با حضور معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستادکل نیرو‌های مسلح از چند محصول دانش بنیان سپاه رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستادکل نیرو‌های مسلح در این مراسم که در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد با بیان اینکه نسبت به آنچه که باید باشیم و می‌توانیم باشیم فاصله زیاد است، گفت: برای کاهش این فاصله باید توانمندی هایمان را بیشتر کنیم، زیرا با یکجا نشستن کاری پیش نمی‌رود.

سردار محمد مهدی نژاد نوری افزود:  انقلاب اسلامی در مسیر عمر خود با خطرات زیادی مواجه شد و هنوز هم این خطرات وجود دارد.

وی گفت: حقیقت امروز این است که بسیاری از نیازمندی‌های دفاعی کشور با نیازمندی‌های فناورانه سایر عرصه‌ها مشابه است؛ به طوری که همان تکنولوژی مؤثر در حوزه پتروشیمی، برق و صنایع زیرساختی در مصادیقی در عرصه‌های دفاعی نیز به کار برده می‌شود.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستادکل نیرو‌های مسلح افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی، همکاری‌های بخش دفاعی با سطوح مختلف ملی به صورت تصاعدی درحال افزایش است. امروزه نیز که شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه‌های فناوری هستیم، این ضرورت وجود دارد که صنایع دفاعی هم از امکانات و دستاورد‌های موجود بهره‌مند شوند.

در ادامه این مراسم از محصول پهپاد سیمرغ برای اطفا حریق، فوم ضد شپش و سیستم مراقبت از راه دور نوزادان که با حمایت سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری خراسان رضوی توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید شده بود رونمایی شد.

https://stnews.ir/short/VdKw6
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
دسته بندی ها
علم و فناوری
دانشگاه‌
رشد و نوآوری
مستندات علمی
همایش
دانش بنیان
سلامت