علمی، پژوهشی و فناوری

امنیت در فضای مجازی،

واتساپ به‌دنبال مسدود‌کردن پیام‌های ناشناس

واتساپ در حال توسعه‌ی ویژگی جدیدی برای افزایش حریم خصوصی کاربران است که به‌کمک آن کاربران می‌توانند پیام‌های ناشناس را مسدود کنند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : جدیدترین نسخه‌ی بتای واتساپ برای اندروید روی تقویت حریم خصوصی کاربران تمرکز دارد. این شامل ویژگی جدیدی است که پیام‌های حساب‌های ناشناس را مسدود می‌کند و کنترل کاربر را افزایش می‌دهد و به‌طور بالقوه عملکرد دستگاه را بهبود می‌بخشد.

هدف از این ویژگی که برای به‌روزرسانی‌های آتی برنامه‌ریزی شده، محافظت از کاربران در‌برابر تماس‌های ناخواسته یا حتی مضر است. کاربران خواهند توانست محدودیتی برای تعداد پیام‌هایی تعیین کنند که تمایل دارند از مخاطبان ناشناس در بازه‌ی زمانی مشخص دریافت کنند. پس از رسیدن به این محدودیت، برنامه به‌طور خودکار هر پیام دیگری را از آن حساب‌ها مسدود می‌کند.

 

کاربران قادر خواهند بود محدودیتی برای تعداد پیام‌هایی که مایل به دریافت از مخاطبین ناشناس در یک بازه زمانی مشخص هستند، تعیین کنند. پس از رسیدن به این محدودیت، برنامه به طور خودکار هر پیام دیگری را از آن حساب‌ها مسدود می‌کند.

واتساپ پیش‌از‌این نیز اقداماتی برای مقابله با فعالیت‌های مخرب کرده و ابزارهایی را برای تشخیص خودکار سوء‌استفاده‌کنندگان به‌منظور مسدود‌کردن آن‌ها با هدف حفظ حریم خصوصی کاربران ارائه داده است. این ابزارها شامل الگوریتم‌هایی برای تشخیص رفتار مشکوک و پیام‌رسانی انبوه است. ویژگی جدید نیز لایه‌ی دیگری به کنترل کاربر اضافه می‌کند و به وی اجازه می‌دهد تا از حسابش در‌برابر اسپم و محتواهای بالقوه مضر محافظت کند.

این به‌روزرسانی جنبه‌ی عملکردی نیز دارد. از‌آنجاکه پیام‌های اسپم و ناخواسته برنامه‌ها را زیر فشار قرار می‌دهند و سرعت دستگاه را کاهش می‌دهند، کاربران می‌توانند با فعال‌کردن این ویژگی حجم داده‌هایی که باید پردازش شوند، کاهش چشمگیری دهند. این کاهش بار پردازش می‌تواند به روان‌تر و پاسخ‌گوتر شدن Whatsapp منجر شود.

هدف از این اقدام به‌حداقل‌رساندن تلاش‌های آسیب‌زننده‌ای همچون فیشینگ و ارسال محتوای مخرب است که عملکرد دستگاه و فضای ذخیره‌سازی را به‌خطر می‌اندازد. با فیلتر‌کردن پیام‌های ارسالی از منابع ناشناس، Whatsapp گام دیگری در جهت ایجاد محیطی ایمن‌تر و مطمئن‌تر برمی‌دارد.

باید توجه کرد که قابلیت مسدود‌کردن پیام‌های ناشناس هنوز در دست توسعه است و این امکان وجود دارد برنامه‌هایی که روی نسخه‌های بتا فعال می‌شوند، در‌ادامه تغییر کنند یا حذف شوند. باوجوداین، تلاش واتساپ در ارائه‌ی روش‌های جدید به‌منظور حفاظت از کاربران امیدوارکننده است.

واتساپ به‌دنبال مسدود‌کردن پیام‌های ناشناس
https://stnews.ir/short/N32zE
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: