پزشکی و سلامت

مطالعات نشان می دهد؛

چگونه شروع آلزایمر را به تاخیر بیندازیم؟

بیانیه علمی جدید انجمن قلب آمریکا ارتباط قوی بین بیماری های قلبی عروقی مانند نارسایی قلبی، فیبریلاسیون دهلیزی و بیماری عروق کرونر قلب و افزایش خطر ابتلا به اختلالات شناختی را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : به نقل از مدیکال نیوز تودی، این تحقیق توضیح می‌دهد که چگونه سلامت قلب به طور مستقیم بر عملکرد مغز تأثیر می‌گذارد، در نتیجه شرایطی مانند فشار خون بالا و دیابت نوع ۲ به بروز زوال شناختی منجر می‌شوند.

مرور آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که سه بیماری قلبی عروقی رایج در بزرگسالان- نارسایی قلبی، فیبریلاسیون دهلیزی و بیماری عروق کرونر قلب- با اختلالات شناختی و افزایش خطر زوال عقل مرتبط هستند.

نویسندگان خاطرنشان می‌کنند که سکته مغزی و زوال شناختی، دو عامل مهم در سلامت مغز، شرایط مزمن و ناتوان کننده‌ای هستند که تأثیر زیادی بر افراد و جامعه می‌گذارد.

حفظ سلامت قلب از سنین پایین برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، محافظت از عملکرد مغز و کاهش خطر زوال شناختی در مراحل بعدی زندگی ضروری است.

در حالی که زوال عقل اغلب به عنوان یک بیماری غیر قابل درمان و پیشرونده دیده می‌شود، شواهد نشان می‌دهد که داشتن یک سبک زندگی سالم و پرداختن به عوامل خطر عروقی در مراحل اولیه ممکن است به حفظ عملکرد شناختی کمک کند.

تحقیقات قبلی نشان داد که افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی که با داروهای ضد انعقاد خوراکی مستقیم تحت درمان قرار گرفتند، در مقایسه با افرادی که با وارفارین رقیق‌کننده خون درمان می‌شدند، ۱۲ درصد کمتر در معرض خطر ابتلاء به زوال عقل بودند.

محققان دریافتند افرادی که تحت درمان با هپارین قرار می‌گیرند، علائم آلزایمر را تا ۲ سال دیرتر از بازه زمانی معمول نشان می‌دهند، که همچنین نشان‌دهنده مزایای بالقوه محافظتی این ضد انعقاد رایج است.

هپارین، شکلی از سولفات هپاران که از دهه ۱۹۳۰ برای جلوگیری از لخته شدن خون استفاده می‌شد، وارد مغز نمی‌شود، اما محققان حدس می‌زنند که می‌تواند با ایجاد اختلال در تعاملات ApoE-HSPG، آلزایمر را به تأخیر بیندازد.

محققان پیشنهاد کردند که هپارین رقیق‌کننده خون ممکن است با تداخل در فعل و انفعالات پروتئینی مضر در مغز، شروع بیماری آلزایمر را به تأخیر بیندازد. با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

https://stnews.ir/short/Vdgvz
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: