پزشکی و سلامت ,علمی، پژوهشی و فناوری

پژوهش جدید: علاقه به قهوه ژنتیک است!

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند علاقه شما به قهوه ممکن است تحت تأثیر ژن‌هایتان باشد.

محققان داده‌های ژنتیکی را با عادات مصرف قهوه در ایالات متحده و انگلستان مقایسه کردند و ارتباط ژنتیکی با میزان مصرف قهوه پیدا کردند.با این حال، این مطالعه همچنین روابط پیچیده‌ای را بین مصرف قهوه، برخی شرایط سلامتی و محیط زیست نشان داد.

جزئیات بیشتر تحقیق و یافته‌ها

ساعت ۹ صبح است و صفوف بیرون از اغذیه فروشی‌های قهوه شلوغ است، به‌طوری‌که صف رانندگی به دور ساختمان پیچیده است. این اتفاقی رایج در سراسر جهان است زیرا قهوه یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌هاست.اما آیا علاقه‌ی ما به قهوه از والدینمان به ارث رسیده است؟ یا به خاطر محیط اطرافمان است؟پژوهشگران دانشکده‌ی پزشکی و دندانپزشکی شولیچ و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی سن دیگو (UCSD) از داده‌های ژنتیکی و همچنین آمار مصرف قهوه‌ برای انجام یک مطالعه‌ در انجمن کل ژنوم (GWAS) استفاده کردند. این نوع مطالعات از حجم زیادی از داده‌های ژنتیکی برای کمک به محققان در شناسایی انواع موضوعات ژنتیکی، ژن‌ها و زیست‌شناسی مرتبط با یک بیماری خاص یا ویژگی‌های سلامتی خاص استفاده می‌کنند.

دکتر هیلی تورپ، پژوهشگر ارشد این مطالعه و پژوهشگر پسادکترا در دانشکده‌ پزشکی و دندانپزشکی شولیچ در دانشگاه وسترن، می‌گوید: «ما از این داده‌ها برای شناسایی دسته‌ای از نواحی‌ در ژنوم که با میزات مصرف قهوه در فرد مرتبط است، استفاده کردیم و سپس ژن‌ها و زمینه زیست‌شناسی‌ را که می‌توانند زمینه‌ساز مصرف قهوه باشند، شناسایی کردیم.»او می‌افزاید: «نتایج، تأثیر ژنتیکی بر میزان مصرف قهوه را نشان داد. به عبارت دیگر، انواع ژن‌های به ارث رسیده از والدین بر میزان احتمالی مصرف قهوه‌ی شما تأثیر می‌گذارد.»

این پژوهش در مجله‌ نوروسایکوفارماکولوژی (Neuropsychopharmacology) منتشر شده است.

https://stnews.ir/short/VwPQN
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
دسته بندی ها
علم و فناوری
دانشگاه‌
رشد و نوآوری
مستندات علمی
همایش
دانش بنیان
سلامت