علمی، پژوهشی و فناوری

تأثیر Arrow Lake تیم آبی؟،

پردازنده‌های دسکتاپ Ryzen 9000 در آمریکا تخفیف سنگین خوردند

پردازنده‌های دسکتاپی جدید AMD در برخی فروشگاه‌ها با تخفیف ویژه عرضه شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : در حال حاضر همه‌ی چهار پردازنده‌ی سری رایزن ۹۰۰۰ در ارزان‌ترین حالت از زمان عرضه، قابل خرید هستند و در فروشگاه‌ Newegg و آمازون و Microcenter تخفیف سنگین خورده‌اند.

پردازنده 
    

 Newegg
    

آمازون
    

Microcenter

 Ryzen 9 9950X
    

 ۵۹۹ دلار (۷٫۷٪)
  

 Ryzen 9 9900X
    

 ۴۲۹ دلار (۱۴٪)
    

  ۴۲۹ دلار (۱۴٪)
    

۴۱۹ دلار (۱۶٪)

 Ryzen 7 9700X
    

 ۳۲۶٫۷۵ دلار (۹٪)
    

  ۳۲۶٫۷۵ دلار (۹٪)
    

۳۱۰ دلار (۱۴٪)

Ryzen 5 9600X
    

۲۴۹ دلار (۳٫۸٪)
    

۲۶۶٫۸۱ دلار (۴٫۳٪)
    

۲۶۹٫۹۹ دلار (۳٫۵٪)

قیمت فعلی و درصد تخفیف پردازنده‌های AMD در فروشگاه‌های مختلف

کاربرانی که هریک از جدیدترین پردازنده‌ های AMD به‌جز رایزن 5 9600X را از طریق سایت‌های Newegg، آمازون یا Microcenter خریداری کنند، نسخه‌ی رایگان بازی Warhammer40,000 Space Marine2 و بازی Unknown9: Awakening را دریافت خواهند کرد.

قیمت CPU پرچمدار رایزن 9 9950X از ۶۴۹ دلار اولیه به ۵۹۹ دلار رسیده و برای اولین‌بار با قیمتی کمتر از ۶۰۰ دلار در دسترس قرار گرفته است. این پردازنده‌ی ۱۶ هسته‌ای ۳۲ رشته‌ای، فرکانس بوست ۵٫۷ گیگاهرتز را ارائه می‌دهد. به‌نظر می‌رسد که رایزن 9 9950X در حال حاضر در فروشگاه‌های آمازون و Microcenter موجود نیست.

رایزن 9 9900X بیشترین کاهش قیمت را دارد (حدود ۱۶٪) و ۸۰ دلار از قیمت اصلی ارزان‌تر شده است. این پردازنده ۱۲ هسته‌ و ۲۴ رشته‌ دارد و در بازه‌ی فرکانسی ۴٫۴ تا ۵٫۶ گیگاهرتز کار می‌کند.

پردازنده‌ی رایزن 7 9700X که یکی از بهترین پردازنده‌های ۸ هسته‌ای ۱۶ رشته‌ای برای بهره‌وری به‌شمار می‌رود، فرکانس عملکرد بین ۳٫۸ تا ۵٫۵ گیگاهرتز دارد و در حال حاضر ۴۹ دلار ارزان‌تر از قیمت اصلی خود به‌فروش می‌رسد.

اکنون می‌توان پردازنده‌ی رایزن 5 9600X را با ۳۰ دلار کمتر از قیمت اولیه خریداری کرد که گزینه‌ای عالی برای پردازنده‌های میان‌رده‌ی مبتنی‌بر Zen4 محسوب می‌شود.

سه روز دیگر شاهد عرضه‌ی سری جدید پردازنده‌های دسکتاپی اینتل (موسوم‌ به ارو لیک) خواهیم بود و این موضوع می‌تواند بر کاهش قیمت پردازنده‌های تیم قرمز تأثیرگذار بوده باشد.

https://stnews.ir/short/VdgY5
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: