکرد خود درمقایسه‌با مدل‌های قبلی دارد.
شرکت Anthropic اخیراً مدل جدیدی از هوش مصنوعی خود را معرفی کرده است که قابلیت کنترل کامپیوتر را دارد.

بااین‌حال، برخی تحلیلگران در این زمینه اشاره کردند که ایده خودکارسازی برنامه‌ها جدید نیست و بسیاری از شرکت‌ها از قبل چنین ابزارهایی را ارائه می‌دهند. در این راستا، برخی از شرکت‌ها با استفاده از دستیاران هوش مصنوعی، می‌توانند درآمد بیشتری از میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در این حوزه کسب کنند. طبق یکی از نظرسنجی‌ها، ۱۰ درصد از سازمان‌ها در‌حال‌حاضر از دستیاران هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و ۸۲ درصد دیگر در سه سال آینده از آن‌ها استفاده خواهند کرد.

آنتروپیک با اشاره به اینکه مدل جدید ۳.۵ Sonnet به‌طور خاص برای بهبود عملکرد در کارهای برنامه‌نویسی طراحی شده است، تأکید کرد که این مدل به‌طور خودکار می‌تواند از موانع عبور و اهدافی را دنبال کند که نیاز به انجام ده‌ها یا صدها مرحله دارند.

شرکت Anthropic اخیراً مدل جدیدی از هوش مصنوعی خود را معرفی کرده است که قابلیت کنترل کامپیوتر را دارد.

تک‌کرانچ می‌نویسد که در یکی از ارزیابی‌های اخیر، مدل جدید Claude 3.5 Sonnet در انجام کارهای مربوط به رزرو بلیط هواپیما موفقیت کمتری داشت و کمتر از نیمی از کارها را به‌درستی انجام داد. Anthropic همچنین اعلام کرد که این مدل در انجام برخی از کارهای پایه‌ای مانند پیمایش و زوم با مشکلاتی روبه‌رو است.

شرکت مذکور اعتراف کرده است که مدل جدید با خطرهایی نیز همراه است. باوجوداین، معتقد است که نظارت بر نحوه استفاده از مدل در عمل در نهایت این خطرات را توجیه می‌کند. آنتروپیک اقداماتی برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی انجام داده است و به‌عنوان تدبیر ایمنی، عکس‌های صفحه‌ای که با قابلیت Computer Use ضبط می‌شود، به‌مدت ۳۰ روز نگه می‌دارد.

شرکت Anthropic اخیراً مدل جدیدی از هوش مصنوعی خود را معرفی کرده است که قابلیت کنترل کامپیوتر را دارد.

در‌نهایت، آنتروپیک اعلام کرد که مدل جدید ۳.۵ Haiku، ارزان‌ترین و کارآمدترین مدل در سری Claude، به‌زودی منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود که این مدل عملکردی برابر با مدل قبلی از خود نشان دهد و برای استفاده در محصولات مختلف کاربرپسند مناسب باشد. با توجه به پیشرفت‌های اخیر در حوزه هوش مصنوعی، به‌نظر می‌رسد که Anthropic در تلاش است تا با ارائه مدل‌های جدید و کارآمد، جایگاه خود را در این صنعت تقویت کند.

https://stnews.ir/short/Vbol5
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: