علمی، پژوهشی و فناوری

نرم افزار و اپلیکیشن،

واتساپ در حال توسعه قابلیت جدید برای بررسی اصالت تصاویر است

واتساپ در حال توسعه قابلیت جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا اصالت تصاویر دریافتی در این پلتفرم را بررسی و تصاویر جعلی را شناسایی کنند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری :   واتساپ در حال توسعه قابلیت جست‌وجوی معکوس تصویر است. با فعال‌سازی این ویژگی، کاربران می‌توانند با لمس ساده روی تصویر دریافتی، آن را در موتورهای جست‌وجوی تصویری جست‌وجو و بدین‌ترتیب، صحت و اصالت تصویر را بررسی کنند.

کاربران با بهره‌گیری از این قابلیت، می‌توانند صحت و اصالت تصاویر دریافتی را با دقت بیشتری بررسی کنند. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا با تحلیل عمیق‌تر تصویر، تصاویر تولید‌شده با هوش مصنوعی را از تصاویر اصلی تشخیص دهند و از این طریق انتشار اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده را به حداقل برسانند.

مکانیزم عملکرد این قابلیت بدین‌صورت است که پس از جست‌وجوی کاربر، تصویر مدنظر به پایگاه داده‌های گوگل ارسال و با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته‌ی جست‌وجوی تصویر، با تصاویر مشابه موجود در پایگاه داده مقایسه می‌شود. نتایج حاصل از این مقایسه به کاربران واتساپ کمک می‌کند تا به اطلاعات دقیق‌تری درباره منبع و اصالت تصویر دست یابد.
واتساپ در حال توسعه قابلیت جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا اصالت تصاویر دریافتی در پلتفرم را بررسی کنند

نئووین می‌نویسد که واتساپ با پیاده‌سازی رویکردی مبتنی‌بر حریم خصوصی، از ذخیره و پردازش محلی تصاویر خودداری می‌کند. در‌عوض، این پلتفرم با استفاده از تکنیک‌های رمزنگاری پیشرفته و کانال‌های ارتباطی امن، تصاویر را به‌صورت رمزگذاری‌شده به موتور جست‌وجوی گوگل ارسال می‌کند. این رویکرد نه‌تنها حریم خصوصی کاربران را تضمین می‌کند؛ بلکه از سوء‌استفاده‌های احتمالی از داده‌های تصویری جلوگیری می‌کند.

افزون‌براین، واتساپ با هدف ارتقای سطح امنیت سایبری پلتفرم خود، در حال توسعه قابلیت تأیید صحت لینک‌های موجود در پیام‌های فوروارد است. این ویژگی مشابه قابلیت جست‌وجوی تصویر، به‌صورت اختیاری در‌اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و به آن‌ها امکان می‌دهد تا قبل از کلیک روی لینک، از صحت و امنیت آن مطمئن شوند. این اقدام با هدف کاهش انتشار اطلاعات نادرست و مقابله با حملات مهندسی اجتماعی انجام می‌شود.

درحال‌حاضر، قابلیت بررسی اصالت تصاویر واتساپ در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و هنوز برای کاربران نسخه بتا نیز منتشر نشده است. انتظار می‌رود که این ویژگی به‌همراه قابلیت جست‌وجوی لینک، در آینده در‌دسترس کاربران قرار گیرد.

https://stnews.ir/short/N3oXZ
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: