همایش‌ها و جشنواره‌ها ,علمی، پژوهشی و فناوری

پاییز نانویی پویش علمی «علم‌کاوی»

پاییز امسال، سه مرحله از پویش علمی علم‌کاوی با محوریت «نانوزیست فناوری» و با همکاری بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص)، منطقه نوآوری بین المللی ایران، ستاد توسعه فناوری نانو و بنیاد علمی اکو برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : در پاییز امسال ۳ دوره پویش «علم‌کاوی» در حوزه فناوری نانو برگزار خواهد شد. محوریت موضوعی مراحل ۷، ۸ و ۹ علم‌کاوی به ترتیب، آثار دانشمندان برجسته؛ پروفسور جکی ای‌رو یینگ، پروفسور امید فرخ‌زاد و پروفسور علی خاد‌م‌حسینی است.

علم‌کاوی رویدادی علمی است که علم‌دوستان را به تولید انواع محتوا در مورد حوزه کاری برگزیدگان جایزه مصطفی (ص) تشویق می‌کند. هر دوره علم‌ کاوی با تمرکز بر کار یکی از این دانشمندان برگزار می‌شود. از آنجا که محتوا‌های تولیدشده برای این رویداد با هشتگ #علم‌_کاوی در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شوند، علاقه-مندان به علم و فناوری و عموم جامعه، حول موضوعی مشخص به یکدیگر متصل می‌شوند و در واقع بستری برای آشنایی هر چه بیشتر جامعه با پیشرفت‌های علمی فراهم می‌آید.

منتخبان این ۳ مرحله از علم‌کاوی در تور علمی یک روزه در روز جهانی علم در ۲۰ آبان ماه که شامل بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان زیست‌فناوری، نمایشگاه محصولات فناورانه، موزه هوانوردی و کافه‌علم‌ها است، شرکت خواهند کرد. منتخبان این مراحل، همچنین در دومین «جشن علم» که در همان روز برگزار می‌شود، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) این ۳ مرحله از علم‌کاوی را با همکاری منطقه نوآوری بین المللی ایران، ستاد توسعه فناوری نانو و سازمان اکو برگزار خواهد کرد.

علاقه‌مندان به شرکت در این پویش علمی در مرحله هفتم بایستی درباره کاربرد نانوذرات پلیمری در دارورسانی چیست و نیز استفاده پروفسور جکی یینگ از این نانوذرات برای تنظیم خودکار سطح آزادسازی انسولین در خون توضیح دهند. جعبه‌ابزار نانویی پروفسور یینگ چیست و کاربرد‌های آن دومین پرسشی است که در مرحله هفتم علم کاوی مطرح است.

در مرحله هشتم این پویش علمی، علاقه‌مندان درباره نانوحامل‌های ساخته شده توسط پروفسور فرخزاد برای «هدفمندتر کردن دارورسانی» و درمان سرطان، تولید محتوا می‌کنند.

در مرحله نهم هم علاقه‌مندان به دستاورد پروفسور خادم‌حسینی در زمینه آبژل‌ها و اهمیت آن در چاپ زیستی، خواهند پرداخت. آنها در این مرحله همچنین جایگاه آبژل‌هایی نانویی پروفسور علی خادم حسینی و چاپ زیستی در پزشکی بازساختی را بررسی می‌کنند.

پروفسور جکی ای‌ رو یینگ رئیس و موسس موسسۀ مهندسی زیستی و نانوفناوری (IBN) سنگاپور و عضو هیئت علمی موسسه فناوری ماساچوست (MIT) است که در سال ۲۰۱۵ برای اثر «ساخت مواد و سیستم‌های پیشرفته زیستی با ساختار نانویی از جمله ساخت نانوذرات پلیمری در سیستم‌های پاسخ محرک به منظور دارورسانی هوشمند در بدن» برگزیده جایزه مصطفی (ص) شد.

اثر پروفسور علی خادم حسینی، برگزیده سال ۲۰۱۹ جایزه مصطفی (ص) و عضو انجمن شیمی آمریکا و استاد رادیولوژی و مهندسی شیمی و مهندسی زیستی، دانشگاه کالیفرنیا (UCLA)، «هیدروژل‌های نانو و بایوساختار برای کاربرد‌های زیست پزشکی» و حوزه کاری پروفسور امید کامرون فرخ‌زاد، استاد دانشکده پزشکی هاروارد آمریکا و برگزیده جایزه مصطفی (ص) در سال ۲۰۲۳، "طراحی، توسعه و ارزیابی بالینی دارو‌های نوین بر پایه نانوذرات پلیمری" است.

علاقه‌مندان برای مشارکت در هر کدام از این پویش‌ها کافی است آثار تولیدی خود را در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ #علم_کاوی به اشتراک بگذارند و سپس به بخش ثبت نام در تارنمای جایزه مصطفی (ص) رفته و نشانی اینترنتی اثر خود را در قسمت «نشانی» بارگذاری کنند. آثار تولیدی می‌تواند در قالب کلیپ، پادکست، گرافیک اطلاع رسان (اینفوگرافی)، عکس نوشته و... باشد. لازم به ذکر است آثاری که در شبکه های اجتماعی قرار داده نشده یا هشتگ #علم_کاوی ندارند، داوری نمی‌شوند. درج شماره تماس برای هماهنگی‌های بعدی الزامی است. ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ آخرین مهلت شرکت در این رویداد علمی خواهد بود.

https://stnews.ir/short/4zQLD
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: